Máňa

Máňa byla výsadkový dělový člun řady LAAT/c, veterán klonových válek a dedikovaný transportér Švábivce 1. Jméno jí dala Banana Brannigan, která na ní provedla generální opravu, a to podle jména, které našla na seznamu doporučených komponent pro hesla.1

Historie

Máňa, tehdy ještě označovaná neosobním číselným kódem, byla jedním z prvních transportérů své třídy a z výrobní linky sjela už v roce 30 BBY na Rothaně. V následujících letech byla hojně využívána k výcviku klonových pilotů na Kaminu, prvního ostrého nasazení se dočkala v bitvě o Geonosis, kde také utržila první šrámy.
Po pouhých pár týdnech bojů, kdy spolehlivě dovážela AT-TE z venatorů na oběžné dráze do bojišť na nejrůznějších planetách, byla převelena na Šerifa, svého času na Malastare. Na jeho palubě se pak vydala k Azoamu, kde celou klonovanou posádku vybil nanovirus Kunpi Tai a venatoru se pak i s Máňou a dalším vybavením zmocnili duhoví rytíři.
Až do druhé poloviny roku 0 ABY ležela bez využití v zadní části hangáru a její stav se rozhodně nezlepšoval. Když však Banana potřebovala přijít na jiné myšlenky a pustila se do oprav zachovalého AT-TE, opravit i něco, co ho může přenést mimo loď, byla jasná volba. Máňa tak dostala nejen jméno, ale taky kompletně nový lak, vylepšení navigačního softwaru, optimalizaci zaměřovacího počítače a jako bonus k němu s pomocí kolegů přimontovala i hypermotor, který sice nebyl příliš rychlý, ale rozhodně se mohl hodit.2
10. 8. 0 ABY usedl do jejího kokpitu Rocco a převezl s ní Švábivce 1 na Oarlig, kde tým expertů pokračoval v plánování operace Trebuchet. O deset dní později byl na Máňu místo AT-TE naložen mandalorianský baziliščí droid získaný v muzeu v Theedu a Rocco s ním zaletěl na oběžnou dráhu Gamorru, kde přistál v interdiktoru Götterdämmerung a kde se našel i jeden veterán, co loď s baziliškem odpilotoval v úvodní fázi následné bitvy o Karafuto. Zpět na Oarlig se s ní vrátil opět Rocco a po celou dobu oslav sloužila chadra-fanským dětem jako bunkr.
1. 10. 0 ABY se i se Švábivcem 1 vrátila na Jolly Jedie a od té doby nebyla zajímavěji využita.