Mamutomuti

Mamutomuti byla mandalorianská banda, jedna z mnoha těch, které hledaly slávu a bohatství po galaxii a za své služby si nechaly dobře platit.
Založeni byli kolem roku 84 BBY na Concordii.

Historie

V roce 82 BBY se jejím členem a bojovým medikem stal Ronual Durgun.
Roku 57 BBY de facto zanikla, když byl Ronie přijat k mandalorianským výsadkovým oddílům, tedy k oficiální mandalorianské armádě, ale ještě krátce po vydání rozkazu 66 jejich jméno něco znamenalo.
10. 7. 0 ABY byli Mamutomuti Roniem po veledrzém vystupování Inkvizice v Rudém sektoru, které stálo život několik jeho přátel a zdánlivě i jeho svěřenkyni, znovu obnoveni. Skupina vzala v tomto městském bloku spravedlnost do vlastních rukou, našla si mnoho sponzorů a jejímu šéfovi začali obyvatelé přezdívat Rudý baron. Skupina byla složena z 38 elitních Mandalorianů, kteří nenáviděli Impérium, převážně štamgastů z Modrého Mandalora.
Po necelém měsíci působení měli Rudý sektor vyčištěný natolik, že využívali Chlouppka jako návnadu na zbývající imperiální jednotky na planetě. Jedna taková akce proběhla na začátku srpna 0 ABY u sochy Garkkuse v Hutt Townu, bylo na ní pobito 29 stormtrooperů a jeden se vrátil raněný, s krvavým M vyrytým do čela.
Mamutomuti pak křupkovému odboji pomohli s ukradnutím a zprovozněním mandalorianského baziliška z muzea v Theedu a slíbili účast na operaci Trebuchet. Oprášili a do bojového stavu uvedli těžkou korvetu Tlustá Berta.
Pár dní před zahájením akce se pak přesunuli ke Gamorru, kde společně s jednotkami Valkýry cvičili bez funkční komunikace a senzorů, jen s pomocí bitevní meditace mistra Jedi.
Dne 28. 8. 0 ABY se společně s Götterdämmerungem a Brünnhildou s pomocí hyperprostorové zkratky dostali do zad Dominatrix u hyperprostorového uzlu v soustavě Urma a účastnili se vítězné bitvy tak, že s Tlustou Bertou přistáli na můstku Dominatrix a položili tam větší než malé množství náloží.
Neutrpěli žádné ztráty, jen dvě zranění, a následně se přesunuli na Oarlig, kde s ostatními účastníky akce slavili celý měsíc. Jen deset Mamutomutů se pod vedením Ronieho vrátilo už na začátku září Hubeným Hubertem na Nar Shaddaa, aby hlídali Rudý sektor, a bylo dobře. Huberta si následně půjčili kolegové, ale při akci o něj přišli a zaplatili odškodné. Následně se ale ukázalo, že na Hubertovi byl zmražený karbonitový blok s Carke, po které se sháněl Kody-Kann Tonewy. Část Mamutomutích zdrojů tak šla na zjišťování, kde Hubert skončil.
Až do dubna roku 1 ABY se nic dramatického neudálo, až 13. 4. dostali důležité echo od Chlouppka, že Carke byla celou dobu poslední přeživší rozengardská inkvizitorka a ať jsou na pozoru před případným imperiálním úderem, neboť s Mamutomuty byla dost dlouho.
Ti sice za tu dobu už dvakrát změnili svou základnu, ale provedli to znovu, vyhlásili výjimečný stav a Pitas dostal pupendo.

Členové obnoveného spolku