Mamutomuti

Mamutomuti byla mandalorianská banda, jedna z mnoha těch, které po galaxii hledaly slávu a bohatství a za své služby si nechaly dobře platit.

Historie

Založeni byli kolem roku 84 BBY na Concordii, v roce 82 BBY se jejím členem a bojovým medikem stal Ronual Durgun.
Roku 57 BBY de facto zanikli, když byl Ronie přijat k mandalorianským výsadkovým oddílům, tedy k oficiální mandalorianské armádě, ale ještě krátce po vydání rozkazu 66 jejich jméno něco znamenalo.
10. 7. 0 ABY byli Mamutomuti Roniem po veledrzém vystupování Inkvizice v Rudém sektoru, které stálo život několik jeho přátel a zdánlivě i jeho svěřenkyni, znovu obnoveni. Skupina vzala v tomto městském bloku spravedlnost do vlastních rukou, našla si mnoho sponzorů a jejímu šéfovi začali obyvatelé přezdívat Rudý baron. Skupina byla složena z 38 elitních Mandalorianů, kteří nenáviděli Impérium, převážně štamgastů z Modrého Mandalora.
Po necelém měsíci působení měli Rudý sektor vyčištěný natolik, že využívali Chlouppka jako návnadu na zbývající imperiální jednotky na planetě. Jedna taková akce proběhla na začátku srpna 0 ABY u sochy Garkkuse v Hutt Townu, bylo na ní pobito 29 stormtrooperů a jeden se vrátil raněný, s krvavým M vyrytým do čela.
Mamutomuti pak křupkovému odboji pomohli s ukradnutím a zprovozněním mandalorianského baziliška z muzea v Theedu a slíbili účast na operaci Trebuchet. Oprášili a do bojového stavu uvedli těžkou korvetu Tlustá Berta.
Pár dní před zahájením akce se pak přesunuli ke Gamorru, kde společně s jednotkami Valkýry cvičili bez funkční komunikace a senzorů, jen s pomocí bitevní meditace mistra Jedi.
Dne 28. 8. 0 ABY se s pomocí hyperprostorové zkratky společně s Götterdämmerungem a Brünnhildou dostali do zad Dominatrix u hyperprostorového uzlu v soustavě Urma a účastnili se vítězné bitvy tak, že s Tlustou Bertou přistáli na můstku Dominatrix a položili tam větší než malé množství náloží.
Neutrpěli žádné ztráty, jen dvě zranění, a následně se přesunuli na Oarlig, kde s ostatními účastníky akce slavili celý měsíc. Jen deset Mamutomutů se pod vedením Ronieho vrátilo už na začátku září Hubeným Hubertem na Nar Shaddaa, aby hlídali Rudý sektor, a bylo dobře. Huberta si následně půjčili kolegové, ale při akci o něj přišli a zaplatili odškodné. Následně se ale ukázalo, že na Hubertovi byl zmražený karbonitový blok s Carke, po které se sháněl Kody-Kann Tonewy. Část Mamutomutích zdrojů tak šla na zjišťování, kde Hubert skončil.
V březnu se podařilo zjistit, že Huberta získali Void Raiders, a informace byla přeposlána Kodymu. O několik dní později se jim ozval nazpátek, zamával jim před čumákem kredity, jestli mu nepomůžou, a Mamutomuti tak vytáhli Bertu a společně s najatými Rudými raubíři vybombardovali Void Raiders do doby kamenné. Huberta pak přesunuli na Concordii kvůli opravám.
Dne 13. 4. dostali důležité echo od Chlouppka, že Carke byla celou dobu poslední přeživší rozengardská inkvizitorka a ať jsou na pozoru před případným imperiálním úderem, neboť s Mamutomuty byla dost dlouho. Ti sice za tu dobu už dvakrát změnili svou základnu, ale provedli to znovu, vyhlásili výjimečný stav a Pitas dostal pupendo.

Členové obnoveného spolku