Malrys

Malrys byl rod Wookiů z Kashyyyku. Ačkoliv vznikl až v době úpadku planetární aristokracie a byl tedy jedním z mladších, těšil se vždy velké úctě, zejména v Tyrvrarru a jeho okolí. U nezanedbatelného množství příslušnic ženského pohlaví se projevovala citlivost k Síle a dcery se tak často stávaly šamankami. V erbu měli bílou ruku.

Historie

Zakladatelkou rodu byla šamanka Malrys, která byla do šlechtického stavu povýšena glejtem v roce 2302 BBY, a to za vyléčení významné, wyyyschokkem uštknuté Šošónky, kvůli níž musela jít do Země stínů a vystopovat a ulovit tam pavoukomutího albína. Při výrobě protilátky přišla o chlupy na pravé ruce, protože si při ukvapené přípravě protijedu poleptala ruku wyyyshokkským jedem. Její sněhově bílá ruka, na níž jí už chlupy nikdy nedorostly, se dostala na rodový erb, který poprvé namaloval její pozdější manžel Sarruman.
Vliv rodu začal slábnout od roku 671 BBY, kdy se počínaje Anerrzzkou přestaly rodit dcery se zvláštními šamanskými schopnostmi. Nadále byl však rod pro fungování tyrvrarrské společnosti přínosný a úpadek tak byl mnohem mírnější než v případě rodů jiných.
Roku 111 BBY se v rodu Malrys poprvé narodil chlapec, Wyrrgy, který byl citlivý k Síle, což se opakovalo roku 107 BBY s Demonbaccou.
Protože se velká část členů dokázala v kritickou chvíli dostat z planety, zotročení Kashyyyku je výrazněji nepostihlo.

Členové

Rod se nikdy významně neštěpil, jednotliví členové spolu vycházeli dobře a pro KOPR byla jejich evidence relativně snadná.