malastarský puškvorec

Malastarský puškvorec byla léčivá vodní rostlina pocházející z vlhkých regionů domovské planety Dugů, která obsahovala celou škálu halucinogenních, analgetických a antidepresivních látek. Užívala se kouřením a nevznikala na ní fyzická závislost, ovšem při dlouhodobém užívání prokazatelně prodlužovala reakční dobu a zhoršovala krátkodobou paměť.

Historie

Sušenou rostlinu kouřili už dávní Dugové, do vnější galaxie ji však vyvezli až ziskuchtiví Granové po roce 1000 BBY. Pro své kvality pak droga na trhu rychle nahradila konopí, které se od té doby užívalo hlavně při produkci biopaliv.
Podle některých statistik ji v posledních dekádách Republiky vyzkoušelo na 30 % dospívající mládeže ze všech civilizovaných světů a zkušenost s ní měly dokonce i některé klony. Mezi její uživatele patřili Leo a Mattata, Rahm Maawr ji pak úspěšně pěstoval v jeskyních enklávy jako doplněk stravy.
Za Impéria došlo ke značnému propadu v její oblíbenosti na úkor kokainu, a to v důsledku výrazné démonizace a kriminalizace všeho nelidského. Champbacca si v těchto dobách temna pěstoval pár sazeniček na palubě Palpatinova palce, čistě pro vlastní rekreační potřebu.