Magoři

Magoři byli letka elitních stíhacích pilotů povstání. Základnou jim byl Jolly Jedi a její členové byli pověstní tím, že se dovedli přizpůsobit široké škále stíhačů i taktik. K dispozici měli kromě standardních X-wingů také několik málo Y-wingů, spoustu eta-2 včetně kapitánovy Šlupky a později i jednoho TIE Reapera.

Historie

Založil ji na Rori 2. 8. 4 BBY kapitán Simbacca, a to krátce po návratu z akce na Torixu, kde vyšly najevo kvality přítomných pilotů. V začátcích používali povětšinou kombinaci ukradených Z-95 a Y-wingů, v roce 1 BBY dostali od aliančního velení i pár křížokřídlých. Letka měla už před bitvou o Yavin slušné zkušenosti z partyzánských nájezdů proti Impériu a příležitostně poskytovala podporu Kashyyyckému odboji, ale do bitvy o Scarif ani Yavin nezasáhla, protože byli její členové příliš daleko.
Dva dny po zničení Hvězdy smrti provedli iontový nálet na New Regime a přispěli k operaci na osvobození konvoje otrokářských transportérů, při níž byl zachráněn Kody-Kann Tonewy, o další tři dny později za cenu Qex'xtova života úspěšně torpédovali sochu Císaře na planetě Hemer'oi II.
Koncem srpna 0 ABY spojili síly s imperiální frakcí, která chtěla odstranit Císaře, a účastnili se bitvy o Karafuto. Přežili beze ztrát, připsali si několik sestřelů a měli co zapíjet.
18. 4. je kapitán zburcoval k obraně bezbranné kolonie na Kampperelanu, kam je zavedla Ilchi a kde slavně rozstříleli interdikční křižník i s eskortou, ovšem v závěru bitvy při střetu se sebevražedným pilotem stíhačky TIE zahynula Noya.

Členové

Poslední aktivní konfigurace

  • Máma Magor, Simbacca (zakládající člen)
  • Magor 2, Shavari, zástupce kapitána (zakládající člen)
  • Magor 3, Max Lenico (zakládající člen)
  • Magor 4, Zalf (od roku 3 BBY)
  • Magor 5, Toprr (od července 1 ABY)
  • Magor 6, Lavosk Ashasi (od března 0 ABY)
  • Magor 7, Seveshah Ashasi (od března 0 ABY)

Bývalí členové

  • Rhonda Prumba, sestřelený Magor 4 (od založení do 3 BBY)
  • Qex'xt, sestřelený Magor 6 (od roku 3 BBY, sestřelen 12. 3. 0 ABY na Hemer'oi II)
  • Noya Neerix, sestřelený Magor 5 (zakládající člen, padla 18. 4. 1 ABY na Kampperelanu)

Potenciální členové

  • Borroro, wookijská pašeračka, nepřijata kvůli mláděti a nedostatečným zkušenostem se stíhačkami
  • Wyrrgy, kterému bylo členství nabízeno, ale on je nejspíš považoval za amatéry a ani neodepsal, navíc byl v kómatu