Magoři

Magoři byli letka elitních stíhacích pilotů povstání. Organizačně spadali pod Křupkový odboj, základnou jim byl Jolly Jedi a její členové byli pověstní tím, že se dovedli přizpůsobit široké škále stíhačů i taktik.1 K dispozici měli kromě standardních X-wingů také několik málo Y-wingů, spoustu eta-2 včetně kapitánovy Šlupky a později i jednoho TIE Reapera.

Historie

Založil ji na Rori 2. 8. 4 BBY kapitán Simbacca, a to krátce po návratu z akce na Torixu, kde vyšly najevo kvality přítomných pilotů. V začátcích používali povětšinou kombinaci ukradených Z-95 a Y-wingů, v roce 1 BBY dostali od aliančního velení i pár křížokřídlých. Letka měla už před bitvou o Yavin slušné zkušenosti z partyzánských nájezdů proti Impériu a příležitostně poskytovala podporu Kashyyyckému odboji, ale do bitvy o Scarif ani Yavin nezasáhla, protože byli její členové příliš daleko.
Dva dny po zničení Hvězdy smrti provedli iontový nálet na New Regime a přispěli k operaci na osvobození konvoje otrokářských transportérů, při níž byl zachráněn Kody-Kann Tonewy, o další tři dny později za cenu Qex'xtova života úspěšně torpédovali sochu Císaře na planetě Hemer'oi II.
Koncem srpna 0 ABY spojili síly s imperiální frakcí, která chtěla odstranit Císaře, a 28. 8. 0 ABY se účastnili bitvy o Karafuto. Přežili beze ztrát, připsali si několik sestřelů a měli co zapíjet.
Do konce roku své akce omezili, aby Impérium zbytečně nedráždili, ale od začátku roku 1 ABY už zase sem tam absolvovali nějaký ten rychlý přepad. Důležitý byl rovněž jejich podíl na plánování kapitánovy rozlučky se svobodou.2
18. 4. 1 ABY je kapitán zburcoval k obraně bezbranné kolonie na Kampperelanu, kam je zavedla Ilchi a kde slavně rozstříleli interdikční křižník i s eskortou, ovšem v závěru bitvy při střetu se sebevražedným pilotem stíhačky TIE zahynula Noya.
V září byli opět přizváni jako podpora Kashyyyckému odboji, a to při operaci, jejímž cílem bylo dostat z Mordoru na Trandoshe větší množství disidentů. 17. 9. 1 ABY tak nejprve v doprovodu Muradina zaútočili na tábor HydraCorps na Zaraku, později téhož dne pak společně s Artaxem provedli nálet na Trandoshu a podařilo se jim doprovodit transportéry až na Pevnost Boyarr.
Na základně pak zůstali pro případ, že by je bylo znovu zapotřebí, a 11. 10. tak byli svědky diverzní akce, v jejímž závěru zabránili sabotérům v útěku.

Členové

Poslední aktivní konfigurace

  • Máma Magor, Simbacca (zakládající člen, eta-2)
  • Magor 2, Shavari, zástupce kapitána (zakládající člen, Y-wing)
  • Magor 3, Max Lenico (zakládající člen, X-wing)
  • Magor 4, Zalf (od roku 3 BBY, X-wing)
  • Magor 5, Toprr (od července 1 ABY, X-wing)
  • Magor 6, Lavosk Ashasi (od března 0 ABY, X-wing)
  • Magor 7, Seveshah Ashasi (od března 0 ABY, Y-wing)

Bývalí členové

  • Rhonda Prumba, sestřelený Magor 4 (od založení do 3 BBY, X-wing)
  • Qex'xt, sestřelený Magor 6 (od roku 3 BBY, sestřelen 12. 3. 0 ABY na Hemer'oi II, Y-wing)
  • Noya Neerix, sestřelený Magor 5 (zakládající člen, padla 18. 4. 1 ABY na Kampperelanu, X-wing)

Potenciální členové

  • Borroro, wookijská pašeračka, nepřijata kvůli mláděti a nedostatečným zkušenostem se stíhačkami
  • Wyrrgy, kterému bylo členství nabízeno, ale ani neodepsal