M'Kesh

M'Kesh byl slepecký nexu mistra Champbaccy. Na čumáku měl charakteristický bílý flek a byl sice dost agresivní, ale taky velmi inteligentní. Jeho dvorní veterinářkou byla Jastra Im'jia z Kothlisu a k jídlu měl nejradši kočičí konzervy z Nenažraného rancora, které zpravidla polykal i s plechovkami.1 Dal se využít i jako jízdní zvíře, ale kvůli ostnům na jeho zádech k tomu bylo naprosto nezbytné použít sedlo a na nějaké závodění neměl výdrž.

Historie

Narodil se v roce 17 BBY na Cholganně a po chvíli sdílení hnízda s několika sourozenci byl on a dva další odebráni lovcem Vočkem. Ten je matce sebral na zakázku, ale když je pak měl v Zeleném lampionu na Miu Leptonis IV vyměnit s bohatým zájemcem za obnos kreditů, z obchodu sešlo. Nevěda, co si s koťaty počít, nechal je Moe na baru a beze slova odešel. Když košík objevil barman, chtěl potenciálně nebezpečné tvory utopit, ale než to vůbec stihl navrhnout, ujal se mláďat Simbacca a vychoval z nich šikovné kocoury.2 Díky jeho výcviku z nich nevyrostly nezvladatelné bestie, ale naopak užitečná zvířata, a M'Kesh byl z nich dalece nejchytřejší. Jméno mu dala Fosh Linn a v překladu ze selkathštiny znamenalo "Flíček".3 V roce 16 BBY sežral velmistrovi jeho výtisk Povídání o massiffovi a nexu, ale jinak měl rejstřík překvapivě čistý a jediný, kdo ho vysloveně nemusel, byl Diviš.
Koncem roku 15 BBY věnoval Simbacca již vycvičené kotě svému čerstvě slepému otci jako vodícího pomocníka a jeho dva bratry pak při evakuaci enklávy vypustil do džungle, což M'Keshovi vůbec nevadilo, protože si prošel pubertou a přestával ve svém okolí samce svého druhu tolerovat. S Champbaccou se mu tuze líbilo nejen při výletu na Alaris Prime, kam se s nimi v Silver Fletcheru svezla i Sagwen Aisling, ale i později. Když si pak Champbacca pořídil Palpatinův palec, dostal M'Kesh strašně dobrý pelíšek hned v jeho kajutě, ale stejně se mu většinu nocí nacpal do postele, ačkoliv už skoro dorostl do plné velikosti. Champbacca se rychle naučil vyhýbat se jeho zádovým ostnům, kocour mu dost přirostl k srdci a ačkoliv ho po pár letech vlastně nepotřeboval, protože se naučil vidět pomocí Síly, za nic na světě by ho nevyměnil4 a často se jím nechal odtáhnout z hospody zpátky na loď.
V roce 7 BBY byl M'Kesh svědkem souboje svého páníčka s temným mizerou, ale dostal pokyn nezasahovat a byl za svou poslušnost odměněn5 nejdřív hromadou inkvizitořího masa, později také nějakým tím pamlskem, co mu i chutnal.
Během pátrání po krystalech pro Wyrrgyho v roce 0 ABY zůstal M'Kesh na palubě Palpatinova palce na Nar Shaddaa, hlídal ho a zbavoval přilehlé okolí obtížných krys, psů6, holubů a bezdomovců. Když se pak jeho majitel přesunul na Jolly Jedie, putoval M'Kesh s ním a na následujících pár měsíců zůstal v hangárovém lese, kde proháněl kaadu7 a občas nějaké to slabší sežral,8 ale jinak byl zlatíčko. Při běhání v lese ho občas potkala Banana Brannigan a navzdory počátečnímu šoku se rychle skamarádili a nikdy se to neobešlo bez hromady mazlení a dbání na bradě.9 Dobře vycházel i s jedním stromem a s Memectalem, který mu moc rád dal jednu moc pěknou hračku.10
28. 11. 0 ABY byl zrovna v hangáru, když se jeho páníček po dlouhé době vrátil, a stihl naskočit na Palpatinův palec dřív než zase zmizel. Společně se pak podívali na Krant a Kothlis, kde si M'Kesh tuze pochvaloval spoustu písku,11 ale pak sežral neznámou rybu a potřeboval veterinární ošetření u své dvorní lékařky.12 Přežil, vrátil se s páníčkem na Jolly Jedie a zůstal tam až do 23. 12., kdy přibrali ještě Bananu a vyrazili na Kompostárnu. Cestou se k nim připojila ještě Herodes, na kterou mírně žárlil, ale nesežral ji. Na asteroidové základně se mu líbilo, jen tam začátkem února chytil chadra-faní blechy od sedmi akolytů nové církve a Banana mu musela vyrobit speciální odpuzovací obojek.
12. 3. 1 ABY se všichni vrátili na Jolly Jedie a M'Kesh si opět užíval lodní zahradu. Hrál si s Frodirrem a zkusmo i s dalšími dětmi a krátce před kapitánovou svatbou se moc dobře nadlábl, když mu jedna hodná Zeltronka donesla zákusek. Po svatbě však zase na nějakou dobu osiřel, když musel páníček rychle řešit nějaký průser a několik měsíců se nevracel.

d20

predator 4
Hide +10, Move Silently +10, Spot +8, Listen +8, Climb +5, Jump +5, Survival +5
Improved Initiative, Run, Alertness, Stealthy