Luk'Ruk

citát

Luk'Ruk byl Geonosian, jeden z posledních přeživších jeho druhu. Byl hlavním navigátorem Rudých raubířů.

Jméno: Luk'Ruk
Rasa: Geonosan
Rok narození: 41 BBY
Planeta narození: Geonosis
Barva očí: hnědá

Stručný profil

Zahořklý samotář, který se stal až fanaticky zapáleným pro pirátskou věc a svoji introvertní povahu dobrovolně provokoval tím, že se snažil být aktivním členem kolektivu. Až nekontrolovatelně nelítostný vůči imperiálnímu obyvatelstvu.

Specializace

Údajně nejlepší vesmírný navigátor, kterého kdy Rudí raubíři měli. Z hvězdné mapy dokázal určit nejlepší, nejrychlejší a nejpřekvapivější trasu pouhým pohledem. Nazpaměť si pamatoval většinu hyperprostorových tras a zkratek. Současně zastával pozici radisty.

Zajímavosti

Měl přímý přístup do navigačního počítače a uměl manuálně zadává souřadnice hyperprostorového skoku podle pozice lodi a dalších proměnných (a byl v tom bezchybný a mnohem rychlejší, než počítač). Studováním vesmírných map a následně skoky „naslepo“, které řídil, objevil desítky zkratek, které Raubíři využívali k nečekaným útokům a bleskovým útěkům.

Jak se stal Raubířem?

Luk'Ruk sloužil jako nižší navigační důstojník v konfederační armádě. Při bitvě o Coruscant byl jeho křižník zničen a on unikl v únikovém modulu. Byl však pronásledován republikovou korvetou, vyzvednut a zajat. Měl však štěstí, Rudí raubíři korvetu kvůli doplnění zásob přepadli a po vyvraždění klonů narazili na uvězněného Luk'Ruka.
Po zjištění jeho profese ho proti jeho vůli vzali na palubu a stal se jejich navigátorem. Několik let byl de facto vězněm, ale zato ve zlaté kleci. Většinou se stranil ostatních a komunikoval výhradně s kapitánem.
To se změnilo poté, co se k němu donesla zpráva, že jeho rasa vymřela či zmizela z tváře galaxie. Uprosil kapitána, aby vážili cestu na Geonosis, kde se po střetu s hlídkovou korvetou, kterou zahnali na útěk, přesvědčil na vlastní oči, co Impérium udělalo s jeho lidem. Rázem zapomněl na léta nedobrovolné spolupráce s Raubíři a ze dne na den se stal nejzapálenějším členem posádky. Nejhlasitěji podporuje vraždění všech svědků, zejména těch imperiálních.

Potenciália

Stále Raubíř.