Lorrdský odboj

Lorrdský odboj byla skupina bojující za osvobození Lorrdu z imperiálního područí.

Historie

Založen byl roku 17 BBY a ze začátku se pouštěl jen do ilegálního vysílání zpráv a šířením protiimperiálních myšlenek. Podporovala ho spousta Lorrdianů, například Victorres Tonewy a jeho manželka Lillien.
Když už byl jasné, že jen slova nestačí, bylo třeba podrobit členy kvalitnímu výcviku. V roce 15 BBY se kvůli tomu na Lorrdu objevil Xingo, který nějakou dobu místní odboj vedl. Ve stejném roce se k odboji přidal i Pacclo Piccazso.
Xingo roku 13 BBY odletěl a osud Lorrdu tak zůstal v rukou Lorrdianů.
Roku 12 BBY se k odboji přidal Kody-Kann Tonewy, který byl cenným přírůstkem díky jeho imperiálnímu výcviku. Nakonec to ale nebylo nic moc platné. Impérium bylo vždy krok před nimi a s každým novým dnem přicházeli o více a více mužů jak bojujících, tak ochotných bojovat. Roku 10 BBY byli Pacclo i Kody nuceni opustit planetu a krátce nato byla buňka rozprášena a její členové i sympatizanti potrestáni.
Až ke konci války a se zdroji Aliance se lorrdský odboj znovuzrodil a podařilo se mu i přes těžké ztráty vyřadit z provozu imperiální výcvikové středisko a poté zbývající imperiály donutit ke kapitulaci.

Členové

  • Kody-Kann Tonewy
  • Pacclo Piccazso
  • Xingo