Llullaillaco

Llullaillaco byla zapadlá vesnička na Kashyyyku. Ležela v hlubokých lesích severozápadně od Rwookrrorro, v chladnějším podnebném pásu, kde byl i v dobách meziledových téměř půl roku k vidění sníh. Všechny budovy byly nalepené na kmen zvláštního wroshyru, ve kterém se nacházel dlouhý vrt na mízu, z níž vesničané vyráběli lízátka. Na oplátku pak o strom nadstandardně pečovali zálivkou, hnojením a nekompromisním hubením mšicomutů. Na náčelnickém trůně seděla po většinu historie žena a i z toho důvodu nebyl nikdy cukr přeměňován na líh.1

Historie

Jako první osídlily unikátní strom řádové sestry, a to už někdy kolem roku 6500 BBY. Většina legend připisovala sladkost mízy zázraku, ke kterému tam došlo poté, co se sestry dlouho modlily, ale ve skutečnosti byla důvodem k jeho osídlení, nikoliv jeho následkem. Na pravdě se pak nezakládaly ani pověsti o tom, že strom zasadil a pravidelně olizoval praotec Choccapic, či že ho svým zpěvem očaroval Geroj.
Klášter pozvolna upadal, kolem roku 5000 BBY byl se svolením matky Mammakuny zrušen a po téměř zázračném příchodu ztracené lovecké výpravy reformován na základ pozdější světské vesnice.2 Následovala století prosperity, a ač se malá populace nikdy nerozrostla na město, žili si tam všichni tuze dobře. Ačkoliv geograficky spadala do sféry vlivu rodu Chimalli, navštěvovali ji za obchodem častěji severští Nanwookové z relativně blízkého Mzzinchaleftu a Zhamberrka.
V roce 321 BBY tam byl založen jediný ryze ženský tým kashyyycké fotbalové ligy, Lízátka z Llullaillaco.
Simbacca tam byl jednou na exkurzi a tuze se mu tam líbilo.3
Protože byla dokonale kryta stromy, jejím obyvatelům se po příletu imperiálních otrokářů dařilo relativně dlouho ukrývat a později včas prchnout do lesů. V její blízkosti pak byla vybudována rafinérie na wroshyrovou mízu, ale vesnice jako takové byla ušetřena a plantážníci se soustředili na průmyslově užitečnější wroshyry. Občas v ní přespávali partyzáni Kashyyyckého odboje, díky čemuž se Kerrchak a Korrak povedlo získat jeden řízek tamního wroshyru jako svatební dar pro Simbaccu.

Rodáci