Llullaillaco

Llullaillaco byla zapadlá vesnička na Kashyyyku. Ležela v hlubokých lesích severozápadně od Rwookrrorro, v chladnějším podnebném pásu, kde byl i v dobách meziledových téměř půl roku k vidění sníh. Všechny budovy byly nalepené na kmen zvláštního wroshyru, ve kterém se nacházel dlouhý vrt na mízu, z níž vesničané vyráběli lízátka. Na oplátku pak o strom nadstandardně pečovali zálivkou a hnojením.

Historie

Jako první osídlily unikátní strom řádové sestry, a to už někdy kolem roku 6500 BBY. Většina legend připisovala sladkost mízy zázraku, ke kterému tam došlo poté, co se sestry dlouho modlily, ale ve skutečnosti byla důvodem k jeho osídlení, nikoliv jeho následkem. Na pravdě se pak nezakládaly ani pověsti o tom, že strom zasadil a pravidelně olizoval praotec Choccapic, či že ho svým zpěvem očaroval Geroj.
Klášter pozvolna upadal, kolem roku 5000 BBY byl se svolením matky Mammakuny zrušen a po téměř zázračném příchodu ztracené lovecké výpravy reformován na základ pozdější světské vesnice.1 Následovala století prosperity, a ač se malá populace nikdy nerozrostla na město, žili si tam všichni tuze dobře. Ačkoliv geograficky spadala do sféry vlivu rodu Chimalli, navštěvovali ji za obchodem častěji severští Nanwookové z relativně blízkého Mzzinchaleftu a Zhamberrka.
V roce 321 BBY tam byl založen jediný ryze ženský tým kashyyycké fotbalové ligy, Lízátka z Llullaillaco.
Simbacca tam byl jednou na exkurzi a tuze se mu tam líbilo.2

Rodáci