Líbánky s ledem

Líbánky s ledem: 21.-30. 4. 1 ABY
Kdo se zúčastnil: Borson, Merumeccu, Simbacca
Místo určení: Vnější okraj, sektor Nilgaard, Toola

Úvod do děje

Při probírání se poznámkami po Noye Simbacca narazil na dvě stopy týkající se jeho vracejících se snů. Malíř zodpovědný za obraz Umbra Mortis, Randalf, pocházel z planety Toola, kde se měl nacházet jeho hrob, spravovaný skupinou stařešinů. Současně muzeum na Bimmisaari, ze kterého byl obraz převážen, mělo mít ve sbírce další předměty od tohoto nadaného Whiphida. Noya stihla jak na Toolu, tak na Bimmisaari zaslat několik vzkazů, ale ani na jeden jí nepřišla odpověď. Simbacca se s Merumeccu rozhodl podívat na věc osobně, nasedli na Cocotte Minute a vyrazili na Toolu.

Detaily

21. 4. 1 ABY

10:03 Loď vystoupila z hyperprostoru nad Toolou a začala se pod Simbovým vedením přibližovat k planetě. Nad souřadnicemi hlavního přístavního města zuřila sněhová bouře, což zabraňovalo sestupu.
11:01 Nad městem se na několik minut protrhla mračna, Simbacca využil situace a přistál na volném místě uvnitř přístavu.
11:09 Novomanželé vystoupili z lodi a byli přivítáni Whiphidem Nikkitou, který přišel vybrat parkovné. Uměl slušně basicem a oni měli překladač, takže se docela dobře domluvili.
11:13 Z hangáru se přesunuli do nádražky, kde byli krom obchodníka s mastmotími kly a verbíře jedinými cizinci. Objednali si arabora a ledový čaj, který dostali naservírovaný v kalichách z klů mastmota.
11:16 Po družení s místními opilci, kteří neuměli ani slovo basicem, a po jídle vyhledal Simbacca opět Nikkitu a zjišťoval, jak se dostat ke hrobu Randalfa. Whiphid mu pomohl najít lovce Borsona, který taky neuměl basicem, ale byl ochotný ty dva vzít k Randalfově hrobu, když mu výměnou nabídli přenosný generátor a trochu koření na vindaloo.
11:30 Na kraji města uznali, že bouře je až moc silná, a rozhodli se raději počkat, až se trochu uklidní. Rukama a nohama se domluvili s Borsonem, že jejich cestu posunou o týden, pokud bude lepší počasí.
Na těch několik dní si pronajali kouzelný, na místní poměry, penzion na okraji města, s plnou penzí. Oba si pak líbánky maximálně užili, zejména večer, kdy na dvoře stavěli sněhuláky a koulovali se.

29. 4. 1 ABY

07:02 Novomanželé se na kraji města opět sešli s Borsonem, nasadili sněžnice a vydali se na sever.
10:24 Skupina dorazila k obrovskému zamrzlému jezeru. Pár kilometrů od nich bylo vidět rybáře vyřezávající led a lovící arabory. Na okraji jezera si krátce odpočali, ujedli zásob a pokračovali v cestě.
15:41 Simbacca říhnutím strhl lavinu z vedlejší hory.
17:23 Skupina se dostala do průsmyku, kterým došla až k iglú, které podle všeho patřilo Borsonovi. Pozval je dovnitř, kde mu názorně předvedli, jak zacházet s přenosným generátorem, a připravili si vydatnou večeři.
18:00 Po večeři Borson območil iglú kolem dokola a než šel spát, dobře si se Simbaccou popovídali, i když si vůbec nerozuměli.

30. 4. 1 ABY

06:00 Ranní vstávání se obešlo bez problémů, na střídačku si došli s lopatkou na záchod a pak pokračovali v cestě. Ve sněhu bylo vidět několik stop sněžných démonů, kteří nepřekročili hranici moči, což Simbaccovi přišlo děsně chytré a byl připraven to případně zopakovat.
10:00 Skupina dorazila k pohřebišti, které se nacházelo pod značnou vrstvou sněhu. Vedle pohřebiště bylo několik iglú. Borson dosti znejistěl, neboť neviděl nikoho ze stařešinů.
10:35 Po prohledání iglú bylo potvrzené, že jsou zcela prázdná, a Simbacca kolem nikoho necítil ani v Síle.
10:43 Merumeccu s manželem došli až k hrobce Randalfa, která byla největší a uprostřed. Při ometání sněhu Simbaccovi došlo, že je stavba strašně podobná několika sithským hrobkám, které s mistryní navštívili. Merumeccu zjistila, že hrobka byla před tím, než ji poničila eroze, osmiúhelníková.
10:54 Simbacca už prolezl mnoha hrobkami, a tak zavelel hrobku detailně prohlédnout a brzy se ukázalo, že po celém obvodu je řetěz symbolů, které se postupně začaly opakovat. Nikdo z nich takové symboly nikdy neviděli a Borson už vůbec ne. Na čelní straně bylo ale pět modulárních symbolů a chlupáčům bylo jasné, že při správném zadání bude překvapení.
11:00 Merumeccu našla v jednom z iglú kel mastmota, do kterého byly vyryty symboly s převodem do basicové abecedy i s fonetickou výslovností. Zkusmo zkusili přeložit symboly z hrobky a po naklikání do omni-toolu je pustit Borsonovi, ale ten se zatvářil, jako by urazili jeho matku.
11:05 Merumeccu zkusila posunout abecedu o osm míst, podle stěn hrobky, a provést překlad symbolů. Po zkoušce na Borsonovi se Whiphidovi rozsvítily oči a prokazatelně rozuměl, ale neodpovídal. Nevěděli, že šlo o hádanku, a Borson se jí snažil přijít na kloub.
11:11 Když už to chtěli zabalit, tak Borson promluvil a opakoval jedno a to samé. Převodem a zašifrováním dostali symboly, které se pokusili použít, a hrobka se otevřela.
11:27 Simbacca první, Merumeccu za ním sestoupili po schodech do hrobky. Svítili si omni-tooly a Borson pověrčivě stál venku a dával pozor. Vstoupili do větší místnosti, která dříve jistě schovávala nějaké věci, ale teď byla prázdná a v levém rohu hned u vstupu byla hromada mrtvých Whiphidů zabitých blasterovou střelbou. Na konci místnosti byla freska s mnoha symboly, které předtím luštili díky klu.
11:30 Merumeccu nasnímala fresku z několika stran a úhlů. Simbacca přesvědčil Borsona, aby šel dolů a podíval se na těla. Poznal v nich stařešiny a posunky poprosil, aby mu je Simbacca pomohl vynést ven. Cestou na povrch objevili ještě obal od černého pendreku, s relativně nedávným datem výroby a textem v basicu, podle nějž byl vyroben speciálně pro imperiální vojáky.
12:00 Když bylo všech devět těl venku a Merumeccu taktéž, zavřeli za sebou hrobku.
13:29 Borson dokončil whiphidský pohřební rituál, při němž se těla rozsekají a ponechají mrchožroutům k pokračování koloběhu života, a vydali se zpět do relativní civilizace.

K ránu následujícího dne byli zpátky ve městě, nastoupili na Cocotte Minute a zamířili zpátky domů. Merumeccu se ještě cestou zkusmo podívala na nasnímaný text, ale Simbacca počítal s tím, že to pošlou Garteku Solonovi, který měl na podobné věci vzdělání a nejspíš i techniku.

Následky

Líbánky se vydařily, doprovodný program už tolik ne. Simbacca nevěděl, jestli je o něco blíž vyřešení záhady kolem jeho snů, ale Randalfova hrobka mu silně evokovala sithskou architekturu a tušil tedy, že Randalf nebyl jen běžný umělec. Měli důkaz, že v Randalfových stopách kráčí nějací imperiálové a že jestli budou pokračovat v pátrání, měli by si dávat pozor.
Odvezli si s sebou vzorek ledového čaje pro tátu se strejdou a také důkaz o existenci psaného whiphidského jazyka a před návratem domů se ještě stavili na Kotouči.