Lenico

Lenico byl bohatý rod lidí z planety Phaeda, který silně podporoval Republiku a následně Impérium. Většina jeho členů sloužila v armádě nebo na flotile. Mezi jeho panství patřila i celá soustava nesoucí rodové jméno, s obydlenou planetou Lenico IV a na minerály bohatým Lenicovým pásem.

Historie

Rod byl založen v roce 564 BBY a díky zakladatelovým výhodným investicím zbohatl tak rychle, že to zaráželo mnohé odborníky a přilákalo mnohé auditory. Vše však bylo legální, rod vydělané peníze opět investoval, až vlastnil velkou část infrastruktury celého sektoru Cademimu, a početně se rovněž rozrostl. Ačkoliv se v něm pak občas vyskytli devianti,1 šlo o rod vážený a vlivný a od všech členů se očekávalo, že si projdou alespoň krátkou službou v armádě nebo na flotile.
Během války klonů padlo pět členů rodu v rozličných bitvách, vždy na straně Republiky.
S převratem se pro ně změnilo jen málo, nadále podporovali galaktický režim a snažili se udržet si svou moc a prestiž. I proto neměla hlava rodu problém propůjčit Impériu Lenicův pás ke stavbě základny Cairn.

Známí členové rodu