Lempixův světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Lempixův světelný meč

Lempixův světelný meč byla zbraň Vratixe Lempixe. Vyzařoval zelenou čepel.

Historie

Lempix si meč vyrobil v roce 27 BBY, po návštěvě planety Ilum, kde při tradičním sběru našel svůj krystal. Konstrukci meče ještě relativně zvládl a povedlo se mu ho uchránit před explozí toho Peelova, ale v boji s ním byl naprosto nemožný a několikrát se zranil už při základním tréninku.
Když byl Lempix odvelen k pomocným sborům na Taanabu, vzal si ho s sebou, ale neměl tam příležitost ho použít, protože většinu času farmařil a před útokem Bhushova kopí ho nestihl vylovit ze skříňky. Později v enklávě na Miu Leptonis IV s ním občas cvičil, ale i nadále ho nosil spíš na ozdobu, protože s ním ani po Yussiho péči neuměl nijak zvlášť zacházet. Vzal si ho i na výsadek na Kashyyyk v posledním dni války klonů, kde si ho od něj na posekání zrádných klonů půjčila Cae Vitthar. Během evakuace enklávy na začátku roku 14 BBY ho Lempix málem zapomněl na ošetřovně, ale nakonec si vzpomněl, vzal ho i s potomstvem na Thyferru a později na Taanab.
Když Lempixe v srpnu roku 14 BBY dostihly a odzbrojily inkvizitorky Miranda Lenico a Neryssa, rozválcovaly společně s ním v továrně na traktory i meč.