Lempix

„Mozky klonů jsou optimálním zdrojem jak proteinů, tak některých vzácných stopových prvků, které bude mladý pán potřebovat, až naklade vajíčka.“
- Lempix, nutriční poradce

Lempix byl Vratix z Thyferry, zdravotník v enklávě na Miu Leptonis IV a matka několika potomků.

Jméno: Lempix
Rasa: Vratix
Rok narození: 35 BBY
Planeta narození: Thyferra
Rok úmrtí: 14 BBY
Planeta úmrtí: Taanab
Barva očí: černá
Barva meče: zelená

Vzhled

Naprosto průměrný šestinohý hmyzák z Thyferry, možná trochu menšího vzrůstu. Barvu kůže sice měnil podle nálady, ale těch pár chlupů na ní měl stabilně černých.
Nosil dva páry bot, 38 a 12 verpiního standardu, a na krku malý dřevěný amulet, ovšem jehož význam nikdy nikomu neprozradil.

Povaha

Ačkoliv byl hermafrodit, většinu času se choval spíš jako muž. Flegmatický melancholik, kterému nedělalo problém zalézt někam do díry a zůstat tam třeba pár let. Mluvil pomalu a všem lidem onikal, působil až znuděně a zásadně se s nikým nehádal. Kontakt s ostatními nevyhledával, ale když už nebylo zbytí, nějak to vždycky přetrpěl.
Svou práci léčitele odváděl na výbornou a až překvapivě rychle, i když občas vyšly najevo jeho značné díry ve znalosti jiných ras. Rovněž až do své smrti nepochopil, že jich většina hermafroditní není.
Převážnou část života byl vegan, ale když se krátce před koncem války klonů rozhodl naklást vajíčka, jeho jídelníček se značně změnil a začal si doplňovat živočišné bílkoviny i z hodně podivných zdrojů.

Rodina

Vylíhl se ve společné snůšce a svoje rodiče nikdy nepoznal.
Z jeho potomků byl nejdůležitější Jimminix.

Důležité vztahy

  • Jessica Karnis, jeho nejčastější pacient. Zrekonstruoval jí tvář a jako její dvorní gynekolog jí navrhl i rekonstrukci reprodukčních orgánů.

Dovednosti

Byl to dedikovaný léčitel, který dokázal uzdravovat nejen pomocí Síly, ale i konvenčnějšími metodami. Ovládal jistou podivnou formu komunikace s bactou, která z této zázračné substance dělala v jeho spárech substanci vyloženě nadpřirozenou. K léčení sice Sílu využíval často a rád, ale prakticky vzato ji nepotřeboval. Byl výborný zahradník a kuchař, ovšem jen pro vegetariány.
Mimo svou specializaci byl dost nemotorný, zejména pak co se boje týče. Zacházet se světelným mečem tak, aby si neusekal nohy, se učil hodně dlouho. Jako jeden z mála obyvatel enklávy se nikdy nenaučil shyriiwook.

Životopis

Před rozkazem 66

Už jako malý byl považován za podivína, protože se nedlouho po vylíhnutí ukázalo, že mnohem radši tráví čas s bactou než se svými vrstevníky a dokonce si s ní i víc povídá. Naštěstí o něj obligátně zakopl jeden rytíř Jedi a objevil v něm potenciál v Síle, takže ho vzal s sebou na Coruscant mezi další podivíny. Lempix exceloval v umění léčit, ať už Silou nebo konvenčními metodami, ale když měl přijít čas na okouzlení nějakého toho mistra, jeho povaha mu podrazila nohy a nezaujal ani jednoho z mistrů léčitelů, natož pak někoho jiného. Ještě pár let mu bylo doporučováno, ať se věnuje i jiným disciplínám a dožene, co zmeškal, ale on místo toho zalezl hlouběji do ošetřovny a následně byl poslán k AgriCorps na Taanab, protože tam nutně potřebovali zdravotníka.
Když byla krátce po začátku války klonů tamní pobočka napadena teroristy, byl Lempix zajat jako rukojmí a museli ho osvobodit mistři Woallc Con-Denyzz a Champbacca. Tomu druhému se pak povedlo nejen všechny zachránit, ale také nafingovat jejich smrt, načež je naverboval do své nové akademie, kde je nikdo neměl buzerovat jenom proto, že byli trochu jiní než mainstreamoví Jediové. Lempix byl jmenován zdravotníkem nové akademie a rychle zdomácněl, zejména poté, co mu Jeff Breen nakoupil výbavu pro dedikovanou ošetřovnu.
V následujících letech se trochu učil používat Sílu, ale především léčil osádku enklávy z nejrůznějších neduhů, od včelí rýmy1 po trakarianského parazita2. Když ke konci války klonů zjistil, že je Nina Michaelis březí, nechal se inspirovat a zanedlouho sám nakladl vajíčka3.
Přes velkou mortalitu, způsobenou pravděpodobně nedostatečnými zásobami proteinů před kladením, se vylíhlo několik potomků a Lempix se o ně svědomitě starala. Účastnila se i bitvy o Kashyyyk, kde svědomitým zkoumáním kloních mozků odhalila inhibiční čipy a přispěla k záchraně téměř mrtvého mistra Denyzze.

Občanská válka

Poslední roky fungování enklávy strávil opět jako muž, jen vychovával potomstvo a předstíral, že se žádné Impérium nestalo. Když se pak k Miu Leptonis blížila flotila inkvizice v čele s Algernnon de Bray, odletěl s dětmi na Thyferru a pokusil se je integrovat do běžné společnosti, načež se sám vrátil na Taanab. Tam se zhruba osm měsíců živil léčením farmářů, ale inkvizice ho našla, Miranda Lenico s Neryssou ho mučily a celkem rychle zabily4.

d20

Jedi Consular 3 / Jedi Healer 4 / Tech Specialist 1
Craft (medpacks) +20, Treat Injury +18, Heal Another +16, Knowledge (bacta, botany, medicine) +15, Computer Use +12, Search +12
Surgery, Compassion, Medical Expert, Healer's Touch, Skill Emphasis (Craft (medpacks), Treat Injury)