Leenncaana

Leenncaana byla Wookiee z Kashyyyku, hasička a příslušnice rodu Malrys. Měla srst v barvě havraní černi a zelené oči. Byla přisprostlá, latentně xenofobní, uměla úžasně vařit a z alkoholu pila výhradně víno od Zeleného draka.

Rodina

Matka Mennopaauza, otec Jorrseffar, sestra-dvojče Naraasirra.
Z matčiny strany tety Netytykaffka a Klymakterra se sestřenicí Aarnyrrou, babička Anerrzzka z rodu Malrys.
Z Naraasiřiny strany švagr Arrtharuk, synovcové Kanrryuh s prasynovcem Figarrem, Salltryn, Wyrrgullhuk s prasynovcem Seburbachacharrem a neteř Lauwlyamurry.
Zeť Rurrwag z rodu Lotrrando, tchyně Rorscharrch z rodu Appachi.

Manžel Georrggekes z rodu Lotrrandů, dcera Rradcara s vnukem Darrydem a syn Demonbacca se snachou Luccyzbann a vnučkou Jessicou.

Historie

Leenncaana se narodila 23. 10. 191 BBY, a to se svým dvojčetem Naraasirrou v Tyrvrarru. Dětství i dospívání prožila střídavě v rodném městě a v Poprrradu na Kwookrrru, odkud pocházel její otec. Už odmala byla šídlo, holčičí věci ji na rozdíl od dvojčete nebavily, a raději s tátou trávila čas na letišti ve Rwookrrorro, kde s radostí pomáhala.
Když dospěla, dělala chvíli to a chvíli ono, ale nakonec se přidala k tyrvrarrským hasičům a toto povolání jí přirostlo k srdci natolik, že se mu od roku 153 BBY začala věnovat naplno.
Od roku 130 BBY se začala stýkat s Georrggem, přeskočila mezi nimi jiskra a oba začali plánovat svou společnou budoucnost. Na vdavky ale ani jeden z nich nespěchal, a tak nechávali svému vztahu volný průběh a Leenncaana čekala, jestli jejich láska obstojí zkoušce času.
Roku 124 BBY přišel Georrgg za jejím otcem, aby ho požádal o její ruku. Jorrseffar ho okamžitě vyhnal, že chudému tesaři a ničemovi jako je on svou dceru nikdy nedá. Leenncaana se na truc odstěhovala z domu a doufala, že buď otce obměkčí, nebo se její milý vytasí s nějakým trumfem. Trvalo to sice pět let, ale Georrgg se stal vyhledávaným a slušně zajištěným řezbářem lodí, takže když přišel roku 119 BBY opět požádat o její ruku, musel Jorrseffar uznat, že se hoch polepšil a že když po něm jeho dcera tak touží, tak jim už nebude bránit.
Leenncaana se vdala na břehu jezera Varf, přestěhovala se ke svému muži a žilo se dobře.
V roce 109 BBY otěhotněla a 15. 2. o rok později se jí narodila dcera Rradcara. Měla z toho takovou radost, že se jí 4. 3. hned o další rok později narodil syn Demonbacca. Ve stejný rok se narodilo druhé dítě, Salltryn, i její sestře, a tak trávily spoustu času spolu se smečkou dětí a příležitostně i se sestřenicí Aarnyrrou. Demonbacca měl bohužel komplikované dětství, co se týče zdraví, a od Leenncaany to chtělo obrovskou dávku nervů a vůle, aby se z toho nezhroutila. Syn se ale ze všeho nakonec dostal a rostl z něho chlapák, takže si mohla oddychnout. Brzy se tak vrátila do práce a žilo se jí dobře.
Drama nastalo roku 98 BBY, kdy se Demonbacca při lumpárnách se Salltrynem ztratil v lese a byl prohlášen za mrtvého. Leenncaana utápěla žal ve víně a byla dojatá Rradcařiným rozhodnutím stát se zdravotní sestrou a pomáhat nemocným a zraněným. S otcem tak dceři domluvili nejlepší místo na Kashyyyku, kde se tomuto řemeslu vyučit: Lurkooro. Leenncaana pak zůstala doma bez dětí a prací a časem s manželem se snažila vyrovnat s prázdnotou, která v ní po domnělé smrti syna zůstala..
Roku 96 BBY se ale vše změnilo. Demonbacca se vyloupl ze Země stínů a pověděl všem, co se mu přihodilo. Stal se městským šamanem, padnul matce do náručí a Leencaana byla rázem vyléčena ze svého žalu a trudomyslnosti. Byla na syna pyšná, omezila konzumaci vína a s manželem začali přemýšlet o dalším potomkovi.
Roku 94 BBY se domů vrátila i Rradcara a s bratrem léčili a pomáhali po celém městě a dělali mamince radost.
Měla z nich takovou radost, že roku 90 BBY otěhotněla, ale nevěděla o tom do té doby, než se jí na rodinném obědě udělalo nevolno a Rradcara ji prohlédla. Radost o byla veliká, ale skončila tragédií na oslavě Demonbaccových narozenin v roce 89 BBY. Syn tam snědl koláčky, které mu upekla sestra se Salltrynem a do kterých omylem dali květ airuruba místo ayahuascy. Demonbacca byl ovládnut silnými vidinami, pohltil ho nepředstavitelný děs a nepříčetný v záchavu zabil nejen svého otce, ale i Leenncaanu s nenarozeným dítětem.