Leela

Leela byla fialová Twi'lečka z Rylothu, kapitánka pašerácké lodi Mořský koník. Byla to kost k pohledání, a to i přesto, že na jednom oku nosila pásku, milovala rychlost a měla rychlé reflexy. Byla skvělá pilotka a tanečnice, ale naprosto neschopný opravář, nicméně na to vždycky dokázala sehnat nějakého toho dobrovolníka. Svou ženskost dávala ráda na odiv, potrpěla si na drahé voňavky a při přijímání plateb se rozhodně neomezovala jenom na kredity. Uměla střílet z pistole a experimentovala s bojovým využitím nátepníků, v nichž měla zabudovaný odpalovač nastřelovacích kotviček, ovšem její dovednosti nahrávaly spíše mírovému řešení konfliktů.

Historie

25-7 BBY

Narodila roku 25 BBY v Lessu, a to jako jediné dítě Mundy, profesionální tanečnice, a jejího muže Morri'se, pilota nákladní lodi společnosti Satanica Exports. Vyrůstala tedy hlavně s matkou, které zničila figuru, zatímco otec vydělával peníze, ale po materiální stránce si rozhodně neměla na co stěžovat.
Konfederační invaze rodinu nijak nepostihla, s pádem Republiky přišel otec o část zakázek a zůstával často s malou Leelou dlouhé měsíce doma, zatímco matka brala brigády na barech. Celou dobu jí kladl na srdce, že venku je i za Impéria mnohem lépe než na Rylothu, snažil se jí předat své zkušenosti s létáním ve vesmíru a dokonce ji příležitostně bral do doků v Kala'uunu na svou služební loď. Leela jeho historky žrala a byla dokonce ochotná se i dobře učit, jen aby zvýšila své šance na práci mimo domovskou planetu.
V roce 9 BBY uprosila otce, aby ji vzal s sebou do vesmíru, protože ji nebavila střední škola a chtěla se učit přímo v praxi. Matka s tím nesouhlasila, nicméně to zkusili a všichni byli nakonec spokojenější, nejvíc Leela, která pak s gustem školu ukončila a stala se otci plnohodnotným kopilotem. Protože Satanica Exports v té době začala víc operovat v méně legálních obchodech, užila si i svůj příděl akce a rychle se učila, takže nejen získala konexe na povstalce, ale mohla taky pomalu pomýšlet na kapitánské zkoušky.
Sen o vlastním velení si splnila koncem roku 7 BBY, kdy vlastním životem zachránila důležitou zakázku a dostala tak pěkný bonus přímo od zákazníka, že si mohla koupit vlastní loď. Šlo o šunku z páté ruky, na které půlka věcí nefungovala, ale Leela věřila, že si vydělá dost na to, aby jí ji někdo dal co nevidět do pořádku. Nadále pracovala pro Satanica Exports a navázala při tom užší kontakt s místní regionální ředitelkou Joyou Brannigan.

6 BBY

V roce 6 BBY se dozvěděla o větším množství vysloužilé republikové techniky, kterou Impérium na Sirparu využívá jako cvičné terče, podělila se o tuto informaci s Joyce a dokonce se pak osobně účastnila akce Delta, při které společně s kapitánem Simbaccou a několika členy jeho skupiny infiltrovali Majestic a odvezli odtamtud kontejner stíhaček eta-2. Kapitán se pak Leele odměnil tak štědře, jak jen mohl, a ona si peníze uložila s tím, že za ně zaplatí renovaci své lodi.
Ještě koncem roku 6 BBY se seznámila se Zaphodem Branniganem a strávila s ním jednu vášnivou noc, což by jí bývalo stačilo. K její smůle však ráno blbnul s jejími granáty, jeden odpálil a ona ho sice zachránila, ale střepina ji připravila o oko.1 Proklela toho dementa do pěti kolen a počítala s tím, že si později našetří na oko umělé, ale postupně se jí vizáž piráta celkem zalíbila a vnímání hloubky se jí srovnalo, tak nadále pokračovala v nošení pásky.

5 BBY

Rok 5 BBY jí přinesl celou řadu změn: na jeho začátku přišla o loď, když jí na ni nějaký imbecil přilepil nálož určenou pro někoho jiného. Naštěstí měla stále všechny našetřené peníze, a tak za ně na Corellii koupila Mořského koníka, který byl toho času ve slevě. Když se po jedné akčnější zakázce stavovala na Kotouči, aby jí někdo loď opravil, narazila na Filase, který byl ochotný pracovat za stravu, což nemohla odmítnout. Přijala ho do posádky a s potěšením sledovala, jak jí loď za letu vylepšuje za zlomek původní ceny. Dokonce na jeho podnět navštívila i několik smeťáků, kde sháněl náhradní díly, a vlastně toho moc nelitovala.2 Ještě v roce 5 BBY se poznala s Kody-Kannem Tonewym a jeho malým kašpárkem3 a stala se jednou z jeho nejlepších krátkodobých známostí vůbec.4

4-0 BBY

Postupně se osamostatnila, udělala si kapitánské zkoušky a začala pracovat na vlastní pěst, ale i nadále se občas stavovala na Rylothu.

0 ABY

Tři týdny po bitvě o Yavin byla Leela Joyou Brannigan požádána, aby znovu pomohla povstalecké buňce kapitána Simbaccy, tentokrát se záchranou Odullina pašeráka Byorna a jeho nákladu z Vor Deo. Mise se podařila, Leela při ní potkala jednak rebelky Emily, Bananu a Štěknu, druhak Byornovu společnici Zetu, a strávila s nimi několik hodin hraním macháčka.
O další dva měsíce později se s povstalci účastnila závodu kluzáků na Raxusu Prime, který vyhrála, čímž pro Jolly Jedie získala vodní čip. Poggo s Kerripirr a dalšími dětmi jí na památku vyrobili pohár z nakřáplého hrnce,5 ale radost z výhry jí kazil fakt, že se během závodu vysekal kapitán.
Po rychlé oslavě vítězství s Kodym6 z Jolly Jedie zase odletěla, pokračovala nerušeně v práci a čekala na chvíli, kdy ji křupky znovu kontaktují. K tomu došlo koncem července 0 ABY, ve chvíli, kdy bylo potřeba sehnat pár trysek pro Kirkův projekt. Protože Filas zrovna léčil kalnorské kvasinky, šla do toho sama a vyzvedla na Mrrku výsadek složený nejen z Banany a Štěkny, ale také Roudýho a Cypíska, dvou dětí, které se schovaly na palubě jejich transportéru a nebyl čas je vracet domů. Společně vyrazili na Pokladnici luxusu, kde se pořádala Kel-Morijská tancovačka a kde Leela od Jeffryho koupila vybavení potřebné k přeměně asteroidu ve zbraň proti Citadele. K hladkému průběhu operace Trebuchet přispěla ještě jednou, naposledy, když v polovině srpna roku 0 ABY dopravila Bananu, Neeru, Rufalla a Štěknu z Oarligu na Rori. Na Oarligu se pak příležitostně stavovala i později, protože se tam stavovala za Kodym.
Filas se nakonec zotavil, na Mořského koníka vrátil a Leelin život se pak na dlouhou dobu vrátil do zajetých kolejí, kdy k pašování přidala rozvoz alkoholu lihovaru Ch&Ch na vybrané planety a nijak do Impéria zbytečně nerýpala.

1 ABY

O povstalcích znovu slyšela až začátkem dubna roku 1 ABY, kdy ji kapitán pozval na svou svatbu. Neměla však zrovna čas ani náladu a poslala mu jenom blahopřání.
O pouhých pár dní později od něj přišlo něco trochu zajímavějšího, nabídka obhlédnout podezřelé dveře na Shurru VI výměnou za kredity. S tím už souhlasila, nabrala kromě Emily, Banany a Štěkny ještě Grramadu a zálohované lahve vypité na svatbě a vyrazila s nimi na průzkum. Během něj získala Leela novou kolečkovou židli na Mořského koníka a dlouho se domnívala, že to je to nejlepší, co tam našli, nicméně cestou z měsíce pak ještě zachránili Reku s Lizzie a ona pak hlavně prozkoumaný důl dostala jako součást odměny, aby měla kde si vybudovat pašerácké útočiště.7 Z tohoto bonusu nejdřív nebyla dvakrát nadšená, protože to byla jenom studená díra daleko od civilizace, jenže pak přišla jistá část měsíce a ona uznala, že mít někde bokem takovou malou pevnůstku je vlastně docela super.8

Zrcadlový vesmír

V zrcadlovém vesmíru žila dost podobně, jen se věnovala legálnějším aktivitám a nedostávala se tak často pod palbu. O oko sice díky Zaphodovi přišla taky, ale ještě několikrát se pak potkali, on ji dokonce zachránil a nakonec si ho i vzala. Šťastnější ale nebyla.9

d20

Noble 6
Diplomacy +14, Pilot +12, Disguise +12, Entertain (poledance) +12, Computer Use +10, Sense Motive +9, Bluff +8, Gather Information +8
Quick Draw, Starship Operation (space transport), Trustworthy, Lightning Reflexes