Lavosk Ashasi

Lavosk Ashasi byl Sluissi, inženýr povstalecké buňky kapitána Simbaccy a Magor 6. Jednalo se o typického příslušníka svého druhu, kterého nic nevytočilo a jen máloco vyvedlo z míry. Pracoval metodicky a s rozvahou, dle soudu některých kolegů k posrání pomalu, ale na výsledky jeho práce se vyplatilo si počkat, ať už se jednalo o stíhačky nebo o zbraně. Absolutní flegmatik nejen v kokpitu svého X-wingu, kterému bylo prakticky všechno jedno. Následkem ošklivé nemoci v dětství přišel o špičku ocasu, měl protézu.

Historie

Vylíhl se v roce 21 BBY na Sluis Van, do příkladné rodiny dvou sluissích mechaniků, kteří zasvětili svůj život pořádným opravám lodí, a všechno nasvědčovalo tomu, že půjde v jejich šlépějích. Na škole se učil dobře, zaučení na technika zvládl v lehce podprůměrném čase a bez problémů získal místo jednoho z tisíců opravářů lodí v planetárních loděnicích. Tam zjistil, že je umí nejen stavět a opravovat, ale i pilotovat, a rychle se dostal do hledáčku společnosti Sienar Fleet Systems, která mu nabídla místo v jejich exkluzivních docích a samozřejmě i nadstandardní vzdělání v oboru. Jenom se musel připravit na trochu nadstandardní buzerace od lidí ve vedení a nesměl se moc ukazovat. Dlouho neváhal, jenom asi tři dny, což je na Sluissi přímo bleskovka, nabídku přijal a zanedlouho měl v kapse osvědčení na většinu modelů lodí Sienar a oženil se se Seveshah, spolužačkou ze základní školy, a ačkoliv byl spokojený, právě ona ho přiměla zběhnout.
Z důvodů jak rodinných, tak morálních, prostě pro Impérium pracovat odmítala a pár dní po bitvě o Yavin dostala parádní příležitost: našla si je totiž jistá Noya Neerix, která hledala někoho diskrétního na opravu nalezeného TIE Reapera, a než se Lavosk nadál, byli oba na palubě stařičkého Venatoru a nejen členy posádky, nýbrž rovnou i piloty v kuriózní letce.

d20

Tech Specialist 5 / Sienar Engineer 3
Pilot +17, Craft (starfighters) +17, Repair +16, Knowledge (technology) +15, Computer Use +15, Astrogate +15, Knowledge (engineering) +10
Starship Operation (starfighters), Gearhead, Skill Emphasis (Pilot), Starship Dodge, Starship Power Override
Instant Mastery (Knowledge (technology)), Tech Specialty (Mechanic), Expert (Craft (starfighters))