Lana Tei

Lana Tei byla Togruta z Trantoru, sestra Rhek Tei. Na první pohled měla vlohy ke kojení, přičemž se tím jeden čas skutečně živila, a úzkostlivě tajila své příjmení.

Historie

Narodila se v roce 40 BBY v ekumenopolis na Trantoru a zatímco její o sedmnáct let starší sestra se cvičila na rytířku Jedi, ona sama byla pro příliš nízký potenciál ponechána rodičům. Přišli si pro ni až poskokové hraběte Dooku v roce 31 BBY a malá Lana byla odeslána na Miu Leptonis IV, kde z ní měla být pod dohledem její starší sestry vycvičena temná vražedkyně.
V následujících pěti letech se však opakovaně ukazovalo, že její citlivost k Síle se skutečně limitně blíží k nule, a v roce 26 BBY bylo rozhodnuto o její likvidaci. Rhek, která měla čin provést, ji však přímo zabít nedokázala, místo toho ji jen vyhnala do džungle kolem enklávy a zapomněla na ni. Čtrnáctiletá Lana neměla tušení, jak se z pralesa vymotat, a bojovala o holý život. Po skoro týdnu, kdy jedla jenom kořínky a brouky a hroutila se i psychicky, uklouzla při šplhání na strom, při pádu se praštila do hlavy a nebýt lovecké výpravy z Fort Mist, už by se asi neprobudila. Lovci ji vzali s sebou, nakrmili a snažili se sehnat její rodiče, ale Lana měla okno způsobené jak úrazem, tak vědomou snahou zapomenout příkoří vytrpená pod vlastní sestrou, a nevzpomínala si na ně.
Místo toho zůstala s lovci, oplácela jim laskavost údržbou zbraní a vařením a ačkoliv se jí později paměť částečně vrátila, vlastně se měla docela dobře.
Nějakou dobu po začátku války klonů však o chlebodárce přišla, protože je osekal, zesměšnil a zhmoždil samozvaný ochránce všech těch potvor v džungli, nicméně se dostala do Fogsmeade a docela si polepšila, když sehnala práci servírky v Zeleném lampionu. Ringo Ca Naal ji sice přijal vesměs kvůli vzhledu a asi doufal, že za to bude náležitě vděčná, ale všechny jeho návrhy na kontrolu dat spotřeby ve skladu odmítala a on později přestal tlačit na pilu. Její hlavní pracovní motivací pak byla možnost vydělat si dost peněz na to, aby opustila měsíc, na který neměla nejlepší vzpomínky.
V roce 20 BBY byla z očividných důvodů ideální kandidátkou na kojnou pro Emily, jejíž matka nepřežila komplikovaný porod. Nabídku přijala, stala se zaměstnankyní InnNova Corp na pozici nutriční manažerky a po pár injekcích od Lempixe zvládla svou práci vykonávat přibližně šest měsíců. Za tu dobu si sice malou Togrutu dost oblíbila, ale touha vypadnout z planety byla silnější a ona si to po shrábnutí odměny mohla dovolit, takže neváhala ani na okamžik.
Její další osud není znám.