Kwookrrr

Kwookrrr byla planeta ve stejnojmenné soustavě v sektoru Mytaranor, na níž se nacházela jedna z prvních wookijských kolonií. Tamní klima bylo chladné a ani v létě nebyly výjimkou sněhové přeháňky, nicméně flóra na to byla přizpůsobená a zejména kolem rovníku rostla překvapivě rychle. Nejoblíbenějším jídlem na planetě byl pörrrkölt, ještě kořeněnější varianta kashyyyckého perkeltu. Na Kashyyyk to nebylo daleko, přesto se tam v průběhu věků vyvinul specifický dialekt a dokonce specifická pravidla kashyyyckého fotbalu, díky čemuž se místní Kozomuti nikdy nedostali k ligovému poháru.

Historie

Planeta byla kolonizována už v roce 3890 BBY především obyvateli Rwookyavicku a Tunnatutikanu a už od samého začátku byla hrdým, i když trochu srandovním členem Republiky. Většina kolonistů i pozdějších obyvatel se živila pasením banth, kozomutů, nerfů a dalších hospodářských zvířat. Každý rok se tam pořádalo sektorové mistrovství ve vrhu přežvýkavcem na cíl.1
Kolem roku 2000 BBY tam propukla ekonomická krize, v jejímž důsledku spousta chlupáčů emigrovala mimo jiné na Coruscant. Hospodářství nakoplo až překvapivě rychlé vybudování továren,2 ve kterých se zpracovávaly místní suroviny a které kolonii za cenu mírného zhoršení ovzduší zachránily. Životní úroveň pak značně vzrostla a došlo i k založení unikátní hudební holovize.
Mezi lety 301 a 293 BBY byla na orbitě postavena vesmírná stanice Wiradina stráž, která se pak integrovaným hyperpohonem přesunula do mlhoviny Tyyyn.
Od roku 30 BBY využívali kwookrrrských hor agenti WN, když se potřebovali v tajnosti sejít.
Za Impéria tam byl vybudován dětský pracovní tábor, životní úroveň ještě klesla a každých pár let tam propukla epidemie nerfí chřipky.

Rodáci

b_153241.jpg