kvapník

Kvapník byl speciální burger z Chrchlu, do kterého se dávalo chrchlí maso. Byl trochu tučnější, ale měl lahodnou chuť a navzdory pomluvám nebyl pojmenován podle toho, jakým tempem bylo po jeho ochutnání potřeba navštívit toaletu.

Historie

Kvapník vynalezl v roce 99 BBY pan Hrubec, nový kuchař v motorestu Flus, a burger se navzdory počáteční skepsi majitele záhy stal podnikovou specialitou a po smrti vynálezce a rozšíření patentu dokonce chrchelským kulturním dědictvím.1 Podobně jako chrchlovici si ho oblíbili zejména piloti náklaďáků se žížalím hnojem, protože stál pár šupů, ale postupem času se v některých motorestech objevily i jeho lepší a ne o moc dražší verze pro turisty a zaměstnance místní administrativy.
Před začátkem války klonů už nebylo žádnou ostudou si dát třeba dva, a to ani pro náhodné turisty. Jessica s Champbaccou si jej během návštěvy Flus v roce 24 BBY nemohli vynachválit, s pádem Republiky a příchodem ekonomické krize byly jeho kvality opět široce oceňovány a nos nad ním neofrňovali ani ti nejmlsnější obyvatelé měsíčku.