Kuma Nai

Kuma Nai byla kaminoanská vědkyně, tajná separatistka, která se v prvním roce války klonů pokusila infikovat klonovací zařízení na Kaminu nano-virem vlastní výroby.

Historie

Už před vypuknutím války klonů byla nespokojena se stavem kaminské ekonomiky a trochu zahořklá vůči Republice, která si jejich práce vůbec nevážila, ale teprve po bitvě o Geonosis se rozhoupala k akci. Opustila planetu a potajmu se přidala k separatistům, v čemž následovala další tři Kaminoany: kolegyně Hinu La a Kunpi Tai a jejího partnera Kuda. Protože věřili, že společnými silami dokážou vyvinout selektivní prostředek na boj proti klonům, a přesvědčili o tom i politické špičky Konfederace, dostali k dispozici loď Pla'akrat a značné finanční prostředky. Ukryli se v soustavě Frikk a začali s bádáním.
Během výzkumu však došlo k dalšímu schizmatu, kdy Kuma Nai nesouhlasila s příliš otevřeným vystupováním proti Republice a selektivnost viru považovala za zbytečný luxus, takže se vrátila na Kamino a tvrdila, že byla unesena. Potajmu však pokračovala na vlastním projektu a i jí se podařilo vyvinout virus, který dokázal zabíjet klony po masách. Krátce po prvních testech však její pokus o nakažení všech nádrží na planetě zmařili Kit Fisto a Aayla Secura, kteří si všimli hromady mrtvol a následně zrádkyni odhalili. Ta se sice pokusila je zabít, ale po krátké potyčce se sama infikovala nano-virem a zahynula strašlivou smrtí, protože selektivnost nebyla její prioritou.
Všechny klony Velké armády pak byly proti jejímu viru očkovány.