Kulíci

Kulatí robíci byli jedním z méně sofistikovaných technických zázraků mistra Habiliho. Jednalo se o dvacet sond přibližně kulovitého tvaru, které byly vybaveny nejrůznějšími senzory a zesilovači signálu a také základní umělou inteligencí pro zefektivnění průzkumu planet. Po vysazení z Jungle Jetu mohli kulíci hledat cíl, prozkoumávat okolí a spojovat jednotlivé členy akademie. Základní pokyny se jim daly posílat nejen z kokpitu lodi, ale také prostřednictvím dálkového ovládače, který měl u sebe většinou velmistr Champbacca. Neměli zbraně a baterie v nich vydržely zhruba dva dny plného provozu.

Historie

Mistr Habili je vyrobil víceméně z nudy krátce po návratu z Azoamu, když ve skladišti našel dost součástek, a již brzy byli užiteční při pátrání po mistru Denyzzovi v soustavě Japerun.
Posledního nasazení se dočkali roku 19 BBY na Kashyyyku. Za absence mistra Habiliho je vypustila a řídila Cae Vitthar, použila je k lokalizaci Chlouppka a další rekognoskační činnosti a výpravě z enklávy poskytovali i zesilovač rádiového spojení. Jeden z nich byl využit jako nosič Chlouppkova světelného meče, ostatní kroužili po lesích a sbírali taktické informace. V době, kdy se skupina snažila v chaosu po rozkazu 66 uprchnout z planety, už jim docházely baterie, ale ještě se jim povedlo zaměřit Jessičinu podprsenku směřující na Agler.
Pak se v souladu se záložními protokoly začali stahovat zpátky na Jungle Jet k nabíječce, ale většina jich to nestihla a byli navždy ztraceni v Zemi stínů. Poslední čtyři kulíci, jimž se povedlo dostat do bezpečí, byli na lodi i v roce 0 ABY, kdy ji z Churrova skladu ve finální fázi operace v Táboře 52 zachránili Champbacca s Chlouppkem.
V následujících měsících se na ně prášilo stejně jako na Jungle Jet, ale v případě potřeby jim stačilo dobít baterie.