Krayt's Scream

Krayt's Scream, občas kvůli utajení označovaná jménem Kriath's Screem, Krayt’s Cream, Crait Screen i hůř, byla osobní loď kapitána Wyrrgullhuka. Jednalo se o nákladní loď třídy Loronar Corporation Atlira Space Freighter. Samotným Wyrrgym byla nejen vysoce modifikovaná a upravená, ale i pojmenovaná, a to podle zvuku, který v dětství vydával, když nečekaně šlápl na kostičku své oblíbené stavebnice. Ačkoliv to jeho blízcí k řevu kraytského draka přirovnávali ironicky, Wyrrgymu to přišlo správně mysteriózní a dlouhé roky si to schovával pro svou první pořádnou loď.

Historie

Loď opustila fabriku na Loronaru v roce 50 BBY, kde byla sestavena na objednávku vůdce coruscantského gangu Zitranských mozkoletů. V následujících osmi letech operovala především v okolí Coruscantu a účastnila se nepřeberného množství nelegálních aktivit, ale začátkem roku 42 BBY došlo v organizaci k převratu, bývalý vůdce a majitel lodi byl sesazen a se štěstím unikl do Vnějšího okraje. Aby měl na živobytí a mohl zmizet, musel loď prodat a ta se tak dostala do bazaru na vesmírné stanici obíhající kolem planety Ennth.
Wyrrgy ji tam poprvé spatřil v roce 41 BBY, když se tam po několika akcích s Hnntarrem vrátil, aby položil čerstvé květiny na hrob Tygra samotáře. Z obroušených registračních plátů mu sice bylo jasné, že důvodem značné slevy je její neprůkazný původ, ale ani v nejmenším mu to nevadilo, protože to po Tygrovi konečně byla pořádná loď. Okamžitě si ji zamiloval, přejmenoval ji a po dva roky s ní létal.
Roku 39 BBY mu však nečekaně zemřel otec, což s sebou kromě nepříjemností přineslo také dědění Bílého tesáku.
Wyrrgy se ještě na svatbě s Harryshou své nevěstě pochlubil, že má dvě lodě, ale tu lepší hned prohrál s Chlouppkem v macháčkovi, a tak i přes Wyrrgyho výhrady změnila majitele. Ten nový s ní ale nelétal moc často. Z Kashyyyku sem tam zavítal na Rodii či na návštěvu za Zolim. Hodně času ale věnoval interiéru a upravil ho tak, že byl vykládaný dřevem, které aromaticky vonělo a i když v důsledku ubralo nějaký ten metr čtvereční plochy, udělalo to z lodi mnohem útulnější místo k pobytu.
Roku 37 BBY navrhl Chlouppek návštěvě, že ji hodí domů, ale nejdřív to vzal přes Nar Shaddaa. Na nějakou dobu loď opustil a vrátil se na ni až s Jessicou. Všichni tři pak zavítali na Rodii, kde vyložili návštěvu a už jen ve dvou se odebrali na Kashyyyk.
Roku 35 BBY navštívil Krayt’s Scream kvůli hledání učitele pro Jessicu Dorin a potom Coruscant, kam vezl Chlouppka a Jessicu, která měla nastoupit do Řádu Jediů. V následujících letech se provoz lodě zase omezil na krátké cesty, což skončilo rokem 29 BBY, kdy zemřela Chlouppkova žena Luccy a on se krátce po pohřbu sbalil a v lodi vyrazil do světa. Většinu času mu dělal parťáka B’li a létali křížem krážem a prožívali svá dobrodružství.
V roce 23 BBY přistál Krayt’s Scream na Chandrile, kde se Chlouppek v Trojlístku konečně seznámil s Jessičiným mistrem, s nímž obratem vyrazili nejdřív na Chrchl, koupit chlast, a pak na Ilum, hledat krystal do Chlouppkova světelného meče. Už cestou tam díky přemíře alkoholu v krvi trefili několik asteroidů, ale cestou zpátky si dali ještě pár Elixírů mládí, vzali to přes Brandeys a loď pak byla nejen nepojízdná, ale taky plná včel. Když se to Wyrrgy dozvěděl, vůbec neplakal, naopak zuřil, na dávnou prohru nebral zřetel a Chlouppkovi ji zabavil, načež ji nechal dopravit do otcových doků ve Rwookrrorro a dával ji tam několik měsíců do pořádku.
Krátce před začátkem války klonů byl Krayt’s Scream opět funkční, Wyrrgy s ním hned po bitvě o Geonosis začal rozvážet potraviny a zbraně pro Republiku a navštívil s ním Triffis. Na žádost mistra Con-Denyzze pak přiletěl na Miu Leptonis IV za účelem odvezení několika dětí z enklávy na jejich domovské planety. Než se tak však stalo, doprovázel Krayt’s Scream s Wyrrgym a Woallcem v kokpitu Jungle Jet při spěšné cestě na Oxirf'lanier, kde přistál na Majesticu a významně dopomohl k zastavení Ruukiho genocidy.
Později téhož roku v něm Wyrrgy cestoval z Coruscantu na Nar Shaddaa, kde se k posádce přidala Cae Vitthar, a následně na Naboo, kde u Hutta Borvo vyjednal koupi čtyř stíhaček N-1. Ty byly naloženy na Little Katarn, ale Krayt's Scream je doprovázel až na Miu Leptonis IV.
Během války klonů absolvoval několik zásobovacích letů, občas na něj střílely konfederační síly a kromě nalétaných hodin sbíral také jizvy z bitev. V posledním roce války byl při jedné šarvátce poškozen natolik, že ho Wyrrgy opět odvelel do servisu a cestoval s mistrem Denyzzem na republikových lodích. Krayt’s Scream tak byl na Kashyyyku i v posledním dni války, kdy se tam Wyrrgy vrátil, ale pro následnou cestu se zprávou pro senátora Yaruu byl místo něj zvolen Bílý tesák, u nějž existovala reálná šance, že se do něj klony nebudou smíchy schopny trefit. Stejně jako zbytek Wyrrgyho rodinného majetku byl pak Krayt’s Scream zkonfiskován Impériem a jakožto ucházející loď sloužil k rozvážení nejprve Patriota, později Kokafoly z Kashyyyku do okolních sektorů.
V roce 4 BBY si na ni kus od Tábora 27 počíhal Kashyyycký odboj, který loď znehybnil, nalodil se a zabavil ji i s nákladem. Když ji pak Kanry na Pevnosti Boyarr spatřil, poznal v ní miláčka svého bratra. Poprosil tedy dědu, aby dal loď do pucu, jinak by brácha zuřil, a když bylo vše hotovo, krátce po bitvě o Atalay ji Wyrrgymu vrátil. Šťastný majitel s lodí přistál právě na Atalay, kde na ni obratem díky vlivu temných duchů zapomněl.
Roku 2 BBY se loď stala jedním z cílů imperiálních diverzantů, kteří na planetě po bitvě zůstali a kteří se chtěli dostat pryč a žalovat Císaři. Ke Kraytovi se ale nedostali, a tak se na něj dál prášilo.
Roku 0 ABY se Wyrrgy trochu probral z omámení temnými vlivy, naložil na loď vlastnoručně ukované zbroje a pověřil Mrzouta, aby to vzal skrz mlhovinu a poslal nouzový signál Deekovi. Mrzoutovi se cesta skutečně zázrakem podařila, ale loď dostala tak na frak, že zůstala nehybná na hranici mlhoviny a droid mohl maximálně volat Deeka a hrát s palubním počítačem pong.
Dne 3. 8. BBY se tam Deek skutečně objevil, prohledal loď a když Wyrrgyho nenašel, zapřáhl Krayt’s Scream a odtáhl ho na Oarlig, kde v klidu a bezpečí prozkoumal, co to Wyrrgy naložil. Prošel si také Wyrrgyho deníky, které přiložil, a pověřil přítomné technicky zdatné Chadra-fany, ať zatím dají loď do pořádku. Den nato odletěl ve své lodi, aby náklad a deník odvezl povolanějším. Chadra-fani dali loď brzy do parády a během plánování operace Trebuchet si u ní Chlouppek s Champbaccou chvíli zavzpomínali na zapomenutou cestu na Ilum. Věděli ale, že by měl Wyrrgy radost, kdyby ji viděl a nebyl v kómatu! Loď tam pak zůstala až do chvíle, kdy si ji probuzený majitel zase vyzvedl.