Kozomuti

Kozomuti byl jediný klub kashyyycké fotbalové ligy pocházející z kolonie Kwookrrr. Sídlil v hlavním městě kolonie, ve znaku měl nafouknutého kozomuta a jeho členové museli povinně umět pravidla fotbalu na obou planetách, zejména tedy jejich diplomat. Na Kwookrrru se těšil extrémní popularitě a občas dokázal umístěním v turnaji překvapit, ale většinu času si z něj seriózní fanoušci fotbalu spíš dělali srandu a nezřídka lehkou úpravou názvu implikovali, že jeho členové mají až moc rádi přežvýkavce.

Historie

Klub byl založen až roku 212 BBY partou ožralých strýců, kterým přišlo jako fajn nápad korespondenčně oslovit nejlepší hráče několika místních týmů, jestli by nechtěli prorazit v kashyyycké lize. Souhlasně jich odpovědělo přesně devět, což stačilo na tým, přičemž post trenéra zastupovali oni strýcové a trénink začal tak rychle, až to mnohé odborníky překvapilo. Překvapivý nebyl snad jenom výsledek prvního kvalifikačního zápasu, v němž Kozomuti prokázali znalost kashyyyckých pravidel, roznesli na kopytech Hromosvody a bylo jim dovoleno vstoupit do tamní ligy.
Tým zpočátku ani neměl domácí hřiště, místo toho hráli hráči vždycky ve stodole jednoho ze strýců, ale jak rostla jejich popularita a množili se sponzoři, došlo i na stavbu vlastního stadionu na okraji Mukachevva. Dostat se ke Kozomutům pak bylo snem spousty hráčů kwookrrrské ligy, s výjimkou Drevokocúrů, kteří se jim vysmívali a kteří je v přátelských utkáních nezřídka poráželi.
Pohár vyhráli Kozomuti dvakrát, vždycky vesměs náhodou, jinak končili zpravidla čtvrtí od konce, před Dynamem Dosha a Hromosvody s Fáračem.
V roce 22 BBY svedli napínavý souboj s Gundarkomuty z Llamitcuku.
Za Impéria se většina hráčů stihla schovat v lesích své divoké kolonie a někteří i přežili, takže jeho obnovení po válce není vyloučené.