kotačka

Kotačka byl rod kočkovitých zvířátek z planety Vicik. Povahu měl mazlivou a až moc přítulnou. Nejvyšší populační rozmach se odehrával v jarních měsících, z čehož někteří domorodci spolehlivě poznali konec zimy.1 Pokrmy z kotaček, a to včetně špízů z mláďat, byly vyhlášenou specialitou armogazského trhu nedaleko hlavního přístavu.

Historie

Osadníci už v dávných dobách vytlačili lokální predátory na odříznutá teritoria a tamní města včetně hlavního se tak musela potýkat s extrémním přemnožením těchto zvířátek. Místní se však rychle naučili kotačky ignorovat a začlenili je do svého jídelníčku, čímž aspoň trochu snižovali jejich počty a zvyšovali jejich užitečnost.
V roce 21 BBY, během planetárního jara, využili Jessica Karnis a Simbacca rojení kotaček k tomu, aby se dostali ke své lodi a uprchli z planety.
Začátkem dubna roku 1 ABY si jednu kotačku nechala poslat Joya Brannigan, která ji chtěla dát jako svatební dar Simbaccovi a Merumeccu, nicméně hned po přistání na Jolly Jediovi jí ji i s krabicí sežral M'Kesh.