konopí

Konopí byla průmyslová plodina pěstovaná pro vlákno, olej, semena a THC. Kouření charakteristicky zapáchajících konopných pryskyřic vyvolávalo u některých jedinců pocit eufórie, u jiných naopak ospalost, přesto však bylo konopí oblíbenou rekreační drogou bez velkých nežádoucích účinků.

Historie

Jednalo se o jednu z nejstarších průmyslových plodin v předaleké galaxii, která byla domestikována dávno před vzestupem Nekonečného impéria.
Jako rostlinu využívanou na výrobu omamných látek ji po kolonizaci Malastare částečně vytlačil malastarský puškvorec, který byl kvalitnější, působil pozitivně na všechny uživatele bez rozdílu a nesmrděl, ovšem bylo také obtížnější ho vypěstovat. Na mnohých planetách však byly za Impéria k vidění rozsáhlá pole konopí určená ke zpracování na biopaliva.
V posledních dekádách vlády Republiky patřil k největším producentům (a zároveň konzumentům) v sektoru Mytaranor Wookiee Snowflejk, několik jeho semínek se v roce 0 ABY přes Raffica dostalo i na Jolly Jedie, ale tam se jeho pěstování příliš nedařilo.