Kompostárna

Kompostárna bylo kódové označení pro základnu v Nirgorově asteroidovém pásu. Byla poměrně soběstačná, dokázala generovat obyvatelnou atmosféru a měla obrovské sklady na nejrůznější zboží.

Historie

Jednalo se o opuštěný důlní komplex z dob před mandalorianskými válkami, který byl v době Republiky již dávno opuštěný.
Wyrrgy základnu objevil v roce 45 BBY, když po potyčce s piráty skočil naslepo do hyperprostoru a vyloupl se přímo v pásu. Než opravil loď a odletěl, poznamenal si souřadnice s tím, že ji bude využívat jako zašívárnu. Během následujících let se sem vracel a pomalu základnu opravoval a dělal z ní svou tajnou základnu.
Nejvíce ji využíval poté, co utekl z vězení a potřeboval se s nově získanými přáteli ukrýt mimo imperiální dosah.
13. 1. 9 BBY tam došlo k založení Tetragonu a nějakou dobu se tam se skupinou uprchlíků ukrýval i Woallc Con-Denyzz, než se přesunuli na Unkan 2.
Kolem bitvy o Yavin už byla méně využívaná, ale majitel v ní nechal droidy, kteří se starali o její údržbu. Když se Deek dozvěděl, že by se Chlouppkovi a jeho kamarádům hodilo nějaké tiché místo, kde by mohli plánovat nájezd na inkviziční Citadelu, chtěl mu nejdřív dát klíčky právě od této základny, ale nakonec jim raději půjčil Kančí hnízdo.
Na Kompostárnu došlo v září téhož roku, když bylo potřeba někam schovat březí Císařovu ruku, dokud nedonosí své dítě. 15. 9. bylo sjednáno, že bude uložena právě na Kompostárně, přičemž ji tam měla permanentně hlídat směna alespoň dvou hrdinů. Champbacca tam v užívání Síly a světelných mečů cvičil jak svou učednici, tak svou sestřenici
Základnu v následujících měsících pravidelně navštěvovalo Dvacet deka šunky, byli tam vysazeni chrchlové na chrchlovici a na Štědrý den tam přibyla bantha a došlo k narození třetí Algernnon. Ačkoliv tím základna přišla o primární funkci, zanedlouho tam byla vybudována komplexní destilační kolona a další zařízení nezbytná k výrobě kvalitního alkoholu z kroužkovců.
V lednu 1 ABY se tam z Oarligu plánovaně přesunul Sien a neplánovaně část CHLAST, která stanici považovala za zemi zaslíbenou.

Rodáci