Kommanch

Kommanch byl revoluční rod převážně tmavě hnědých Wookiů z Kashyyyku, pro KOPR spíš taková kuriozita než cokoliv jiného. Měl pevně stanovenou ideologii a jeho členové otevřeně nenáviděli Appache, kterým ale byli vesměs ukradení. Původně prosazovali návrat ke kočovnému způsobu života a společnému vlastnictví, později od toho prvního upustili.
V erbu měli srp a kladivo, odkazy na svůj dělnický původ.

Historie

Rod založil prasoudruh Marrx poté, co se v roce 1461 BBY pokusil sesadit vládnoucí třídu a byl vyhnán z Rwookrrorro. Chtěl tím dokázat, že i rod Wookiů z dělnické třídy se může vypracovat na planetární aristokracii, ale moc se mu to nepovedlo.
V roce 1112 BBY založili Chenachochan, který se jim od té doby stal hlavním sídlem a kde experimentovali s marrxismem a dalšími podivnostmi.
Zničení vesnice krátce po vydání rozkazu 66 mělo na rod překvapivě malý vliv, ale následné zotročení planety přežil jenom Murrinho, který se tak stal poslední nadějí rodu na zářnou budoucnost.

Hlavní linie

Jakožto rod malý neměli nikdy Kommanchové více větví, i když sami to přičítali hlavně obdivuhodné jednotě, která jim nedovolovala se štěpit.

Členové