Kirk

Kirk byl Jawa, geniální vynálezce specializující se na robotiku a později i gravitační technologie. V pozdějších fázích povstání se stal členem Křupkového odboje.

Historie

Narodil se roku 23 BBY na Raxusu Prime a jako malý prodělal těžkou obrnu. Sice přežil, ale na obě nohy zůstal ochrnutý. Klan mu sešrouboval něco jako kriplkáru a byl nahnán do fabriky, kde bootoval staré počítače a opravoval domácí spotřebiče. Rychle se rozkoukal a projevil se v něm talent pro robotiku – vyrobil si několik robíků, kteří za něj jeho práci začali dělat a on se tak mohl pustit do bádání, učení a zjišťování možností, jak si poradit se svým hendikepem.
Když mu bylo devět let, sestrojil ze šrotu prototyp čtyř robotických chapadel1, které ovládal přes speciální čelenku mozkovými impulzy. Nebyly moc spolehlivé a nezvládaly jemnou motoriku, ale k chůzi to stačilo bohatě a pro Kirka to byl obrovský úspěch, který mu dodal motivaci pokračovat dál. O tři roky později byly robotické paže vyrobeny z nejkvalitnějšího materiálu, jaký se na dal na Raxusu Prime najít. Paže byly připojené k rozhraní, které měl Kirk napevno na zádech propojené s jeho nervovým systémem. Výměna chapadel tak byla hračka, jejich reakční odezva byla okamžitá a po intenzivním tréningu je vnímal jako čtyři nové končetiny, které ovládal zcela přirozeně a intuitivně. Ostatní Jawové mu z legrace začali říkat Doktor Chobotnička. Když už ho to začalo srát, na sestrojeném trenažeru se naučil základy pilotování, z haraburdí vyhrabal zrezlý únikový modul s hyperpohonem a frnknul pryč.
Shodou okolností se zřítil na Malastare poblíž Panjabu. Snažil se tam najít práci nebo aspoň odvoz a při tom se seznámil s pouličním děckem, Sullustanem jménem Najib. Několik dní přespal na kamarádově skládce, ale nakonec se našel někdo, kdo Kirka vzal na loď, a tak se rozloučili. Ten všivák ho vzal na nějakou hnusnou písčitou planetu, prej, že je tam doma. Doma tam nebyl, to by přece věděl, ale něco na tom asi být mohlo, protože tam byl pytel jiných Jawů, kteří mluvili tak srandovním dialektem, že se musel smát vždycky když kvákli. Byli ale tak hodní, že mu pomohli najít přístřeší a dokonce dílnu v jednom z městeček, ve které začal vydělávat peníze tím, co dělal od malička na Raxus Prime.
Dopisoval si s Najibem, na kterého se také usmálo štěstí, protože narazil na divného Wookie, který mu koupil dům a prý bude jezdit s podracerama. Nevěděl, co je to podracer ani Wookiee, ale přál mu to a v jejich pravidelné korespondenci řešili Najibův sen postavit BOOBS. Sám stále zdokonaloval své robotické paže a v zadní dílně se mu začaly hromadit různí zvláštní roboti a droidi, které mu tam Jawové z pouště tahali, aby je dal dohromady a prodal.
Někdy kolem roku 6 BBY mu Najib zavolal, že by zrovna nějakého zvláštního droida potřeboval. Zanedlouho se setkal s tím divným Wookiem a jeho kumpány. Zalíbil se jim starý sithský droid SAP, kterého si za velkorysou cenu koupili.
Kolem roku 4 BBY začal experimentovat s gravitační technologií. Pokoušel se sestrojit zmenšenou verzi tažného paprsku, která by byla velká jako puška. Protože ale při pokusech rozhodil svou dílnu po celém městě, rozhodl se, že bude nejlepší stáhnout se někam, kde nikoho nezabije, a tam pokračovat v bádání. Přestěhoval na planetu Patch-4, kde měl klid a kde mu to připomínalo domov.
Krátce po zničení první Hvězdy smrti se o jeho projektu dozvědělo Impérium a nabídlo mu za to i slušné peníze, ale když odmítl, mělo to nemilé následky. Stihl kvapně poslat zprávu o pomoc Najibovi a zakopat se, než přiletělo imperiální komando, které chtělo vzít jeho i s celým výzkumem násilím. Naštěstí mu na pomoc přiletěl záchranný tým povstalců složeny z Emily, Banany, Kodyho a Zug'Zug. Ti ho vzali na Jolly Jedie, kde se setkal s Najibem a kapitánem Křupkou a zavázán za záchranu života se rozhodl, že se k nim přidá. Od té doby žil na palubě, stavěl Floppotron a pokračoval ve svém gravitačním výzkumu, při kterém skoro roztrhl loď jen třikrát. Mimo jiné k němu potřeboval nemalý kus krystalu kyber, který pro něj Banana, Emily a Štěkna získaly z vrakoviště Hvězdy smrti v soustavě Yavin.
Na projektu s ním pracoval hlavně Najib a po záchraně armády opic z Tábora 52 i někteří z nich. Ti mu začali říkat Paklíč, což vůbec nechápal, ale vadilo mu to míň než Dr. Chobotnička.
V červenci 0 ABY vybavil jednu ARC-170 prototypem gravitačního kanónu, který se dočkal prvního testu na palubě Flame of Justice.

d20

Tech Specialist 5 / Soldier 3 / Chief Engineer 5
Repair +28, Craft (robotics) +23, Computer Use +20, Craft (weapons) +19, Appraise +19, Demolitions +18, Disable Device +16, Knowledge (physics) +16, Knowledge (engineering) +15, Search +14, Treat Injury +9
Iron Will, Skill Emphasis (Repair), Gearhead, Inventor, Dodge, Improved Initiative, Technical Wizard, Improved Darkvision
Instant Mastery (Appraise), Tech Specialty (Mastercraft (robotics)), Expert (Craft (robotics))