Kerval

<„To jako že by z něj byl… superhrdina?“>
- Kerval zvažuje Peelovu nabídku

Kerval (známý také jako Ten, co viděl vesmír za zrcadlem) byl bezplicný Gand a jeden z lepších pátračů galaxie. I na poměry své rasy byl extrémně všímavý, ale ačkoliv byl silně spřízněný se svou pátračskou sektou, radši pracoval sám nebo později s jedním jediným parťákem. I když nemusel, nosil většinou typický gandský přetlakový oblek, aby skryl svou identitu. Mluvil o sobě ve třetí osobě, jen výjimečně se představoval jménem a díky absenci plic byl sice imunní vůči plynům, ale taky fyzicky neschopný hovořit basicem, takže využíval do obleku zabudovaný vokodér.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se kolem roku 40 BBY na Gandu, a protože mu tamní čpavkové mlhy okamžitě učarovaly a měl talent na hledání hraček v metanových jezírkách, brzy začal s výcvikem na pátrače. Patřil do mírnější sekty, která se specializovala hlavně na hledání bez následného zabíjení cílů, a několik týdnů před koncem války klonů výcvik úspěšně dokončil, čímž zároveň získal právo užívat křestní jméno.

Občanská válka

Ještě nějakou dobu zůstal na Gandu, ale jakmile se vyjasnila mlha v politické situaci nového Impéria, opustil planetu a zamířil ke hvězdám, kde chtěl urvat nějakou tu slávu pro sebe a svůj klan. Začal na Nar Shaddaa, kde si udělal jméno jako šikovný pátrač a kde ho kolem roku 15 BBY oslovili lidé Hutta Borvo s nabídkou na trvalejší spolupráci. Kerval nabídku přijal, přestěhoval se na Naboo a pomáhal Borvovi s hledáním lidí, vesměs uprchlých dlužníků.
V roce 12 BBY sehrál důležitou roli při pátrání po rytířce Jedi Fosh Linn, kterou zachytily kamery v Borvově opuštěné horské základně a kterou chtěl šéf naverbovat, ale dřív ji zajala Inkvizice. Kerval však nelenil, otevřel bombu čpavku a zanedlouho věděl, že je Fosh převážena na popravu do Theedu. Zorganizoval jednotku gaunerů, společně transportér přepadli, Nautolanku zachránili a Impériu o pár hodin později předhodili spálené tělo jiné, čímž zastavili její stíhání. Fosh posílila Huttovu organizaci, Kerval dostal pochvalu a bylo.
Později však došel k závěru, že to byla za celou dobu jeho práce pro Hutta jediná pořádná akce, a začal zvažovat změnu zaměstnavatele. Při takových úvahách v Nerfím nebi ho potkal podivný Rodian jménem Peelo a po pi'kádoru se dohodli, že začnou pracovat a zachraňovat vesmír společně.
V následujících letech tedy Kerval v mlze hledal především Peelovy známé v průšvizích, ale sem tam zachránili i nějaké to dítě z hořícího domu nebo kočku ze stromu a on si to v epesním spandexovém kostýmu fakt užíval. Navíc se díky tomu podíval i do zrcadlového vesmíru, což mu mezi Gandy vyneslo značnou prestiž.

Potenciália

Jestli někdy v mlze uvidí, že mají potíže Demonbacca a Champbacca, nejspíš o tom svého kámoše informuje a půjdou jim píchnout.

d20

Scout 3 / Force Adept 2 / Findsman 3
Survival +14, Farseeing +13, See Force +13, Gather Information +12, Astrogate +10, Empathy +10, Enhance Senses +10, Listen +10, Search +8, Hide +7, Move Silently +7, Sense Motive +7, Spot +7
Alertness, Track, Urban Tracking, Aware
Civilised Adept