Kelko

Kelko byl Toydarian, obchodník s náhradními díly. Byl poněkud neurotický a nesnášel, když s ním někdo vyjebával, ale ve skrytu duše se jednalo o dobráka od kosti. Měl ženu, ale žádné děti.

Historie

Narodil se roku 64 BBY na nákladní lodi svého otce, jemuž patřila malá obchodní flotila, a už od narození nesnášel vesmír.
V patnácti utekl z domova, chvíli se potloukal po sektoru Arkanis a nakonec se usadil na Vor Deo. Zprvu si vydělával opravami, později koupil vysloužilou hutní halu a přestavěl ji na skladiště náhradních dílů, jejichž prodejem si poctivě vydělával slušné částky. Prověřeným zákazníkům prodával i na dluh nebo výměnou za jiné součástky, a tak měl již brzy ve skladu i vyložené rarity.
V roce 31 BBY se oženil s jedinou Toydariankou, která kdy na planetu zavítala, a ačkoliv jim to klapalo, potomky nikdy neměli.
Rok před bitvou o Yavin se v sousedství usadil Zax, strašně protivný Lepi a rovněž obchodník, který se živil tím, že na Holonetu hledal zájemcům levné součástky z dovozu. Ti dva se rychle dostali do opozice, ale ani jeden nehodlal ustoupit.
Krátce po zničení první Hvězdy smrti mu únikovým východem ze střechy vlezla do obchodu nějaká drzá bréca, ze které se vyklubala kontrolorka bezpečnosti. Kelko jí nakonec dal za pravdu, že asi měl střešní vchod lépe zavřít, nicméně když pak chtěla koupit muzejní jádro hyperpohonu pro corellianský Defender, nehodlal s cenou hnout. Když mu společně se svou modrou kolegyní nabídla tanec u tyče, který si směl natočit na video, trochu vyměkl a po velmi zajímavém představení, které chtěl co nejdřív ukázat ženě, jim navrhl výměnný obchod - jádro dostanou, když odstraní Zaxe. Nebo mu aspoň zlámou hnáty.
Togruta s Twi'lečkou si však nechtěly špinit ruce, s díky odmítly a odešly, přičemž Kelko až večer zjistil, že jádro chybí, protože ho během jeho chvíle nepozornosti na paleťáku odtáhla jejich komplicka. Měl ale moc pěkné video, tak to neřešil a zbytek svého života obětoval snahám obchodně zlikvidovat toho mizeru odvedle.
Jeho konečný osud není znám.