Kel-Morijský těžební syndikát

Kel-Morijský těžební syndikát byla veskrze prohnilá galaktická korporace, které šlo o zisk víc než o cokoliv jiného. Sídlila na vesmírné stanici Pokladnice luxusu.

Historie

Před rozkazem 66

Všichni tři zakladatelé syndikátu byli naživu ještě přinejmenším několik měsíců po bitvě o Yavin, takže společnost jako taková pravděpodobně nebyla příliš stará.
Vznikla nicméně ještě za Republiky a její působnost byla široká. Za zmínku stojí například rok 22 BBY, kdy se syndikát na planetě Feresh V pokusil uměle probudit supervulkán Tottovův hrb, aby nemusel platit nadbytečné poplatky, a jediné, co v tom syndikátu zabránilo, byla intervence rytířky Karnis a jejího padawana Jonese. Následně syndikát zatahal za všechny dostupné nitky, aby se Jediové nemohli spojit s okolní galaxií ani uprchnout, a vyslal armádu svých žoldáků, kteří měli ty dva červy zabít. Samozřejmě bezúspěšně. Důkazy byly předány republikovým trestním orgánům a nejspíš by byl syndikát zakázán, kdyby nezačala o válka.

Občanská válka

Za občanské války byl syndikát neutrální a papírově spolupracoval s Impériem, ale krátce po bitvě o Yavin byl schopný pomocí směrových trysek a několika vesmírných těles vyřadit celou imperiální flotilu a málem ukradl replikátor imperiálních přístupových cylindrů, nebýt Emily, Banany Brannigan a Štěkny. Stejná trojice jim později odcizila celou šrotovací fregatu, která rozebírala trosky Hvězdy smrti v soustavě Yavin, a není tedy divu, že po nich poslali Kyteha s Mrsckem, ačkoliv zpočátku neměli mnoho vodítek.
Navzdory značným zdržením se syndikátu nakonec povedlo sestavit funkční multifunkční superlaser a na velké slavnosti ho jeho zakladatelé představili potenciálním investorům.