Kel-Morijský těžební syndikát

Kel-Morijský těžební syndikát byla veskrze prohnilá organizace, jejímž cílem bylo vytěžit co nejvíc lithia a překazit tak plány na pohádkové zbohatnutí všem, kteří žili nad jeho ložiskem.
Jeho působnost byla široká a za zmínku stojí například rok 22 BBY, kdy se na planetě Feresh V pokusil uměle probudit supervulkán Tottovův hrb, aby nemusel platit nadbytečné poplatky, a jediné, co v tom syndikátu zabránilo, byla intervence rytířky Karnis a jejího padawana Jonese. Následně syndikát zatahal za všechny dostupné nitky, aby se Jediové nemohli spojit s okolní galaxií ani uprchnout, a vyslal armádu svých žoldáků, kteří měli ty dva červy zabít. Samozřejmě bezúspěšně. Důkazy byly předány republikovým trestním orgánům a nejspíš by byl syndikát zakázán, kdyby nezačala o válka.

Za občanské války byl syndikát neutrální a papírově spolupracoval s Impériem, ale krátce po bitvě o Yavin byl schopný pomocí směrových trysek a několika vesmírných těles vyřadit celou imperiální flotilu a málem ukradl replikátor imperiálních přístupových cylindrů, nebýt Emily, Banany Brannigan a Štěkny. Stejná trojice jim později odcizila celou šrotovací fregatu, která rozebírala trosky Hvězdy smrti v soustavě Yavin, a není tedy divu, že po nich poslali Kyteha s Mrsckem, ačkoliv neměli mnoho vodítek.