Kel-Morijský těžební syndikát

Kel-Morijský těžební syndikát byla veskrze prohnilá galaktická korporace, které šlo o zisk víc než o cokoliv jiného. Při své honbě za maximálním ziskem se syndikát neštítil ničeho, ať už lobbingu, úplatků, nájemných vražd či dokonce ovlivňování klimatu planet nebo vyvolávání přírodních katastrof, jen aby se dostal k ložiskům zdrojů, které chtěl zpeněžit. Sídlil na vesmírné stanici Pokladnice luxusu.

Historie

Před rozkazem 66

Syndikát vznikl roku 37 BBY překvapivou fúzí dvou hamižných těžebních společností ze sousedních planet Kel a Moria v sektoru Noori, které spolu nejprve vedly krátkou válku, ale pak se v zájmu zvýšení zisků raději spojily.1 Kromě dvou šéfů původně znesvářených korporací byl za zakladatele považován i třetí člen pozdějšího představenstva, neutrální expert na galaktické obchodní právo z Orminu.
Roku 29 BBY si syndikát ve svých docích nad Morií zkonstruoval vesmírnou stanici, která se stala jeho chloubou. Dostala jméno Pokladnice luxusu, přesunulo se na ni ředitelství a na její palubě docházelo k honosným večírkům, lukrativním obchodům a ještě lukrativnějšímu intrikaření.
Roku 22 BBY se syndikát pokusil uměle probudit supervulkán Tottovův hrb na planetě Feresh V, aby nemusel platit nadbytečné poplatky, a jediné, co mu v tom zabránilo, byla intervence rytířky Karnis a jejího padawana Jonese. Následně syndikát zatahal za všechny dostupné nitky, aby se Jediové nemohli spojit s okolní galaxií ani uprchnout, a vyslal armádu svých žoldáků, kteří měli ty dva červy zabít. To se však nepovedlo, důkazy byly předány republikovým trestním orgánům a syndikát by byl nejspíš potrestán nebo rovnou zakázán, kdyby nezačala o válka.
Během ní si syndikát raději nevyskakoval, konsolidoval moc na svých působištích a šetřil síly na to, až po válce přijde ekonomická krize a s ní hlad po levných surovinách.

Občanská válka

Za občanské války byl syndikát neutrální a papírově spolupracoval s Impériem, pro které hledal ložiska krystalů kyber, které pak za přísných opatření těžil. Ani nadále ale nepohrdl jinými surovinami, o čemž věděli své obyvatelé Zufatu Prime, kam syndikát zavítal už v roce 19 BBY. Z vydělaných peněz skupoval akcie menších těžebních společností a v roce 14 BBY se mu do rukou dostala i InnNova Corp. Akvizice však byla rychle vyhodnocena jako prodělečná a její bývalý majetek rozprodán za symbolickou cenu či ponechán ladem.
Roku 1 BBY našel syndikát slibné naleziště na mořském dně planety Jerek, ale vedení se rozhodlo o této skutečnosti neinformovat Impérium a začít s těžbou do vlastní kapsy. Na jiných místech se ale syndikát choval vzorně a díky tomu byl pověřen odklízením trosek první Hvězdy smrti v soustavě Yavin. Tam vedení poprvé usoudilo, že by se jim podobná superzbraň mohla hodit, a začalo činit kroky nutné k rozjetí vlastního projektu.
Krátce po bitvě o Yavin se flotile syndikátu povedlo pomocí směrových trysek a několika vesmírných těles vyřadit celou imperiální flotilu, již chtěli oloupit o replikátor imperiálních přístupových cylindrů, ale překazily jim to Emily, Banana Brannigan a Štěkna. Stejná trojice jim později odcizila celou šrotovací fregatu ze soustavy Yavin, a není tedy divu, že po nich poslali Kyteha s Mrsckem, ačkoliv zpočátku neměli mnoho vodítek.
Navzdory značným zdržením se syndikátu nakonec povedlo sestavit funkční superlaser a na velké slavnosti ho jeho zakladatelé představili potenciálním investorům.
Po úspěšné předváděčce, kdy syndikát podojil investory o velké peníze, otevřelo vedení bednu pozdního sběru kvalitního vína a pochválilo se, že asteroid, který ukázkově odstřelili, preventivně napěchovali výbušninou. Krtek totiž sice efektně vystřelil, ale neměl dostatek energie k tomu, aby destrukci zajistil sám o sobě, a pár minut po výstřelu se rozpadl. Další vývoj ale nešel z kapsy syndikátu, a tak v následujících měsících pokračovaly práce na projektu Krtek a vydělávání.