Kashyyycký odboj

Kashyyycký odboj byl lokální organizací wookijských bojovníků i civilistů, kteří v soustavě Mytaranor aktivně bojovali proti imperiální nadvládě, zotročování a trandoshanské šikaně.
Její fungování bylo silně limitováno nepřetržitou blokádou imperiální flotily a instalací inhibičních čipů do všech obyvatel Kashyyyku.

Historie

Odboj byl založen de facto ještě dříve, než byla Republika transformována v První galaktické impérium, a působil po celém Kashyyyku a části Alaris Prime. Odboj byl decentralizovaný a byl složen z několika buněk, které vedli jejich velitelé a které měly pouze společný dlouhodobý cíl. V případě zajetí nějaké buňky tak nedocházelo k vyzrazení a pohřbení ostatních skupin. Od Kachirha až po Rwookrrorro byla oblast spadající pod Šošonského krále, který měl velitelství na základně v mlhovině Tyyyn.
V roce 8 BBY se tři členové odboje podíleli na osvobození mistra Jedi z Lictoru a obětovali se, aby mohla být mise úspěšně dokončena.
Roku 0 ABY, tři týdny po zničení Hvězdy smrti, podnikl Šošonský král smělou akci, při které byla narušena dodávka otroků z Alaris Prime na staveniště druhé Hvězdy smrti u Endoru a při které byl zničen Tábor 52 a přilehlé chmelnice, což mělo za následek rapidní pokles morálky imperiální mužstva kvůli výpadku v dodávce kvalitního piva. Podařilo se osvobodit přibližně 700 chlupáčů, z toho 300 se přidalo k odboji kapitána Křupky a zbytek k Šošonskému králi.
12. 8. 0 ABY přistál na palubě odbojářské stanice Chlupatý kaktus, na jehož palubě přivezl Demonbacca svého bratrance a Kanryho bratra Wyrrgyho. Ten byl v kómatu uložen na bezpečném místě, odbojáři k němu jako bolestné dostali loď se vším všudy a jejich řady posílilo i zhruba dvě stě dvacet uprchlíků z Atalay.

Známí členové