Kashyyycký odboj

Kashyyycký odboj byl lokální organizací wookijských bojovníků i civilistů, kteří v soustavě Mytaranor aktivně bojovali proti imperiální nadvládě, zotročování a trandoshanské šikaně.
Její fungování bylo silně limitováno nepřetržitou blokádou imperiální flotily a instalací inhibičních čipů do všech obyvatel Kashyyyku.

Odboj byl založen de facto ještě dříve, než byla Republika transformována v První galaktické impérium, a působil po celém Kashyyyku a části Alaris Prime. Odboj byl decentralizovaný a byl složen z několika buněk, které vedli jejich velitelé a které měly pouze společný dlouhodobý cíl. V případě zajetí nějaké buňky tak nedocházelo k vyzrazení a pohřbení ostatních skupin. Od Kachirha až po Rwookrrorro byla oblast spadající pod Šošonského krále, který měl velitelství na základně v mlhovině Tyyyn.

Roku 0 ABY, tři týdny po zničení Hvězdy smrti, podnikl Šošonský král smělou akci, při které byla narušena dodávka otroků z Alaris Prime na staveniště druhé Hvězdy smrti u Endoru, byl zničen Tábor 52 a přilehlé chmelnice, což mělo za následek rapidní pokles morálky imperiální mužstva kvůli výpadku v dodávce kvalitního piva. Podařilo se osvobodit přibližně 700 chlupáčů, z toho 300 se přidalo k odboji kapitána Křupky a zbytek k Šošonskému králi.

Známí členové: