Kashym

„…a zelinář J'Gmpeng špatně vrátil květinářce na stokreditovku.“
- Kashym předává novinky

Kashym byla drobná šedivá Chadra-fanka z Jereku, matka Keechpeha, Cheelkapa, Pishty, Fishty a dalších sedmi dětí, sběratelka drbů pro Cortesia. Byla to pohodová, přátelská samička, skvělá nenápadná pozorovatelka a ze všeho nejlepší máma.1 Byla jedním ze dvou tvorů v celé předaleké galaxii, kdo znal celý tajný recept na blecherovku.

Historie

Narodila se v roce 19 BBY, měsíc po skončení války klonů, v komunitě rybářů na bývalé těžební plošině a brzy se stala příkladným členem tamní společnosti. Dělala prakticky všechno a pro své odhodlání pomáhat ostatním si ji vyhlédl tehdejší strážce tajemství výroby blecherovky a učinil z ní svou nástupkyni. Pod jeho dohledem se naučila všechno, co k výrobě likéru potřebovala, a nadále pomáhala, kde se dalo.
V roce 6 BBY se zamilovala do Peechpeera a záhy se vzali, čímž z něj udělala ještě lepšího Chadra-fana. Zanedlouho byla poprvé těhotná a všechno bylo skvělé, až na tu nehodu s dveřmi výtahu, kvůli které se Cheelkap narodil s vývojovou vadou.2 Všechny děti však vychovávala stejně, k obrazu svému, a nikdy si na nic nestěžovala. Po narození jejího osmého dítěte rok před bitvou o Yavin si však na planetu začal dělat zálusk Kel-Morijský těžební syndikát a celá komunita byla nuceně vystěhována.
Ujal se jich majordomus Kančího hnízda na planetě Oarlig, který nedávno poznal, jak umí být příslušníci tohoto druhu vynalézaví. Na vlastní náklady je převezl do palácového komplexu na Oarligu, který spravoval, a udělal si z nich šikovné donašeče drbů všeho druhu, za což jim poskytoval přístřeší a jídlo.3
Kashym si ani tady na nic nestěžovala, v následujících měsících toho taky dost viděla a donesla, a ač porodila další tři děti a také se pokoušela obnovit výrobu blecherovky, na její výkonnost na poli špehování to prakticky nemělo vliv. Svoje odrostlejší děti, například druhého Ickima a čtvrtou Innim, zapojila do Cortesiovy informační sítě a sem tam se po dlouhém dni naložila do nějaké té bahenní lázně.
Když na planetu 16. 8. 0 ABY zavítali kamarádi majitele Hnízda, byla jim společně s kamarádkou Mattatou k ruce a samozřejmě jim dala ochutnat svou specialitu, kterou si tuze pochvalovali a která se dostala i na můstek Götterdämmerungu. Po jejich triumfálním návratu z akce proti Inkvizici se opět snažila o jejich pohodlí, tím spíš, že jednoho z nich vídala ve snech a vyléčil jejímu manželovi šedý zákal, druhý dal zase její rodině absurdně velký tuzér a třetí si rozuměla s jejím postiženým synem, načež se o něj začala moc hezky starat. 19. 9. prozradila dvěma chlupáčům polovinu tajného receptu a okamžitě dostala místo v pivovaru Kanec, kde jí byla přidělena celá sekce, v níž měla vyrábět blecherovku pro lihovar Ch&Ch, což taky dělala. V listopadu rozšířila okruh svých dětí ještě o Cypíska, který se na planetě stavil a potřeboval trochu vykrmit.
Koncem ledna jí sice manžel zmizel i s dalším synem, ale brzy se dozvěděla, že je se spasitelem v zemi zaslíbené, tak se o něj nebála, dál makala v lihovaru jako motorová myš a ve volném čase se věnovala rodině.
13. 4. 1 ABY jí Tamora v časných ranních hodinách předala varovnou zprávu od Champbaccy, že je na obzoru potenciální průser, a začala organizovat evakuaci Kančího hnízda. Než však stihla vyvést svou skupinu do bezpečí v bažinách, dorazil Zothar Hanak a ona skončila spolu s několika dalšími Chadra-fany na podlaze pivovaru, svázaná kobercovkou. Netušila, co se děje, ale spasitelé ji v tom nenechali, dorazili a s použitím jakési magie, která všem zajatcům dodala sílu,4 je zachránili. Chlouppkovi věnovala šátek, aby si mohl ošetřit to ohyzdné zranění od světelného meče, a starala se o Kodyho, jemuž v bactovém tanku udržovala optimální poměr bacty a blecherovky.
Když se pak zotavil a mohl si zase hrát s kamarády venku, obrátila svou plnou pozornost zpátky k lihovaru.

d20

Fringer 3
Hide +12, Spot +12, Listen +10, Move Silently +8, Gather Information +6, Knowledge (streetwise) +6, Repair +6, Search +6
Alertness, Street Smart, Shadow