Karborund

Karborund byl Wookiee z Kashyyyku. Byl menšího vzrůstu, měl světle hnědou srst a ač se často vztekal nad nečitelným rukopisem obyvatel města,1 v závěrečné fázi života trpěl pokročilou šeroslepostí a přečíst po něm záznamy bylo ještě těžší.2

Historie

Narodil se roku 481 BBY v Ittummi, kde se později stal soudcem a jen díky tomu se mu povedlo si najít ženu, konkrétně Dishperandu z Llullaillaco. Ačkoliv se vzali už v roce 369 BBY a aktivně se snažili o potomka, nedařilo se jim to a později se museli nějak vypořádat se zjištěním, že děti mít nemůžou.
V roce 105 BBY navštívil jejich dům přestrojený loupežník Sarkafarcca, který se vydával za dráteníka a který sice starožitnou vázu opravil fakt mizerně, ale Dishperanda mu stejně podlehla a Karborund se tak stal papírovým otcem Rampepurdy.3 Bylo mu jasné, že není jeho, ale vlastně mu to bylo dost jedno.
Po roce 100 BBY se stal zástupcem nového náčelníka Kichinally a nadále vyřizoval většinu soudních sporů obyvatel města, což zvládal v pohodě, neboť v Ittummi se takové věci většinou řešily soubojem. Večer po bitvě o Kachirho v posledním dni války klonů pořádal U Dvou ryyků smuteční obřad za padlé berserkery a až do roku 1 BBY, kdy byl při masivním nájezdu imperiálních otrokářů zajat, si užíval relativní svobodu Ittummi a trápily ho jen problémy se zrakem.
Následně byl totálně nasazen v Táboře 52, kde vydržel pouhých šest dní.