Kaprichozza

[„Jak jako ananas? Na šunku? Jste retardovanej, nebo co?!“]
- Kaprichozza a náročný zákazník

Kaprichozza byla Wookiee z Kashyyyku, pizzařka, marketingová poradkyně a amatérská folkloristka, pozdější členka posádky Jolly Jedie. Měla hnědou srst se zrzavými skvrnami a nezanedbatelné charisma, ale byla až přehnaně konzervativní a při obraně tradičních hodnot vysloveně agresivní. Velmi slušně hrála na cimbál.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se roku 69 BBY v Karrambaculleku, a to jako dcera Chachara a Carbonary, sestry dona Salayrra.
Od chvíle, kdy rozeznala mouku od kečupu, ji otec učil ve svém řemesle, ale chodila samozřejmě i do školy k paní učitelce Channakyi. Tam se hodně kamarádila s Keffkou, Hammachickem a Erris a několikrát otci naznačila, že by radši študovala než točila kynutým těstem. O tom ale nechtěli rodiče ani slyšet, dovolili jí pouze chodit do Hadaře a ona neměla dost odvahy na to, aby se jim vzepřela.
Nakonec rodinnému podniku ale přeci jenom pomohla, a to s prodejem a rozšířením obzorů. Aby se nemusela patlat v protlaku, sedla radši ke knížkám, naučila se něco o marketingu a díky několika vtipným reklamám zvedla rodině tržby skoro na dvojnásobek. Rovněž se o jejich podniku dozvěděli obyvatelé jiných měst a začali si pizzu objednávat, pročež její matka koupila epesní dodávku. Kaprichozze sice přišlo zvláštní, kde vzala najednou tolik peněz, ale fakt, že jí je věnoval její strýček mafián, nikdy nezjistila.
Až do konce války klonů se snažila, aby k něčemu byla, a dařilo se jí to na výbornou. Měla navíc i nějaký volný čas, v němž studovala etnologii a folklór a jakožto velká konzervativní tradicionalistka v nich našla zalíbení. Ačkoliv nikdy neprošla jakýmkoliv formálním vyšším vzděláním, měla několik krojů, uměla tančit kde co a naučila se hrát na cimbál, takže nezřídka pomáhala náčelníku Churrovi s organizací oslav Dnů života.
V posledním dni války klonů pomáhala bránit vesnici před kombinovaným útokem otrokářů a Konfederace a povedlo se jí neumřít, což byl vzhledem k její odbornosti velký úspěch.

Občanská válka

Krátce po vydání rozkazu 66 přišla její rodina o dodávku, což byla jenom taková malá ochutnávka toho, co přijde dál. Pizzerii se dařilo čím dál hůř, ač se Kaprichozza velmi snažila. V roce 1 BBY byla společně s otcem a dalšími obyvateli vesnice zajata při hromadném zátahu, odvezena do Tábora 52 a očipována, aby se nebránila okopávání kashyyyckého chmele.
Před bídnou smrtí vyčerpáním, jaká potkala jejího otce, ji zachránil kashyyycký odboj, který tři týdny po zničení Hvězdy smrti provedl velkou osvobozovací akci, a ona se tak dostal na základnu v mlhovině Tyyyn. Když se pak rozhodovala, co dál, přidat se k přítomnému dědici vesnického trůnu byla pro většinu karrambaculleckých včetně Kaprichozzy jasná volba.
Když jí však IM-62 krátce po příletu na loď vyoperovával inhibiční čip, došlo ke komplikacím a ona byl stejně jako několik dalších nešťastníků na několik dlouhých měsíců vyřazena z provozu. Probrala se až koncem února roku 1 ABY a trpěla přechodnou, ale dost těžkou amnézií. Díky tomu si vůbec nevybavovala recept na pizzu, což bylo ale možná dobře, protože jinak by možná nedošlo ke kapitánově svatbě s Merumeccu. Pozvolna se jí začaly vracet aspoň jiné věci a zkusila chvíli hrát u Sto opic, ale jejich kontroverzní repertoár jí nesedl. V polovině března ale podpořila návrh Fuyarry, vstoupila do jejího souboru a vlastně ji ani nemrzelo, že si pořád nevzpomíná, kolik droždí se dává do těsta a kdy.
Na to se začala rozpomínat až později a určitě sem tam ráda posádce nějaký ten slaný koláč upekla, pokud ji tedy Štěkna pustila do kuchyně. O tom, že se na palubě vyskytuje i vnučka jejího strýce, ale nadále neměla ani páru.

d20

Tech Specialist 2 / Noble 3
Appraise +12, Craft (pizza) +12, Diplomacy +10, Intimidate +10, Bluff +8, Entertain (cimbalom) +8, Search +7, Computer Use +6, Repair +6, Knowledge (etnology, gastronomy) +5
Merchant Trader, Skill Emphasis (Craft (pizza)), Persuasive