Kanrryuh

[„Daj rum!"]
- Kanryho první slova

Kanrryuh, pro přátele Kanry, byl Wookiee z Kashyyyku, bratr Wyrrgyho a bratranec Chlouppka. Jeho matka byla z významného rodu Malrys, ale na závěr zkoušky dospělosti mu díky jeho vzhledu, schopnostem a charakteru byla odbornou komisí přisouzena příslušnost k rodu Shoshon, jejichž krev v matce také kolovala.
Během okupace operoval pod krycím jménem Šošonský král a měl ochočeného terentateka Juráška.

Jméno: Kanrryuh, Šošonský král
Rasa: Wookiee
Datum narození: 19. 8. 99 BBY
Planeta narození: Kashyyyk, město Tyrvrarr nad Vrtavou
Barva očí: hnědá
Frakce: Kashyyycký odboj

Vzhled

Byl průměrně vysoký, dva metry dvacet, měl hnědou srst se špinavě blond žíháním a na sobě nosil zelený hraničářský přehoz. Jeho zvláštním znamením byl ulomený levý dolní špičák. Objektivně vzato byl nejpohlednější mládenec z celého Tyrvrarru a okolí.

Povaha

Kakája byl volnomyšlenkářský extrovert s duší bohéma, který nebazíroval na bohatství ani přehnaném pohodlí a nevynechal jedinou příležitost, jak si užít života. Lev salónů, který miloval ženy stejně jako jeho bratranec, ale narozdíl od něj byl jejich zkušeným lovcem a jen málo mladých děvčat mu nepodlehlo. Miloval přírodu, hluboce si jí vážil a dokázal o ní dlouho poutavě vyprávět. Vážil si života, a tak lovil jen zřídka. Osud mu přihrál vůdčí roli v dobách Impéria, a tak v sobě našel schopnost velet a nést břímě odpovědnosti za životy svých lidí.
Byl skvělým příkladem, s jednou jedinou vadou: po smrti tety se strýčkem a po vyhnání bratrance propadl alkoholu a postupem let se na něm stal závislým.

Rodina

Otec Arrtharuk, matka Naraasirra, starší bratři Wyrrgy a Salltryn, mladší sestra Lauwlyamurry.
Strýc Georrggekes a teta Leenncaana, dvojče jeho matky, sestřenice Rradcara a bratranec Demonbacca.
Z matčiny strany prasestřenice Aarnyrra.
Partnerka Hanna, potenciální syn Figarro.

Dovednosti

Byl to uznávaný myslivec a vyhledávaný odborník na přírodu a vše s ní spojené. Nějaký čas působil jako záložní střelec u Rumorodců. Na co sáhl, to mu šlo, byl manuálně neuvěřitelně zručný. Uměl to se zvířaty, a to tak, že byl schopný ochočit a vycvičit terentateka.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodil se dne 19. 8. 99 BBY v Tyrvrarru jako třetí dítě Arrtharuka a Naraasirry. Odmala trávil spoustu času se svým starším bratrem Salltrynem a Demonbaccou, který mu říkal Kakájo. Wyrrgy mu zase často říkal Kantýno, zejména používal-li ke komunikaci elektronické prostředky s funkcí automatických oprav. Společně si hráli na Šošóny a bylo jim dobře.
V roce 39 BBY byl jeho otec na příkaz Hutta Anarada otráven, ale Kanry o tom nevěděl a vše nasvědčovalo tomu, že zemřel přirozeně. V témže roce šel Wyrrgymu za svědka, když si bral Harryshu. Pak pokračoval v myslivosti, sázel stromky, na svůj ksicht lovil frndy a aby ráno vstal, musel vypít aspoň lahváče. Když si Chlouppek přivedl domů adoptovanou dceru Jessicu chvíli kroutil hlavou, ale brzy si malou holčinu oblíbil a docela ho mrzelo, když odešla na Coruscant.
V roce 29 BBY, den před Dnem života, se účastnil pohřbu Chlouppkovy ženy Luccyzbann, kde potkal nejen Jessicu, ale i širší rodinu i s Erris.
Roku 22 BBY společně se Salltrynem odřídili Little Katarn s nákladem čtyř N-1 z Naboo na Miu Leptonis IV. Wyrrgy, který stíhačky koupil od Hutta Borvo, jim dělal doprovod s Krayt's Scream.
V posledních dnech války klonů se při odrážení otrokářského nájezdu na Tyrvrarr spojil se sestrou a Wyrrgym a zachránili nejen město před zotročením, ale i Chlouppka před vykrvácením.

Občanská válka

Během krize kolem rozkazu 66 zastupoval tyrvrarrského náčelníka Snurrka a znovu se setkal s Jessicou, která mu představila Simbaccu. Kanrymu pak začaly krušné časy, protože Impérium zabavilo jejich rodinnou firmu, připravilo ho i o matku a Wyrrgy si odletěl pašovat. O měsíc později bojoval po Snurrkově boku u Krákavé skály, bitvu přežil a jako jeden z nejvýše postavených přeživších důstojníků převzal velení nad značnou částí planetárního odboje.
Roku 14 BBY osvobodil, mimojiné, Boyarra, veterána zubatých válek, který mu z vděčnosti pověděl o existenci základny ukryté v mlhovině Tyyyn. Kanry tam přesunul své síly, základnu zmodernizoval a uvedl opět do provozu. Odboj podporoval i mimo vlastní planetu, například když v roce 9 BBY poslal výpravu do Rancor River.
V roce 7 BBY se osobně plahočil na Kafrene, kde dojednával kontrakt na zásobování munice pro kashyyycký odboj. Dohoda byla stvrzena a obchod bylo třeba zapít. Kanrymu se to trochu vymklo z rukou a když tak druhý den ráno proběhla náhodná imperiální šťára, nebyl schopný se ani postavit. Byl v takovém stavu, že nikoho z imperiálních ani nenapadlo, že jde o Šošonského krále, a než ho přestala bolet hlava a chtěl se začít bránit, vykládali ho v kesselských dolech. Měl ale ohromnou kliku, protože se tam o několik týdnů později dostal i bratranec Chlouppek. Dali spolu dohromady krajana Snowflejka, Chadra-fana Asyrka a Givina Scaryho a společně utekli.
Čerstvě nabytou svobodu s nimi oslavil, ale pamatoval si, jak to dopadlo posledně, rychle se vrátil do Tyyyna a snažil se osvobodit svůj lid, jak jen to šlo. Bylo to dlouhých, pracných a nebezpečných sedm let.
Nějaký čas po bitvě o Yavin zorganizoval útok na Tábor 52, z nějž se odboji povedlo zachránit mraky otroků, a když se po čtyřech dnech vrátil na základnu v mlhovině Tyyyn, bylo náležitě veselo. O několik z nich sice záhy přišel, protože se přesunuli na loď kapitána Simbaccy, ale byl za to vlastně spíš rád, protože všechny by je jejich stanice stejně neuživila. Zůstala s ním ale švagrová, kterou by Wyrrgymu možná i odloudil, kdyby neměl tolik práce.
V následujících měsících totiž pokračoval v organizování a provádění záškodnických akcí a 12. 8. 0 ABY byl za to odměněn: na základně se stavili Chlouppek, Champbacca, Kody a Fidorkka a přivezli mu nejen novou loď, Chlupatý kaktus, ale na jeho palubě i několik desítek klonů s rodinami, zajatého imperiálního důstojníka, nějakou holku a hlavně Wyrrgyho, toho času v kómatu. Kanry byl varován, že mu možná za dobu pobytu na Atalay trochu hráblo, nechal ho přemístit na dedikovanou ošetřovnu a šel to s jeho zachránci zapít.
Během následujících dní v odboji oficiálně přivítal Zeema a další a šli na oslavu postřílet pár ještěrek. Dával pozor na bratrance i na Kawenu a do chomoutu ho chytla Hanna, se kterou mu jako zatím s jedinou vypověděla službu jeho neplodnost. K operaci Trebuchet se nepřipojil ne proto, že by nechtěl, ale nemohl riskovat životy svých lidí.
V prosinci roku 0 ABY se ještě střetl s Chlouppkem a Fidorkkou a Cypískem, kterého na týden pohlídal a užili si Vánoce. Následující rok pak díky Cypískovi uzavřel spojenectví s loupežníky z Rraholce a přijal pozvání kapitána Křupky na jeho svatbu, na kterou dne 9. 4. 1 ABY přiletěl i s těhotnou Hannou.
Po svatbě se vrátil do Tyyyna a 17. 4. 1 ABY poslal Chlouppkovi krátkou zprávu, že s Wyrrgym se něco děje.

Potenciália

Koncem srpna 1 ABY se mu narodí syn Figarro, naše čokoládová hvězda.

d20

Noble 3 / Scout 4 / Big Game Hunter 3 / Officer 3
Diplomacy +15, Handle Animal +15, Ride +12, Survival +12, Gather Information +10, Intimidate +10, Bluff +8, Hide +8, Move Silently +8, Spot +8
Resist Poison, Track, Mounted Combat, Trample, Ride-by Attack, Fame, Spirited Charge
Expert Stalker (medium [samice s charisma 16 a víc])