Kalee

Kalee byla tropická planeta na hranici Divokého vesmíru a Vnějšího okraje, domovina rasy Kaleeshů.

Historie

Republikou byla planeta objevena relativně pozdě, až někdy před sithskými válkami, takže Kaleeshové vybudovali velkou většinu své kultury úplně sami.
V roce 43 BBY na ni zaútočili agresivní Hukové, pohroma okolních soustav, ovšem domorodí válečníci se s podporou přespolních žoldáků a dodavatelů zásob, mezi nimiž byli mimo jiné B'li Vajss, Demonbacca, Gabriela, Kachorra a Rocco, ubránili a úder opětovali. Po pár letech krvavého konfliktu se situace dokonce otočila a právě oni ovládali velkou část původně nepřátelských planet. Bohužel pro ně se do věci v roce 39 BBY vložila dezinformovaná Republika, která měla za agresory Kaleeshe a která válku ukončila v jejich neprospěch.
Na Kalee pak díky reparacím vypukla ekonomická krize, kterou se povedlo zastavit až separatistům, k nimž se Kalee už před válkou klonů ochotně přidala.
Proti Impériu se tam krátce po převratu zvedla vlna nevole a propuklo tam ozbrojené povstání, po němž následovalo disciplinární orbitální bombardování.

Rodáci