Jungle Jet

Jungle Jet byla během války klonů osobní loď velmistra Champbaccy, J-type 327 Nubian s chromovaným povrchem typickým pro lodě Království Naboo. Neměla zbraně, ale disponovala o to silnějšími štíty a výkonným hypermotorem. Neva Habili na ni namontoval přípojku na akademickou databázi a upravil výtah pro astrodroidy tak, aby se jím dali vypouštět Kulíci. Ke stálému vybavení patřil pilotní asistenční droid PVP-6 a po bitvě o Yavin, kdy se opět vrátila do provozu, měla jednu z přistávacích vzpěr nahrazenu protézou z wroshyrového dřeva.

Historie

Jeho pozdější majitelé měli za to, že se jedná o dvojče slavnější chromované lodi, na níž královna Amidala prorazila blokádu Obchodní federace v roce 32 BBY, které mělo být používáno podobně jako královniny služebné, ale ve skutečnosti to byl originál1. Byl však neznámo kdy zcizen z královských hangárů některým z akolytů hraběte Dooku a následně ho získala generál Sev'Rance Tann, která o něj přišla společně s akademií na Miu Leptonis IV.
Loď se účastnila mimo jiné obrany Azoamu, byla jednou spolknuta vesmírným slimákem a sloužila svému majiteli věrně až do bitvy o Kashyyyk v posledních hodinách války klonů. Protože tam byla poškozen její podvozek a po rozkazu 66 byla příliš nápadná, nechal ji Champbacca ukrýt u náčelníka Churra ve skladech pod Karrambacullekem.
Tam zůstala až do doby krátce po bitvě o Yavin, kdy byla využita k útoku pyrogelovými hlavicemi na křižník Götterdämmerung při záchraně otroků z Tábora 52. Mise se podařila, Jungle Jet planetu opustil a Demonbacca jí na základně kashyyyckého odboje v mlhovině Tyyyn vyrobil dřevěnou přistávací protézu, čímž se z ní stala loď pirátská.
Zhruba měsíc po bitvě o Yavin na ní chtěl Champbacca s Chlouppkem a Fidorkkou zaletět na Nar Shaddaa pro Palpatinův palec, Nostromo a Opilou mouchu, ale navigační počítač musel stáhnout aktualizace za prospaných dvacet let a oni raději využili Dvacet deka šunky.

Necelé tři měsíce po bitvě o Yavin však byl Jungle Jet opět plně funkční a Champbacca s Chlouppkem na něm vyrazili na Atalay za Wyrrgym.

junglejet.jpg