Jungle Jet

Jungle Jet bylo jméno J-type 327 Nubianu s chromovaným povrchem typickým pro lodě Království Naboo, který během války klonů používal mistr Champbacca jako svou osobní loď. Ačkoliv měl za to, že se jedná o dvojče slavnější chromované lodi, na níž královna Amidala prorazila blokádu Obchodní federace, ve skutečnosti šlo o originál.1 Jako takový neměl zbraně, ale disponoval o to silnějšími štíty a výkonným hypermotorem. Neva Habili na něj namontoval přípojku na akademickou databázi a upravil výtah pro astrodroidy tak, aby se jím dali vypouštět Kulíci. Ke stálému vybavení patřil pilotní asistenční droid PVP-6 a po bitvě o Yavin, kdy se Jungle Jet opět vrátil do provozu, měl jednu z přistávacích vzpěr nahrazenu protézou z wroshyrového dřeva.

Historie

Před rozkazem 66

Práce na lodi byly zahájeny v roce 38 BBY za vlády krále Veruny, kterému měla sloužit k diplomatickým cestám. Stavba trvala celé čtyři roky, králi posloužila pouze třikrát a zdědila ji po něm Amidala, která na ní v roce 32 BBY absolvovala slavný taktický ústup na Coruscant.
Krátce po bitvě o Naboo byla loď z královských hangárů v Theedu ukradena Rhek Tei a následně ji získala generál Sev'rance Tann. Ta ji využívala jako osobní transportér, trůnní sál nechala přestavět na praktičtější, ale stále dost luxusní kajuty a využila ji, ač neochotně, i při stěhování svých temných učedníků z Limpi na Miu Leptonis IV. Tam se chromovaný trup hodil dvojnásob, neboť díky němu mohla loď pohodlně prolétat jezerem a parkovat v jeskyni, nicméně Sev'rance pak o ni připravil Champbacca, jenž loď i přejmenoval.
Nový majitel pak krátce nato absolvoval první let se svou novou padawan, když letěli zachránit Jessicu Karnis z Oxirf'lanieru, a štíty Jungle Jetu jim pomohly přežít přistání ve městě bombardovaném acclamatorem Majestic. Sagwen s ním později pod dohledem své vychovatelky navštívila Bespin a přivezla na Miu Leptonis IV generátor kvantové díry, Joyu Brannigan a dva techniky.
Loď během války klonů navštívila Azoam, Nar Shaddaa, Teruyan, Vicik, Vogastis a další světy a byla jednou spolknuta vesmírným slimákem. V roce 21 BBY s ní Champbacca zaletěl na Malastare, nicméně na následný pangalaktický tah vyrazil stopem, protože se bál, že pod vlivem by ho škrábnul nebo někde zapomněl.
Svému majiteli sloužila loď věrně až do bitvy o Kashyyyk, kam se s kolegy na Jungle Jetu vydali proto, že se Jolly Jediovi porouchaly motory. Protože tam ale byl poškozen jeho podvozek a jeho vzhled byl příliš nápadný, rozhodl Champbacca po rozkazu 66 o jeho zakonzervování a Jessica se Simbaccou ho schovali u náčelníka Churra ve skladech pod Karrambacullekem.

Občanská válka

Ve skladišti zůstal Jungle Jet až do doby krátce po bitvě o Yavin, kdy byl využit v posledních fázích osvobozování Tábora 52 k útoku pyrogelovými hlavicemi na křižník Götterdämmerung. Mise se podařila, Jungle Jet planetu opustil a Demonbacca mu na základně kashyyyckého odboje v mlhovině Tyyyn vyrobil dřevěnou přistávací protézu, čímž se z něj stala loď pirátská.
Zhruba měsíc po bitvě o Yavin na něm chtěl Champbacca s Chlouppkem a Fidorkkou zaletět na Nar Shaddaa pro Palpatinův palec, Nostromo a Opilou mouchu, ale navigační počítač musel stáhnout aktualizace za prospaných dvacet let a oni raději využili Dvacet deka šunky.
V první polovině června roku 0 ABY na něm Champbacca s Chlouppkem a Mrzoutem vyrazili za Wyrrgym na planetu Atalay, ale dlouho tam nepobyli a po návratu byl Jungle Jet zaparkován v odlehlejší části hangáru, neboť se nepočítalo s jeho brzkým využitím.
Před útokem na Karafuto ho Champbacca v poslední vůli odkázal Chlouppkovi, ale protože přežil, na dědění nedošlo.