Jowkabukk

[„Chce to vzít dva stupně nalevo od… takovýho toho souhvězdí, co vypadá jako párek v rohlíku.“]
- Jowkabukk u dalekohledu

Jowkabukk byla Wookiee z Kashyyyku, hvězdářka a později členka posádky Jolly Jedie. Celý život se snažila o navázat na úspěch své dávné příbuzné Arrowaccy, ale moc se jí to nedařilo, protože neměla moc dobrou paměť. Nechyběla jí ale fantazie a uměla používat i některé hodně obskurní navigační programy.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se roku 53 BBY v Lurkooro a až na základní škole se dozvěděla o své dávné prabábi, která kdysi dávno navázala první kontakt s životem mimo Kashyyyk. Velmi ji to zaujalo, chtěla taky poznávat vesmír a rodiče jí to sice nenadšeně, ale povolili. Jowkabukk pak vystudovala místní gymnázium a přihlásila se na vysokou školu v Kachirhu, kde chtěla studovat na budoucího navigátora gildy Claatuvac, ale neprošla přijímací zkouškou, a to ani po dvojím opakování. Rozhodla se však, že se svého snu nevzdá a že již naučené dovednosti přeci jen nějak zužitkuje, a začala ve svém rodném městě vydávat ezoterický časopis, kde sestavovala horoskopy. To se jí celkem dařilo, jen nikdy nedokázala vytvořit zamýšlený program, který by je produkoval náhodně za ni, a i když stále snila o něčem větším, v bídě rozhodně nežila.
V roce 23 BBY se jí ozvali z Kachirha, že jim odpadl pomocný navigátor na jedné z průzkumných lodí, a ona bez váhání souhlasila, že ho na tu jednu cestu zastoupí. K počítači se za tu dobu prakticky nedostala, protože všechno zvládal navigátor hlavní, ale chvíli směla držet knipl a pilot jí vysvětlil i funkci několika větších tlačítek v kokpitu, z čehož byla přirozeně nadšená. Další spolupráce s gildou z toho ale k její smůle nebyla, začaly klonové války a ona byla docela ráda, že je daleko od fronty a má díky ní inspiraci k psaní horoskopů.

Občanská válka

Když do Lurkooro přišlo Impérium, Jowkabukk už byla v bezpečí Země stínů, kam svými zcela vyfabulovanými proroctvími nahnala i značnou část dalších Wookiů. Společně s rodiči a malou skupinkou uprchlíků se pak pár let potloukala mezi stromy a se štěstím unikali pozornosti imperiálních a otrokářských jednotek, ale v roce 5 BBY měli smůlu a všichni byli lapeni. Jowkabukk ještě viděla, jak byl její otec ošklivě raněn, ale pak už byla přemožena a společně se zbytkem putovala do Tábora 52.
Tam dostala inhibiční čip a skoro pět let okopávala kashyyycký chmel, ale tři týdny po zničení Hvězdy smrti se do věci vložil Kashyyycký odboj a ona byla jednou z těch, co se je povedlo zachránit a na transportérech dostat z planety. Ze základny v mlhovině Tyyyn se pak přestěhovala na Jolly Jedie, protože zjistila, že její otec ono zranění při zatýkání nepřežil a že matka zemřela na palubě sestřeleného transportéru, pročež ji s chlupáči v Tyyyně nic nedrželo. Byla jednou z prvních pacientek, kterým IM-62 odoperovával inhibiční čip, avšak operace se stejně jako u jiných nepodařila dokonale a Jowkabukk strávila nějaký čas v umělém spánku, než se medidroidovi podařilo ošetřit její nervové synapse tak, aby nehrozilo jejich poškození. Začátkem března roku 1 ABY byla úspěšně probuzena a podstoupila krátkou rekonvalescenci.
Následně začala zjišťovat, čím přispět ke společnému blahu, a poměrně rychle narazila na Balmorru. Ta měla nejprve o jejích schopnostech značné pochybnosti, když zjistila, že ji gilda opakovaně odmítla, ale nakonec její pomoc přijala a nelitovala toho. Jowkabukk tak pomáhala s výpočty hyperprostorových skoků, zejména když Balmorra zrovna kojila, a aby se nenudila, dala se znovu do vymýšlení horoskopů pro celou posádku. Když viděla, jak se to na lodi hezky páruje, zatoužila sama po nějaké té spřízněné duši, ovšem hvězdy jí zatím nebyly nakloněny.

d20

Tech Specialist 5
Computer Use +14, Knowledge (astronomy) +12, Astrogate +10, Gather Information +8, Knowledge (physics) +8, Sense Motive +6, Pilot +5, Repair +5, Search +5
Low Profile, Skill Emphasis (Computer Use), Skeptical
Instant Mastery (Astrogate), Tech Specialty (Computer Specialist), Expert (Knowledge (astronomy))