Jolly Jedi

Jolly Jedi, dříve pokřtěný jako Šerif, byl republikový křižník třídy Venator.

Historie

Šerif byl součástí 4. hydianské obranné flotily a krátce po vypuknutí války lonů byl pod velením komandéra Typa vyslán z Malastare na obranu planety Azoam před konfederační invazí. Ve skutečnosti to byla past a způsob, jak mohla Kunpi Tai otestovat svůj nanovirus proti klonům, a Šerif byl v krátké bitvě zneschopněn a zbaven veškerého klonovaného života.
Loď při svém odletu z planety nalezla posádka Jungle Jetu, která se po vítězství nad Konfederací vracela do tajné enklávy na Miu Leptonis IV, a po krátké úvaze ho zrekvírovali pro sebe. Křižník byl při cestě do soustavy Tenengara poškozen průletem ionizovaným prstencem Fonn Avaris a bylo nutno jej odstavit na Fonn Avaris II, kde došlo k nouzovému přistání. Loď tam zůstala téměř tři roky, během níž byla Miou Mahariel opravena část systémů a její majitelé ji pak využili k cestě na Kashyyyk. Klonoví inženýři z okolních Venatorů ji v domnění, že se stále jedná o křižník republikové flotily, pomohli opravit, ale v závěrečných fázích bitvy byl vyhlášen rozkaz 66 a na palubě došlo k přestřelce mezi dvěma členy enklávy, Miou a mistrem Habilim, a klony. Dvojice přežila díky reziduálnímu nanoviru, který po reaktivaci uvařil mozky přítomných klonů, a opět se shledala s výsadkem, načež zamířila domů.

Venator byl později užit při evakuaci enklávy před silami Algernnon de Bray a následně jej Champbacca věnoval svému synovi.

Simbacca na něm s Fosh Linn vyrazil na Rori, kde loď na dlouhou dobu zaparkoval v bažině, a po menších potížích s Inkvizicí začal v palubním hangáru budovat obrovskou zahradu. Pár let před bitvou o Yavin však narazil na skupinu odhodlaných povstalců, kterým by se funkční křižník docela hodil, a tak je začal vozit a přechovávat a nakonec vybudoval vlastní buňku rebélie, pro niž byl Jolly Jedi domovem. Rovněž ustanovil letku Magorů.

Zhruba rok před bitvou o Yavin se Jolly Jedi objevil na Sulonu, kde jeho lidská část posádky předstírala, že jde nadále o křižník Impéria, a drze si nechali natankovat plnou nádrž.

Tři týdny po bitvě o Yavin se na loď přesunuly tři stovky zachráněných Wookiů z Tábora 52, které kapitán pomohl osvobodit Šošonskému králi.

Výbava

Do roku 15 BBY se interiér lodi nijak výrazně nelišil od kteréhokoliv jiného Venatoru. Ionizační radiace nicméně upekla docela dost systémů a posádka tvořená minimem droidů a nanejvýš tuctem živých tvorů s ní nikdy nedokázala účinně manévrovat, natož bojovat.
Poté, co se Simbacca kreativně vyřádil v hangáru a posílil s lodí povstání, už tam těch rozdílů pár bylo - předně věnoval většinu techniky méně šťastným buňkám a vybudoval na palubě takovou menší zoo, se spoustou vody, stromů a živočichů z Naboo a Rori. Loď měla až do akce v Táboře 52 jenom minimální posádku a bojově moc použitelná nebyla, ale skupina ji používala jako nezávislou mobilní základnu - zhruba jednou za čtrnáct dní skočili hyperprostorem k novému slunci, aby měly rostliny na palubě dost světla, a byli tak relativně v bezpečí. Po záchraně tří stovek otroků už se s lodí dalo i trochu manévrovat, ale bojové použití stejně nepřipadalo v úvahu.
Kromě stromů a zahrádek se na palubě nacházel i bar Koktavá školnice a jedna kajuta byla vyhrazena ostře sledované sazenici kashyyyckého chmele.

Posádka

Stálá posádka před bitvou o Yavin

Přírůstky po bitvě o Yavin

Přírůstky z Tábora 52

Pozdější přírůstky

jollyjedi.jpg