Jolly Jedi

Jolly Jedi, dříve pokřtěný jako Šerif, byl republikový křižník třídy Venator.

Historie

Šerif byl součástí 4. hydianské obranné flotily a krátce po vypuknutí války lonů byl pod velením komandéra Typa vyslán z Malastare na obranu planety Azoam před konfederační invazí. Ve skutečnosti to byla past a způsob, jak mohla Kunpi Tai otestovat svůj nanovirus proti klonům, a Šerif byl v krátké bitvě zneschopněn a zbaven veškerého klonovaného života.
Loď při svém odletu z planety nalezla posádka Jungle Jetu, která se po vítězství nad Konfederací vracela do tajné enklávy na Miu Leptonis IV, a po krátké úvaze ho zrekvírovali pro sebe. Křižník byl při cestě do soustavy Tenengara poškozen průletem ionizovaným prstencem Fonn Avaris a bylo nutno jej odstavit na Fonn Avaris II, kde došlo k nouzovému přistání. Loď tam zůstala téměř tři roky, během níž byla Miou Mahariel opravena část systémů a její majitelé ji pak využili k cestě na Kashyyyk. Klonoví inženýři z okolních Venatorů ji v domnění, že se stále jedná o křižník republikové flotily, pomohli opravit, ale v závěrečných fázích bitvy byl vyhlášen rozkaz 66 a na palubě došlo k přestřelce mezi dvěma členy enklávy, Miou a mistrem Habilim, a klony. Dvojice přežila díky reziduálnímu nanoviru, který po reaktivaci uvařil mozky přítomných klonů, a opět se shledala s výsadkem, načež zamířila domů.

Venator byl později užit při evakuaci enklávy před silami Algernnon de Bray a následně jej Champbacca věnoval svému synovi.

Simbacca na něm s Fosh Linn vyrazil na Rori, kde loď na dlouhou dobu zaparkoval v bažině, a po menších potížích s Inkvizicí začal v palubním hangáru budovat obrovskou zahradu. Pár let před bitvou o Yavin však narazil na skupinu odhodlaných povstalců, kterým by se funkční křižník docela hodil, a tak je začal vozit a přechovávat a nakonec vybudoval vlastní buňku rebélie, pro niž byl Jolly Jedi domovem. Rovněž ustanovil letku Magorů.

Zhruba rok před bitvou o Yavin se Jolly Jedi objevil na Sulonu, kde jeho lidská část posádky předstírala, že jde nadále o křižník Impéria, a drze si nechali natankovat plnou nádrž.

Tři týdny po bitvě o Yavin se na loď přesunuly tři stovky zachráněných Wookiů z Tábora 52, které kapitán pomohl osvobodit Šošonskému králi.

7. 7. 0 ABY byl na lodi po událostech ve Vystříleném zásobníku vyhlášen výjimečný stav, křižník skočil do hyperprostoru a do nové soustavy se přesouval nejnižší možnou rychlostí, aby se maximalizovala doba, kdy lze prohledat všechny přítomné lodě kvůli sledovacímu zařízení. To bylo rychle nalezeno, ale zatím ponecháno na místě, protože se dalo využít proti jeho majitelům.
Při jediné zastávce v reálném prostoru o pár dní později nastoupila na palubu Joya Brannigan a ve chvíli, kdy už rostliny na palubě začínaly nutně potřebovat světlo, bylo nějak naloženo i se Smrtonošem a sledovacím zařízením, ovšem zatím není přesně jasné jak.

Výbava

Do roku 15 BBY se interiér lodi nijak výrazně nelišil od kteréhokoliv jiného Venatoru. Ionizační radiace nicméně upekla docela dost systémů a posádka tvořená minimem droidů a nanejvýš tuctem živých tvorů s ní nikdy nedokázala účinně manévrovat, natož bojovat.
Poté, co se Simbacca kreativně vyřádil v hangáru a posílil s lodí povstání, už tam těch rozdílů pár bylo - předně věnoval většinu techniky méně šťastným buňkám a vybudoval na palubě takovou menší zoo, se spoustou vody, stromů a živočichů z Naboo a Rori. Loď měla až do akce v Táboře 52 jenom minimální posádku a bojově moc použitelná nebyla, ale skupina ji používala jako nezávislou mobilní základnu - zhruba jednou za čtrnáct dní skočili hyperprostorem k novému slunci, aby měly rostliny na palubě dost světla, a byli tak relativně v bezpečí. Po záchraně tří stovek otroků už se s lodí dalo i trochu manévrovat, ale bojové použití stejně nepřipadalo v úvahu. Posádka se živila nejen produkty hyperefektivního zemědělství, ale později také pastou z manaanských korýšů, kteří byli pěstování v několika zvláštních akváriích.
Kromě stromů a zahrádek se na palubě nacházel i bar Koktavá školnice a jedna kajuta byla vyhrazena ostře sledované sazenici kashyyyckého chmele.

Posádka

Stálá posádka před bitvou o Yavin

Přírůstky po bitvě o Yavin

Přírůstky z Tábora 52

Pozdější přírůstky

jollyjedi.jpg