Jolly Jedi

Jolly Jedi, dříve pokřtěný jako Šerif, byl republikový křižník třídy Venator.

Historie

Před rozkazem 66

Šerif byl součástí 4. hydianské obranné flotily a krátce po vypuknutí války klonů byl pod velením komandéra Typa vyslán z Malastare na obranu planety Azoam před konfederační invazí. Ve skutečnosti to byla past a způsob, jak mohla Kunpi Tai otestovat svůj nanovirus proti klonům, a Šerif byl v krátké bitvě zneschopněn a zbaven veškerého klonovaného života.
Loď při svém odletu z planety nalezla posádka Jungle Jetu, která se po vítězství nad Konfederací vracela do tajné enklávy na Miu Leptonis IV, a po krátké úvaze ho zrekvírovali pro sebe. Křižník byl při cestě do soustavy Tenengara poškozen průletem ionizovaným prstencem Fonn Avaris a bylo nutno jej odstavit na Fonn Avaris II, kde došlo k nouzovému přistání. Loď tam zůstala téměř tři roky, během níž byla Miou Mahariel opravena část systémů a její majitelé ji pak využili k cestě na Kashyyyk. Klonoví inženýři z okolních venatorů ji v domnění, že se stále jedná o křižník republikové flotily, pomohli opravit, ale v závěrečných fázích bitvy byl vyhlášen rozkaz 66 a na palubě došlo k přestřelce mezi dvěma členy enklávy, Miou a mistrem Habilim, a klony. Dvojice přežila díky reziduálnímu nanoviru, který po reaktivaci uvařil mozky přítomných klonů, a opět se shledala s výsadkem, načež zamířila domů.

Občanská válka

Venator byl začátkem roku 14 BBY použit při evakuaci enklávy před silami Algernnon de Bray a následně jej Champbacca věnoval svému synovi. Ten na něm s Fosh Linn vyrazil na Rori, kde loď na dlouhou dobu zaparkoval v bažině, a po menších potížích s Inkvizicí začal v palubním hangáru budovat obrovskou zahradu. Pár let před bitvou o Yavin však narazil na skupinu odhodlaných povstalců, kterým by se funkční křižník docela hodil, a tak je začal vozit a přechovávat a nakonec vybudoval vlastní buňku rebélie, pro niž byl Jolly Jedi domovem. Rovněž ustanovil letku Magorů.
Zhruba rok před bitvou o Yavin se Jolly Jedi objevil na Sulonu, kde jeho lidská část posádky předstírala, že jde nadále o křižník Impéria, a drze si nechali natankovat plnou nádrž.
Tři týdny po bitvě o Yavin se na loď přesunuly tři stovky zachráněných Wookiů z Tábora 52, které kapitán pomohl osvobodit Šošonskému králi. Většina z nich se po odoperování inhibičních čipů zapojila do provozu, několik jich ale kvůli komplikacím zůstalo dlouhodobě hospitalizovaných.

7. 7. 0 ABY byl na lodi po událostech ve Vystříleném zásobníku vyhlášen výjimečný stav, křižník skočil do hyperprostoru a do nové soustavy se přesouval nejnižší možnou rychlostí, aby ho nebylo možno sledovat štěnicí na Smrtonošovi. 11. 7. se na lodi objevila Joya Brannigan, která obratem začala vymýšlet plán na záchranu Emily, ale jinak byl kontakt s vnější galaxií omezen na naprosté minimum. V této těžké době tam vznikla hudební skupina Sto opic.
Výjimečný stav byl zrušen až 30. 8. 0 ABY,1 po úspěšné akci v soustavě Urma, a loď na nějakou dobu zakotvila u opuštěného, bezejmenného slunce v sektoru Gaulus. Když se ani po několika měsících neobjevily náznaky, že je jim Impérium na stopě, pokračoval Jolly Jedi v náhodném skákání mezi soustavami, tentokrát však převážně ve Středním pásu, kde znala Balmorra několik šikovných a tajných zkratek.
V dubnu roku 1 ABY se pohyboval po sektoru Taldot a vzniklo tam folklórní těleso Venatoranka.

Výbava

Do roku 12 BBY se interiér lodi nijak výrazně nelišil od kteréhokoliv jiného venatoru. Ionizační radiace nicméně upekla docela dost systémů a posádka tvořená minimem droidů a nanejvýš tuctem živých tvorů s ní nikdy nedokázala účinně manévrovat, natož bojovat.
Poté, co se Simbacca kreativně vyřádil v hangáru a posílil s lodí povstání, už tam těch rozdílů pár bylo - předně věnoval většinu techniky méně šťastným buňkám a vybudoval na palubě takovou menší zoo, se spoustou vody, stromů a živočichů z Naboo a Rori. Loď měla až do akce v Táboře 52 jenom minimální posádku a bojově moc použitelná nebyla, ale skupina ji používala jako nezávislou mobilní základnu - zhruba jednou za čtrnáct dní skočili hyperprostorem k novému slunci, aby měly rostliny na palubě dost světla, a byli tak relativně v bezpečí. Po záchraně tří stovek otroků už se s lodí dalo i trochu manévrovat, ale bojové použití stejně nepřipadalo v úvahu. Posádka se živila nejen produkty hyperefektivního zemědělství, ale později také pastou z manaanských korýšů, kteří byli pěstování v několika zvláštních akváriích.
Kromě stromů a zahrádek se na palubě nacházel i bar Koktavá školnice a jedna kajuta byla vyhrazena ostře sledované sazenici kashyyyckého chmele.

Posádka

Stálá posádka v roce 1 ABY

Přírůstky z Tábora 52

Mláďata

Zvířata

jollyjedi.jpg