Jolly

Marry Joliko byl Weequay ze Sriluuru, otrok a později pirátský kapitán Jolly. Vedl bandu hrdlořezů Krvavej flek a byl po něm pojmenovaný drink Bloody Marry. S bandou terorizoval Huttský prostor v lodi Kakadu a i když zaútočil na každého, z koho jim mohlo něco kápnout, svou nenávist mířil hlavně na Hutty.

Historie

Marry se narodil roku 81 BBY na Sriluuru. Dostal ženské jméno po své babičce, za což se mu nikdo nestihl moc vysmát, protože dřív, než přestal sát z matčina prsu, byl i s celou vesnicí zotročen Huttským kartelem, jak bylo běžné. Vyrůstal tedy v otroctví, daleko od domova, a trpěl jako každý huttský otrok. Hned jak byl dost starý k tomu, aby udržel pušku, byl nahnán na buzerplac, kde z něj jeho pán hodlal společně se spoustou ostatních stejně mladých chlapců vychovat své vojáky.
První zabití si odškrtnul roku 72 BBY, když mu bylo devět let, a získal si tím místo v jednotce dospěláků, což sice znamenalo velké riziko, že ho něco v brzké době zabije, ale na druhou stranu získal relativní svobodu, o které se mu doposud ani nezdálo.
Roku 66 BBY už byl ostříleným vojákem, který neznal moc slitování a k radosti svého pána se s nikým nemazlil. Byl by býval zůstal otrokem do smrti, kdyby se jeho cesta roku 64 BBY nezkřížila s Černými ohaři. Marry byl na palubě jachty svého pána, který letěl z Nal Hutta na Sleheyron, když na ně zaútočila letka ohařů s cílem osvobodit všechny otroky na palubě. Pán si nechal Marryho po svém boku, jaké svého nejschopnějšího a nejvěrnějšího, zatímco ostatní vojáci se snažili Černým ohařům vzdorovat. Jakmile ale došlo k sestřelení všech jejich stíhačů, znehybnění lodi a nalodění na jachtu, bylo jasné, že je konec. Marry využil situace a než se na můstek dostal Wyrrgy, pána zastřelil a složil zbraně. Měl štěstí, nekladl odpor a byl také otrokem, a tak byl ušetřen Wookiova hněvu a osvobozen společně s ostatními.
Marry se pak nějakou dobu potloukal po galaxii, ale nikde moc dlouho nevydržel. Těžce se mu vydělávaly kredity a všude ho vzali maximálně jako vyhazovače do baru za minimální plat. Frustrovalo ho to a tento hněv se v něm hromadil.
Roku 63 BBY se zatoulal na Tortugu, kde dal průchod svým emocím a rozhodl se pořádně zničit, pročež si ve Voprsklé siréně objednal vodku s rajčatovým protlakem zakápnutou chilli a fermentovanou sójovou omáčkou. Do drinku si pak sám nasypal ještě mletý černý pepř a střelný prach. Před zraky všech kolem to pak vypil a když ani po deseti minutách neblil a nebyl po smrti, byli ohromení svědkové ochotni vyslechnout si jeho plán na zbohatnutí. Marry tak dal dohromady loď a posádku, která na vlně bojového ducha vzala ztečí palác jeho bývalého, nyní zesnulého pána. Piráti si tam napakovali kapsy a než Marry osvobodil všechny Weequaye z jejich otroctví, krvavě povraždil všechny, kdo se mu postavili. Osvobozeným otrokům pak dal možnost přidat se k němu. Někteří se chtěli vrátit domů na Sriluur a bylo jim vyhověno. Ostatní souhlasili a stali se zakládajícími členy pirátské bandy Krvavej flek a jejich kapitánem byl zvolen neohrožený Marry, kterému začali přezdívat Jolly. Piráti z Tortugy se vrátili domů a s nimi se vrátila i historka o krvavé pomstě Marryho, na jehož počest pak v Siréně začali míchat Bloody Marry.
Když nebyli na plavbě, pendlovali mezi Tortugou a Sriluurem, kde našel zalíbení v tamních děvčatech. Roku 43 BBY mu jedna z nich porodila syna, který dostal jméno Lurpak. Marry o jeho existenci věděl, ale nechal syna vyrůstat normálním životem a bedlivě dával pozor, aby nepadl za oběť některé z huttských otrokářských výprav.
Roku 31 BBY se Lurpakovi na jeho narozeniny konečně ukázal a odhalil mu, kým je. Slavnostně jej přibral do Krvavého fleku a byl na syna patřičně hrdý. Synovi nijak nenadržoval, zařadil ho na nejnižší pozici a kluk se musel poctivě vypracovat. Následovalo ještě pár let slavných plaveb a vítězství, ale nemohlo to trvat věčně.
Roku 27 BBY byl Krvavej flek uprostřed plundrování, když je napadli Černí ohaři. Bitva to byla urputná a krvavá, ale nakonec se jazýčky vah pohnuly ve prospěch ohařů. Jen části posádky se podařilo opustit Kakadu v únikových modulech, mezi nimi i Lurpak. Kapitán Jolly ale odmítl opustit loď a bil se s ohaři až do hořkého konce.