Johauna Darkrider

„Myslíte si, že já jsem takový děcko, co pořád jen potřebuje někoho za zadkem? Ne, mistře. Mám dost toho otálení. Chci využít to, co jsem se tu naučila, k něčemu prospěšnému!“
- Johauna během tréninku s mistrem Denyzzem

Johauna Darkrider, rozená Belladar, byla lovkyně lidí, horkokrevná učednice mistra Denyzze, majitelka lodi Darkrider's Heart a jedna z obětí lovce Vandalora.

Jméno: Johauna Darkrider
Rasa: člověk
Rok narození: 46 BBY
Planeta narození: Reytha
Rok úmrtí: 22 BBY
Planeta úmrtí: Coruscant
Barva očí: modrá
Mistr: Woallc Con-Denyzz

Vzhled

Johauna byla menší, ale fyzicky vypracované postavy, s pronikavým pohledem modrých očí a krátce střiženými zrzavými vlasy.

Povaha

Na pohled odměřená, nedůvěřivá a zahořklá. Nerada přiznávala slabost, ráda se spoléhala pouze sama na sebe. Moc toho nenamluvila, ale aby si to vykompenzovala, zapisovala si některé věci do vlastního malého datapadu. Byla dost pyšná, paličatá a hádavá, čímž svého mistra poněkud frustrovala. Během svého pobytu v Chrámu trpěla amnézií a nedokázala si vybavit nejen události, které vedly k její nehodě, ale ani detaily z dávné minulosti.

Rodina

Jejími rodiči byli Andre a Jehenna Belladarovi, prostí rolníci z Reythy.
Měla několik sourozenců, z nichž ale téměř všichni zůstali na farmě, zapojili se do péče o hospodářství a pro vnější galaxii nebyli jakkoliv zajímaví. Pouze bratr Antes to dotáhl dál, a to na planetárního guvernéra.

Důležité vztahy

  • Woallc Con-Denyzz, mistr, který s ní měl víc trpělivosti, než si zasloužila.

Dovednosti

Byla zdatná v boji jak na blízko, tak s jakoukoliv střelnou zbraní. Byla neskutečně brutální a využívala své přirozené agresivity v boji. Byla velice pohotová, její reflexy byly téměř neskutečné. Dokázala pilotovat snad všechno, co se v galaxii dalo najít. Marná nebyla ani jako opravářka a údržbářka, ale nikdy si nepostavila světelný meč.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se na zemědělské planetě, ale ani trochu jí to tam nevonělo. Ve čtrnácti letech utekla z farmy, proplížila se na loď s obilím a doufala, že mezi hvězdami najde lepší budoucnost. Ještě během letu byla odhalena, ale protože si ji šéf ostrahy lodi spletl s klukem a potřeboval doplnit stavy po nedávném přepadu zygerrianskými piráty, neposlal ji zpátky domů, nýbrž ji zaměstnal jako údržbářku a začal ji učit pilotovat, navigovat a bránit se. Johauna se učila rychle a ráda, ale na palubě ji svazovalo příliš mnoho hloupých pravidel, a tak po pár letech využila příležitosti a během přistání na Corelii práskla do bot.
Život mezi tamní spodinou ji značně zocelil, ale kolem roku 28 BBY si jejího talentu na vyvolávání pěstních soubojů všiml Zir Meechi, Mandalorian, který ji začal osobně cvičit. Pod jeho dohledem sice dlouho nevydržela, protože ji údajně hrozně omezoval, ale naučil ji střílet a dokonce ji inspiroval i ke změně příjmení na něco trochu v mandalorianském duchu. V následujících letech se živila jako žoldák, ale postupně se profilovala na lovce lidí, protože jí to jako sólistovi vyhovovalo mnohem víc než spolupráce s nějakými špinavci. Na svůj věk byla relativně úspěšná a zvládla i pár prestižnějších zakázek, načež si za utržené peníze koupila vlastní loď a začala ji intenzivně upravovat.
Někdy krátce před začátkem války klonů přijala zakázku na odstranění jistého vlivného politika na Coruscantu, během níž odhalila blíže nespecifikované důkazy o napojení nejvyššího kancléře Palpatina na hnutí separatistů. Úkol se však zkomplikoval, Johauna záhy bojovala o holý život a s pomocí jedijského vyšetřovatele Woallca Con-Denyzze sice přežila, ale po nehodě utrpěla rozsáhlou ztrátu paměti. Věděla ale, že má důležité informace pro radu Jediů, a protože byla citlivá k Síle, rozhodli mistři, že bude na nějaký čas, než si vzpomene na detaily, přiřazena jako padawan právě k mistru Denyzzovi, ačkoliv by její pokročilý věk a konfliktní povaha konvenční výcvik rozhodně vylučovaly. Woallc ji nicméně v následujících měsících učil, jako by to byla jeho plnohodnotná učednice, a nijak na ni s rozvzpomínáním netlačil. Johauna opět dokázala, že se učí rychle, a brala výcvik zcela vážně, nicméně mistr ji musel hodně krotit, protože s některými postoji Řádu vehementně nesouhlasila.
Krátce po bitvě na Geonosis a začátku klonových válek vyrazila Johauna spolu s mistry Denyzzem a Champbaccou a jeho učednicí Orn Zhar na Miu Leptonis IV, kde měli prošetřit vraždu, z níž byl podezřelý temný Jedi Taco Donos. Místo něj ale odhalili tajnou enklávu Sev'rance Tann a pokusili se ji neutralizovat. Zatímco mistři základnu infiltrovali, Johauna dostala za úkol odlákat pozornost předstíráním odletu, což se podařilo. Loď však sestřelil Vandalor, Orn zemřela, Johauna byla těžce raněna a kdyby lovce na poslední chvíli neodehnal mistr Denyzz, měla by to spočítané. Takhle dokázala přeparkovat loď do doků ve Fogsmeade, začala s opravami a starala se o radioamatéra, kterého se mistři snažili chránit před separatisty, neboť zachytil nějakou pro ně důležitou zprávu. Zatímco mistři si tuto zprávu poslechli a obratem vyrazili na nedaleký Oxirf'lanier, zachránit Jessicu Karnis, Johauna zůstala na Miu Leptonis IV a nerušeně opravovala loď. Opět ale zasáhl Vandalor, kterého tam poslal Darth Sidious osobně, aby odstranil jemu nepohodlného svědka: Vandalor zaútočil na Darkrider's Heart, radioamatéra zabil a Johaunu zranil a zahnal do kouta, načež byl na poslední chvíli zahnán na útěk rozzuřeným Wyrrgym.
Ten ji okamžitě převezl do Chrámu na Coruscantu, kde ovšem následkům svých poranění podlehla.

Expandované universum

V alternativním vesmíru byla v podstatě úplně stejná, jen žila později a nějakou dobu blbnula s Wyrrgym na Nar Shaddaa, načež se přesunula na Kashyyyk.
V zrcadlovém vesmíru ji mistr Denyzz dotáhl až k rytířským zkouškám a společně pak zaútočili na Dartha Wango1.

d20

Soldier 7 / Bounty Hunter 1 / Jedi Guardian 2
Pilot +16, Intimidate +10, Move Silently +10, Repair +10, Battlemind +8, Tumble +8, Astrogate +6, Computer Use +6, Gather Information +6, Jump +6, Balance +5, Force Defense +5, Hide +5, Survival +5
Headstrong, Point Blank Shot, Track, Precise Shot, Dodge, Acrobatic, Mobility, Lightning Reflexes, Mettle