Johauna Darkrider

„Myslíte si, že já jsem takový děcko, co pořád jen potřebuje někoho za zadkem? Ne, mistře. Mám dost toho otálení. Chci využít to, co jsem se tu naučila k něčemu prospěšnému!“
- Johauna během tréninku s mistrem Denyzzem

Johauna Darkrider byla horkokrevná učednice mistra Denyzze se záhadnou minulostí, majitelka lodi Darkrider's Heart a jedna z obětí lovce Vandalora.

Jméno: Johauna Darkrider
Rasa: člověk
Rok narození: 46 BBY
Planeta narození: neznámá
Rok úmrtí: 22 BBY
Planeta úmrtí: Coruscant
Barva očí: modrá
Mistr: Woallc Con-Denyzz

Vzhled

Johauna byla menší, ale fyzicky vypracované postavy, s pronikavým pohledem modrých očí a krátce střiženými zrzavými vlasy.

Povaha

Na pohled odměřená, nedůvěřivá a zahořklá. Nerada přiznávala slabost, ráda se spoléhala pouze sama na sebe. Moc toho nenamluvila, ale aby si to vykompenzovala, zapisovala si některé věci do vlastního malého datapadu. Byla dost pyšná, paličatá a hádavá, čímž svého mistra poněkud frustrovala. A vlastně nejen jeho.

Rodina

Svou rodinu neznala, ač se do Chrámu dostala až v pozdějším věku.

Důležité vztahy

  • Woallc Con-Denyzz, mistr, který s ní měl víc trpělivosti, než si zasloužila.

Dovednosti

Byla zdatná v boji jak na blizko, tak s jakoukoliv střelnou zbraní. Byla neskutečně brutální a využívala své přirozené agresivity v boji. Byla velice pohotová, její reflexy byly téměř neskutečné. Dokázala pilotovat snad všechno, co se v galaxii dalo najít. Marná nebyla ani jako opravářka a údržbářka, ale nikdy si nepostavila světelný meč.

Životopis

Před rozkazem 66

O jejím životě před výcvikem v Chrámu se toho mnoho neví. Jisté je jen to, že ji někdy krátce před začátkem války klonů zachránil Woallc Con-Denyzz při jakési akci na Coruscantu, po které se stala jeho učednicí.
V roce 22 BBY vyrazila spolu s ním, mistrem Champbaccou a Orn Zhar na Miu Leptonis IV, kde měli prošetřit vraždu, z níž byl podezřelý Taco Donos. Místo něj ale odhalili tajnou enklávu Sev'rance Tann a pokusili se ji neutralizovat. Zatímco mistři základnu infiltrovali, Johauna dostala za úkol odlákat pozornost předstíráním odletu, což se podařilo. Loď však sestřelil Vandalor, Orn zemřela, Johauna byla těžce raněna a kdyby lovce na poslední chvíli neodehnal mistr Denyzz, měla by to spočítané. Takhle dokázala přeparkovat loď do doků ve Fogsmeade, začla s opravami a starala se o radioamatéra, kterého se mistři snažili chránit před separatisty, neboť zachytil nějakou pro ně důležitou zprávu. Zatímco mistři si tuto zprávu poslechli a obratem vyrazili na nedaleký Oxirf'lanier, zachránit Jessicu Karnis, Johauna zůstala na Miu Leptonis IV a nerušeně opravovala loď. Opět ale zasáhl Vandalor, který Darkider's Heart v přístavu napadl, radioamatéra zabil a Johaunu zranil a zahnal do kouta, načež byl na poslední chvíli zahnán na útěk rozzuřeným Wyrrgym.
Ten ji převezl do Chrámu na Coruscantu, kde následkům svých poranění podlehla.

Expandované universum

V alternativním vesmíru byla v podstatě úplně stejná, jen žila později a nějakou dobu blbnula s Wyrrgym na Nar Shaddaa, načež se přesunula na Kashyyyk.
V zrcadlovém vesmíru ji mistr Denyzz dotáhl až k rytířským zkouškám a společně pak zaútočili na Dartha Wango1.