Jimmi Breeki

Jimmi Breeki byl pantoranský pirát z Pantory, otec Cheek Breeki a štamgast v Sprosté opici. Byl to relativně civilizovaný korzár, přátelský a povídavý, neměl jedinou protetickou končetinu a dokonce ani oko, jen několik zlatých zubů.

Historie

Narodil se roku 64 BBY na domovské planetě své rasy, ale už v mládí s rodiči dost cestoval, poznal velkou část vesmíru a delší dobu žil hlavně na Coruscantu. Zpočátku chtěl být politikem, ale ve škole si vedl mizerně a okrádat lidi z pozice administrativy mu přišlo příliš nezáživné, a tak se vším praštil, od rodiny utekl a dal se na pirátství. Pracoval sám a spoléhal spíš na rozum než sílu nebo moment překvapení, a tak si celkem rychle slušně vydělal a ani na něj nebyla vypsána moc velká odměna, což mu vyhovovalo. Domovským přístavem se mu stala Tortuga, kde se mu tuze líbilo a kde dokonce našel jednu pantoranskou kurtizánu, které dal slušně vydělat. Postupně mu ale přestalo vyhovovat to střílení do zad a podobné věci, kterých se občas musel dopustit, a začal svou kariéru přehodnocovat. K rodině se však vrátit nemohl a v politice zrovna jako na potvoru nebyla poptávka po zločincích, a tak ze setrvačnosti pokračoval, jen ubral na podlosti.
V roce 33 BBY zjistil, že s ním ona kurtizána čeká dítě, a vzal to jako znamení, že mu chtějí vyšší síly dát příležitost. Počkal, až se dítě narodí, matku vyplatil a stal se vzorným otcem samoživitelem. Učil dcerku všemu potřebnému, navzdory nebezpečnému prostředí ji slušně vychoval a ona se o sebe pak uměla postarat jako málokdo. Problémem bylo, že jeho úspory začaly docházet rychleji, než čekal, a vracet se k pirátství mu příliš nevonělo. Místo toho začal pracovat jako kuchař a v roce 15 BBY Cheek dovolil, aby vyrazila do vnější galaxie na zkušenou a s trochou štěstí něco vydělala. V následujících letech se nechal najímat jako kuchař palubní, který v případě nouze přiloží blaster k dílu, hodně cestoval s jinými bukanýrskými posádkami a na Tortuze nebyl ani v době, kdy se tam Cheek vrátila s chlapcem, kterého mu chtěla představit. Než se vrátil, byl Vooj-tae po smrti a Cheek v depresích, a tak s ní chvíli zůstal. Když se z toho sebrala, pokračoval v práci, jen s trochu většími přestávkami, které trávili spolu.
19. 4. 1 ABY pozoroval, jak se pirátů v přístavu vyptává nějaký inkvizitor, ale sám mu neměl co nabídnout, a tak se držel dál. O několik hodin později mu tato informace vynesla několik kreditů a pozvání na rum od obrněné Togruty, přičemž ji i její společnice s radostí dovedl do Sprosté opice a odkázal je na Serkkeye, který věděl víc. Když zmizely, zmizel taky a nad sklenkou rumu si říkal, že nějakou takovou vnučku by si klidně nechal líbit.