Jessie

„Lásko? Copak děláš?“
„Vařím.“
„No, jsem tu jen na skok.“
- Jessie a Jessica Karnis1

Jessie byl k Síle citlivý Mandalorian, člen Řádu Jediů. Měl tmavě hnědé vlasy, vousy a černé oči. Jeho mandalorianské brnění mělo černo-žlutou barvu, používal světelný meč s modrou čepelí a kamarádi mu říkali Starkiller, ale neměl tu přezdívku rád. Byl usměvavý, nikdy se nevzdával a věřil v živoucí Sílu.

Historie

Před rozkazem 66

Jessie se narodil roku 42 BBY na Mandalore a jeho citlivosti k Síle si rodiče všimli dřív, než začal chodit. Nějakou dobu to nikomu nenahlásili, ale ten čas přišel a on byl jako malé dítě odveden do Chrámu Jediů na Coruscantu. Studoval ve stejném ročníku jako Salsera, byl fyzicky a duševně silný a ačkoliv měl předpoklady stát se dobrým rytířem Jedi, nikdy zcela nezavrhl svůj mandalorianský původ, což mu v osobním hodnocení snižovalo kredit.
V roce 35 BBY se s celým ročníkem vypravil na Ilum, kde získal krystal do svého světelného meče. Pár týdnů poté se ho ujal mistr a Jessie začal létal po galaxii. V roce 25 BBY se při návštěvě Chrámu poznal s o rok mladší Jessicou Karnis a postupně s ní navázal intimní vztah. Její mistr o tom věděl, ale nepletl se jim do toho, k tomu svému neměl Jessie takovou důvěru, aby se mu s tím přiznal.
V roce 24 BBY splnil rytířské zkoušky a osamostatnil se od svého mistra, o rok později se s Jessicou potají nastěhovali do vlastního bytu mimo Chrám a Jessie občas potřeboval prášky na uklidnění.2. Ještě v témže roce zavítal při misi na rodný Mandalore, kde využil příležitosti a setkal se se svou biologickou rodinou. Setkání to bylo zvláštní, jejich životy se rozešly už dávno, a tak nevěděl, jak se má pořádně chovat, ale cítil, že mu to setkání mnoho dalo, nejen kompletní beskarové brnění po otci a rodinný klenot, Corvettu.
V květnu roku 22 BBY se jeho vztah s Jessicou díky jejímu padawanovi provalil a hned druhý den dostali od rady ultimátum: buď ukončí jejich vztah, nebo budou oba vyloučeni z Řádu. Seznámil se s Woallcem Con-Denyzzem, kterého Jessica přivedla domů, a všichni tři spolu popili. Oba milenci se při tom shodli, že se nechají vyloučit z Řádu a budou žít po svém. Na oficiální vyjádření před radou měli ale ještě tři dny.
21. 5. dostal prioritní zprávu od mistra Windu a rozkaz, aby se připojil k bitvě o Geonosis, kam letěli zachránit mistra Kenobiho. Ani ho nenapadlo se z toho vymluvit, ačkoliv měl ten den skončit v Řádu, hodil na sebe zbroj, nechal již nepřítomné Jess vzkaz na stole a letěl v první vlně.
Bitvu přežil, ale místo návratu na Coruscant a zjištění aktuálního stavu Jess byl rovnou poslán dobýt Miri Laris II, kde se střetl s admirálem Kato Morialem. V několika bitvách jej zahnal na ústup, ale z rozhodnutí armádního velení je ponechali bránit planetu bez podpory, což vyústilo v obrat, kdy Kato republikové síly rozdrtil. Od masakru je uchránilo jen to, že se Jessie nabídl jako rukojmí výměnou za odchod republikových vojáků.
Strávil několik měsíců v zajetí na palubě Old Spice, čekaje na výkupné, za které by ho osvobodili. Nakonec mu bylo Katem sděleno, že Republika se k němu otočila zády. Něco se v něm v tu chvíli zlomilo a nahlodán emocemi brzy nabídl dobrovolně své služby osobního strážce Katovi a přešel na druhou stranu barikády.
O pár měsíců později se na jednom setkání admirála potkal s Algernnon de Bray. Poměrně rychle si na ni vzpomněl ze svých padawanských let a pamatoval si, že měla být podle všeho dávno mrtvá. Algernnon doporučila hraběti Dooku, aby Jessieho přeložil od Kata pod ni, ideálně doslova, a hodlala s jeho pomocí natropit Republice pořádné škody a výhledově posílit svůj rod o mandalorianské geny. Navíc díky paměťovému krystalu věděla, že byl velice blízký Jessice, kterou předtím mučila, a přišlo jí to jako ložená příležitost, jak jí ještě víc ublížit, ačkoliv o tom Jessica nemohla vědět. Jessie uvěřil jejím pohádkám o tom, jak se na ni Řád vykašlal, ačkoliv věděl, že je naživu, a nepodařilo se mu prokouknout jejím Silovým závojem, který skrýval její poddání se temné straně Síly.
Společně s ní a Magri’hal se pak Jessie zúčastnil třetí, poslední bitvy v soustavě Japerun. Ve výsadkovém modulu se dostal na můstek křižníku Careless pod velením generála Con-Denyzze, povraždil klony a loď zničil. Po tomto vítězství se s Magri'hal seznámil trochu víc a nebýt zásahu Algernnon, která na ni žárlila, ti dva by se nejspíš stali dobrými přáteli. Jessie se pak začal víc a víc přibližovat temné straně Síly, kam ho Algernnon postrkovala, aniž by si to uvědomoval, a zažehla v něm i city k její osobě, které během společných chvil trávených v jejím letním sídle na Vogastisu přešly v intimní vztah.
Po jejím boku vydržel až do roku 21 BBY, kdy se i s Magri'hal účastnil oslav svátku Modrého slunce na Roze-ba III a kde se v aréně postavil Nemovi.3 Při střetu zjistil nejen s kým bojuje, ale taky kým Algernnon ve skutečnosti je, co provedla Jess a jakého z něj udělala kokota. Spojil s chlupáčem síly a s pomoci myšlenkového triku jej přiměl uniknout, zatímco se sám postavil Algernnon. Naneštěstí pro galaxii se mu ji ale kvůli přesile nepodařilo porazit a byl nucen uniknout, aby si zachránil holý život.
Jessie nakonec skončil na Dxunu, měsíci Onderonu, kde si postavil chatu, s výčitkami žil osamělým životem daleko od bojů a vzpomínal na šťastné chvíle těsně před válkou.

Občanská válka

Díky tomu přežil rozkaz 66 a podařilo se mu vycvičit v užívání Síly Chadra-fana Asyrka Aatashu, který se mu v roce 17 BBY objevil u dveří. O rok později se shodou okolností opět setkal s Jessicou, která tam se svým padawanem přiletěla vybrakovat chrám Freedona Nadda, ale jejich vztah byl věcí minulosti.
Koncem roku 15 BBY ho Jessica kontaktovala s prosbou o pomoc při záchraně jejího mistra z Citadely.4 Jessie souhlasil a pro potřeby záchrany se nechal zajmout Inkvizicí. Ačkoliv toho chtěl Asyrka uchránit, ten nedbal jeho příkazu, ať s ním nejde, a byl zajat také. Byli rozděleni a Jessie s Woallcem jako čerstvým inkvizitorem a Chlouppkem a Jessicou, skrytými závojem Síly, se dostali na Karafuto, kde předstírali, že ho vedou jako vězně. Díky tomu a Woallcovým iluzím šlo zpočátku všechno hladce, ale pak se dostali do křížku s inkvizitory a Jessie v závěru operace předešel svému zajetí přetížením svého světelného meče a odpálením pásu granátů, čímž Citadelu málem poslal k zemi. Okamžitě zemřel, ale zbytku týmu zajistil šanci uniknout.