Jessica Karnis

„Tady je málo zelený."
- Jessica Karnis komentuje Chrám Jedi

Jessica Karnis z Kashyyyku byla lidská žena, rytířka Jedi a později učitelka obrany proti černé magii v enklávě na Miu Leptonis IV. Nevlastní dcera Chlouppka, mistryně Simbaccy a mučednice, která zemřela při záchraně svého bývalého mistra ze spárů Inkvizice.

Jméno: Jessica Karnis
Rasa: člověk
Rok narození: 27. 2. 41 BBY
Planeta narození: Nar Shaddaa
Rok úmrtí: 15 BBY
Planeta úmrtí: Miu Leptonis IV
Barva očí: zelená
Barva meče: růžová
Frakce: Řád Jediů, později Duhoví rytíři
Mistr: Champbacca
Padawan: Dexter Jones, Simbacca

Vzhled

Jess byla normálního vzrůstu a štíhlé atletické postavy (172 cm, 56 kg). Přirozenou barvou vlasů byla krvavě rudá (nejspíše genetická mutace způsobená pokusy, které na sobě nechala její matka dělat v průběhu svého těhotenství. Další následky těchto pokusů byly známé). Měla je dlouhé do půlky zad a nosila je volně rozpuštěné. Pokud však měla čas na přípravu k misi, vazala si je do copu. Měla půvabnou, krásnou tvář a přitažlivé ženské křivky. Prodělala vážné zranění pravé poloviny těla, po kterém ji zůstalo několik jizev.

Povaha

Jessica byla tvrdohlavá a výbušná. Za svůj názor byla ochotna se do krve zhádat, i když byla na základě správných argumentů ochotna ustoupit. Mnohdy sentimentální a naivní Jessica byla každou chvíli hlavou v oblacích a napůl žila v jiném lepším světě. Často se nechávala unést, ať už emocemi nebo vzpomínkami. Byla dosti labilní a její výkyvy nálad často končily potokem slz. Moc si nelámala hlavu s autoritami a díky vlivu jejích dvou milovaných Wookiů byla přirozeně rebel.

Rodina

Chudá rodina z Nar Shadda, měla dva biologické bratry a tři sestry

Důležité vztahy

Dovednosti

Nejlépe ze všeho jí šlo bránit se Silovým technikám, či je dokonce negovat. Výborně zvládala boj se světelným mečem, formy niman, ataru a obstojně soresu. Uměla hezky zpívat. Bála se opravovat a hrabat v technice, neuměla moc tančit a vůbec vařit.

Životopis

Před rozkazem 66

41 BBY
Narozena na Nar Shaddaa.

37 BBY
Narazil na ni Chlouppek. Koupil ji od jejích rodičů a odvezl s sebou na Kashyyyk. Jess poznala jeho ženu Luccyzbann a i když zjištění, že svou biologickou rodinu spíš už neuvidí, nenesla nejlépe, brzy si na svou novou adoptivní rodinu zvykla.

35 BBY
Začala nevědomky experimentovat se Silou. Chlouppek ji naučil pár triků, ale současně přemýšlel, kdo by se mohl ujmout jejího výcviku. Nakonec se rozhodl pro Řád Jediů.
V Chrámu si našla nejlepší kamarády, Togrutu Nikki a Twi'leka Tyrnise.

34 BBY
Po neúspěšném pokusu najít krystal do světelného meče na Ilumu se s mistrem Yodou podívala do Lurkooro na Kashyyyku a našla ho tam, v koruně Wiradiny sochy. Následně si sestrojila svůj světelný meč.
Za padawana si ji vybral Wookiee, mistr Champbacca, a ona si začala vést deníček.

33 BBY
Jessica navštívila ples coruscantské smetánky, kde se měla v rámci mise vydávat za princeznu z Kuatu. Nedopadlo to moc dobře.1

29 BBY
Luccy zemřela na krevní sraženinu v mozku. Jess Rada zakázala účast na pohřbu, Champbacca to ale zaonačil, aby byli tou dobou na Kashyyyku a ona se mohla přijít rozloučit.

23 BBY
Jess zatkla na Nar Shaddaa padlého Jediho i Somra Hutta a následně byla pasována na rytíře Jedi. Na oslavě k jejímu pasování v Trojlístku se seznámili Champie s Chlouppkem. Jess si vybrala padawana, Dextera Jonese. Začala žít s mandalorianským rytířem Jessiem.

22 BBY
Nalezla Gilgaaladovo kopí. Odmítla letět na Geonosis, ale následně přiletěla společně s klonovou armádou. Na povrchu planety zachránila jednotku klonů, ale sama byla téměř zabita výbuchem granátu. Na povrchu zemřel její padawan, který se sem dostal tajně v kufru Champieho lodi.
Po rekonvalescenci byla nasazena zpět do akce, ze které zabloudila na Oxirf'lanier, kde byl její tým rozprášen a zajat Algernnon de Bray, samozvanou Lady ze Sithu.
Po mučení ji zachráníl Champie se stínem Ruukim a mistrem Denyzzem a když se z toho vylízala, vzal ji Champie na tajnou enklávu na Miu Leptonis IV. Jess se potýkala s traumaty, které si přivezla od Algernnon, totálním nasazením do všeho, co dělala. Pokud měla chvíli klidu, propadala záchvatům úzkosti. Terapeutku jí začala dělat Joyce. Lempix začal experimenovat s rekonstrukcí její tváře.
Společně s Champiem letěla na do Karrambaculleku, kde její exmistr zjistil, že má syna Simbaccu. Společně porazili otrokáře a vrátili se domů. Na Joycino doporučení ji Champie nasměroval k tomu, aby se ujala Simby jako svého padawana. Začala s jeho výcvikem, společně vybrakovali svou první hrobku a pak zachránili Azoam z konfederačního područí a zajali tam Kunpi Tai.

21 BBY
Pokračovali v létáni po galaxii a vykrádání starých hrobek a mauzoleí a domů vozili artefakt za artefaktem. Zamilovala se do Joyce.
Chlouppek se přidal k duhovým rytířům a ona se stala druhým nejlepším šermířem na Miu Leptonis IV hned po Yussim.

20 BBY
Po jedné z výprav byla kontaktována svou dávnou kamarádkou Nikki, že potřebuje pomoc. Jessica se Simbaccou tedy doletěli na Talus, kde zjistili, že je Nikki v pokročilém stádiu těhotenství, a cestou na Miu Leptonis IV ji odrodili. Porod to byl komplikovaný, Nikki zemřela a Jessica jen díky šamanským radám svého otce zvládla zachránit její dceru. Začínala se s pomocí celé enklávy o holčičku jménem Emily starat.

19 BBY
Po zjištění, že Konfederace útočí na Kashyyyk, byla v plánovaném výsadku z Jolly Jedie, ale kvůli malé poruše doletěla v Jungle Jetu. Pomohla s otrokáři v Karrambaculleku a poté se setkala s tátou a Wyrrgym. Při pomoci s jejich úkolem zneškodnit odpaliště pyrogelových hlavic byla vlastně první, kdo zaslechl kloní komunikaci těsně po rozkazu 66, a došlo jí, co se děje.
Po uklizení Jungle Jetu do Churrova tajného skladu byla zajata klony a poslána na Agler, s úmyslem vylákat Woallca, který se na palubě ukrýval. Plán klonům nevyšel, neboť byla schopná klony během letu zabít a poté se ztratit na lodi. Lokalizovala ztraceného a těžce raněného mistra a s pomocí jejích třech nejoblíbenějších chlupáčů se jim podařilo uniknout z Agleru až na Jolly Jedi a uniknout.

Občanská válka

Skrývala na Miu Leptonis IV a pokračovala se Simbovým výcvikem.

15 BBY
Champie byl zajat Inkvizicí. Když se podařilo zjistit, kde přesně ho drží, Jess ho společně s Chlouppkem a mistrem Denyzzem letěli zachránit, což se povedlo, ale Denyzze zajali a ona svedla lítý boj s inkvizitory. Zvítězila, ale na následky zranění a vyčerpání při cestě na Miu Leptonis IV zemřela.
Byla pohřbena nedaleko enklávy, ale udržovanější symbolický hrob bez těla měla i na Paloučku padlých na Jolly Jediovi.