Jessica Karnis

„Já jim na to mrdám, s náboženskými fanatiky se nevyjednává. Tak mě vyloučí z Řádu, no. Chápu, že když tím straší děti, které vzali od rodičů tak malé, že si je ani nepamatují a kteří pak nemají kam jít, tak to funguje, ale když vyloučí nás, tak můžeme být během tří dnů na Kashyyyku a s tátou už něco vymyslíme. Nemusím být Jedi k tomu, abych mohla konat dobro.“
- Jessica Karnis

Jessica Karnis z Kashyyyku byla lidská žena, rytířka Jedi a později učitelka obrany proti černé magii v enklávě na Miu Leptonis IV. Nevlastní dcera Chlouppka, mistryně Simbaccy a mučednice, která zemřela při záchraně svého bývalého mistra ze spárů Inkvizice.

Jméno: Jessica Karnis
Rasa: člověk
Datum narození: 27. 2. 41 BBY
Planeta narození: Nar Shaddaa
Datum úmrtí: 15 BBY
Planeta úmrtí: Miu Leptonis IV
Barva očí: zelená
Barva meče: růžová
Frakce: Řád Jediů, později Duhoví rytíři
Mistr: Champbacca
Padawan: Dexter Jones, Simbacca

Vzhled

Jess byla normálního vzrůstu a štíhlé atletické postavy. Její přirozenou barvou vlasů byla krvavě rudá, jednalo se o genetickou mutaci způsobenou pokusy, které na sobě nechala její matka dělat v průběhu svého těhotenství. Vlasy měla dlouhé do půlky zad a nosila je volně rozpuštěné. Pokud však měla čas na přípravu k misi, vazala si je do copu. Měla půvabnou, krásnou tvář a přitažlivé ženské křivky. Prodělala vážné zranění pravé poloviny těla, po kterém jí zůstalo několik jizev.

Povaha

Jessica byla tvrdohlavá a výbušná. Za svůj názor byla schopná se do krve zhádat, ale byla ochotná na základě správných argumentů ustoupit či svůj názor změnit. Často sentimentální a naivní, byla každou chvíli hlavou v oblacích. Hodně se nechávala unášet svými emocemi, které nepotlačovala, ale naučila se s nimi pracovat. Moc si nelámala hlavu s autoritami a díky vlivu jejích dvou mužských vzorů byla přirozeně rebel. V dětství ji silně ovlivnil seriál Xera - princezna Jedi a zejména jeho protagonistka, takže i když si to v dospělosti ani neuvědomovala, snažila se být stejně odvážná, chrabrá a neohrožená jako ona.

Rodina

Chudá rodina z Nar Shaddaa, měla dva biologické bratry a tři sestry

Důležité vztahy

  • Demonbacca, adoptivní otec.
  • Luccyzbann, adoptivní matka.
  • Champbacca, mistr a později nejbližší, nejlepší přítel.
  • Joya Brannigan, partnerka.
  • Emily, adoptovaná dcera.

Dovednosti

Nejlépe ze všeho jí šlo bránit se Silovým technikám, či je dokonce negovat. Výborně zvládala boj se světelným mečem, formy niman, ataru a obstojně soresu. Uměla hezky zpívat. Bála se opravovat a hrabat v technice, neuměla moc tančit a byla úplně nejvíc nejhorší kuchařka v celé předaleké galaxii.

Životopis

Před rozkazem 66

41 BBY

Jessica se narodila 27. 2. 41 BBY v malém domku z vlněného plechu na skládce v Morporku na Nar Shaddaa. Její rodiče byli šlusáci, kteří se probíjeli životem jak jen to šlo, a Jess byla jejich šestým potomkem. Vyrůstala v nejnuznějších poměrech, ale protože neznala nic lepšího, nezoufala si a k radosti jí stačil její růžový plyšový rancor a to, že si na skládce za barákem hrála s myšohryzy.

37 BBY

Od tří let už pravidelně chodila do vyšších pater vydělávat žebráním. Z výdělku vždy část utratila za nějakou pochoutku pouličního občerstvení, například McHryza. Největším rivalem v žebrání jí byl Jimmy Velká hlava, který žil v Morporku u výpusti chemičky a narodil se kvůli tomu s nepřirozeně velkou hlavou a koktal.
Při jedné z jejích šicht si jí na ulici všiml procházející Chlouppek. Na první pohled mu něčím padla do oka, a protože byl v těžké životní situaci, protože jeho manželka zjistila, že nemůže mít děti, napadlo ho, že adopce by nemusela být špatný nápad. Jakmile to probral s manželkou, která souhlasila, vrátil se na Nar Shaddaa, kde našel Jessičiny rodiče a uzavřel s nimi dohodu. Ta spočívala v tom, že si měl odvést Jessicu na nějaký čas s sebou, a pokud by s ním už chtěla zůstat, oficiálně by ji adoptoval, kdežto v opačném případě by ji vrátil. Pro rodiče z toho koukala finanční odměna, kdy zálohu vyplatil hned a zbytek měli dostat v případě, že s ním Jess nakonec zůstane.
Jess o dohodě nevěděla a bylo jí podezřelé, proč by ji chtěl na výlet brát nějaký Wookiee, ale hodlala chytnout šanci za pačesy a vydala se s Chlouppkem na jeho loď, kde se seznámila s novým strejdou B’lim. Toho nejdřív odvezli na Rodii a pak letěli rovnou na Kashyyyk. Tam poznala Chlouppkovu ženu Luccyzbann a celou širokou rodinu, ve které stáli určitě za zmínku Chlouppkovi bratranci Wyrrgy, Kanrry a Salltryn, který ji nechával potají upíjet piva. Když už byla Jessica na Kashyyyku sedm měsíců, pověděl jí Chlouppek s Luccy o tom, že její výlet se chýlí ke konci a může se vrátit k biologické rodině na Nar Shaddaa, ale pokud bude chtít, tak s nimi už může zůstat napořád a bude jejich dcerou.
Jessičina první reakce byla, že musí za svou rodinou na Nar Shaddaa, ale rozleželo se jí to v hlavě a pár dní před jejich cestou na pašerácký měsíc se rozhodla zůstat na Kashyyyku. Zamilovala si místní perkelt.

36 BBY

Spřátelila se se Zolim, jeho manželkou a jejich synem Zoltanem, kteří byli přes léto u nich doma. A následující rok taky.

35 BBY

Začala se u ní projevovat citlivost v Síle, ze začátku nijak dramaticky, ale obyvatelé Tyrvrarru si začali šuškat, že je Jess prokletá jako její otec. Netrvalo dlouho a skupinka dětí naočkovaná řečmi svých rodičů začala Jess šikanovat. Při jedné nakládačce, kterou v početní převaze Jess dávaly, se to ale zvrtlo, Jess Silou rozdrtila jedné z dívek, která ji bila, ohryzek a nebýt včasného zásahu jejího otce, děvče by to nepřežilo. Náčelník se v tomto incidentu zastal Jessicy, ale bylo nutné zajistit, aby byla schopná svůj dar ovládat. Chlouppek jí následně několik dní vysvětloval, co za neobyčejný dar dostala do vínku, že stejnou sílu ovládá i on a naučil ji trochu svou Sílu krotit, aby nedošlo k žádné další nehodě. Nevěřil si ale dostatečně na to, aby vedl celý její výcvik, a připravil ji na to, že bude muset do speciální školy, kde ji to naučí profesionálové.
Jeho první volba padla na Baran Do, kde byla ale k otcově překvapení a rozhořčení odmítnuta. Netušili, že kel dorští mudrci jen následovali prorockou píseň Vesmírná melodie, která toto rozhodnutí učinila již stovky let před jejich narozením.
Chlouppek se tak musel s Jess vydat poprosit o pomoc Řád Jediů. Přijímací pohovor i přes počáteční nelibost několika členů rady zvládla, rozloučila se se svým adoptivním otcem a mistryně Heldi ji provedla Chrámem a ukázala jí nový domov.
V Chrámu si našla nejlepší kamarády, Togrutu Nikki a Twi'leka Tyrnise, ale nevyhýbala se ani Rhamovi, kterého se ze začátku jako jediná nebála, protože byla na velké chlupaté příšery zvyklá. Poprvé ochutnala panádlovou polévku a začala ji nesnášet.

34 BBY

Po neúspěšném pokusu najít krystal do světelného meče na Ilumu se s mistrem Yodou podívala do Lurkooro na Kashyyyku a našla ho tam, v koruně Wiradiny sochy. Následně si v Chrámu sestrojila svůj světelný meč.
Za padawana si ji vybral Wookiee, mistr Champbacca, a poprvé ji vzal do podniku U Kancléřky Saresh. Jess si začala vést deníček a podívala se na Parlara VII, kde se tři měsíce učila jíst brouky a další havěť.

33 BBY

Jessica navštívila ples coruscantské smetánky, kde se měla v rámci mise vydávat za princeznu z Kuatu. Nedopadlo to moc dobře.1

32 BBY

Začátkem roku provedla s mistrem zátah v doupěti Hutta Krempo na Tarisu, kde jí mimo jiné vybojoval jejího plyšového rancora ze spárů rancora živého.
Bitvy o Naboo se nestihli zúčastnit kvůli lapáliím s Barakkou na Trandoshe a Champbacca to nesl o to hůř, že na Naboo zemřel Qui-Gon Jinn, jeden z jeho mála přátel. Když se navíc dozvěděli, že na pohřeb mu míří celá Rada, radši vypadli na Malastare a maximálně si užili koncert Ding Dong Dugs. Zažehnali na něm apokalypsu a jako největší fanoušci kapely pak s umělci vyrazili na afterparty do klubu Dongovo doupě.

31 BBY

Navštívili Torix zrovna v době, kdy tam řádila epidemie, a taky Sarapin, kde měli za úkol kontrolu lávových elektráren. Pronásledovala s mistrem Bobyho MekPerlina na Mon Calamari, kde vyšplouchl cisternu LSD do moře.

30 BBY

Společně s mistrem dopadli na Brentaalu twi'leckou vražedkyni Lynn Ven a její dvojče.
Následně navštívili Mexiko, kde Jessica na začátku kurzu přežití v poušti zcela schválně zahodila čutoru, takže tam museli vydržet dva týdny bez ní. Podívali se i na Manaan.

29 BBY

Luccy zemřela na krevní sraženinu v mozku. Rada Jess zakázala účast na pohřbu, ale Champbacca to zaonačil, aby byli tou dobou na Kashyyyku a ona se mohla přijít rozloučit. Setkala se i se Zoltany a od tety Erris přijala pozvání do Karrambaculleku. Chlouppek s nimi nešel a Jess se tam sešla s celou chlupáčí rodinou a měla tam sraz i s mistrem, který během pohřbu lovil hady, ale večer na Dne života to roztočil. Ráno museli prchat a Jessicu trefil oštěp vržený Krobarrem přímo do břicha.

27 BBY

S Champbaccou byli radou posláni na Rapaluza II.

26 BBY

Champbacca jí poprvé nalil absinth a neurobilo jí to dobre.
Za trest pak hlídali larvu diplomatů z Dura, malého Yeba. Utekl jim, ale chytili ho, načež delegaci vypili celý bar, zejména všechnu beruškovici, což Yebův otec nesl nejhůře.

25 BBY

Při jedné z návštěv Chrámu se Jess poznala s padawanem Jessiem. Padl jí do oka a po uši v pubertě měla co dělat, aby se před ním ovládala. Její nový kamarád pocházel z Mandalore, rozuměli si a zdálo se, že ani ona mu není lhostejná. Champbacca si toho všiml a Jess mu to i přiznala, ale pouze si s ní vážně promluvil o tom, že je lepší chlastat než šukat, protože to tolik nevede k temné straně. Po osmi měsících v občasném kontaktu přišla s Mandalorianem o věneček a jejich vztah se dál vyvíjel.

24 BBY

Společně s mistrem navštívila Chrchl, kde měli prověřit legálnost tamního alkoholu, a prověřili ho fakt znamenitě. Navštívili Flus, kde Jessica ochutnala kvapník a zažila si první pořádnou kocovinu, a následně se seznámili s Fanoušem.

23 BBY

Jess byla s mistrem poslána na rodnou Nar Shaddaa, prověřit podezřelý nárůst exportu smrtyček na republikový trh. Zastavili se v [Konečné stanici a v paláci Hutta Somro pak vyřídila temného Jedie, zachránila svého mistra před jistou smrtí a následně Hutta zatkla. Protože tak dokázala dostatečnou odvahu a schopnost ovládat meč, byla po návratu na Coruscant pasována na rytíře. Na oslavě k jejímu pasování v Trojlístku se seznámili Champie s Chlouppkem, kteří pak sami vyrazili na Ilum, protože ona se vypnula tyrvrarrákem.
Jess si po návratu do Chrámu vybrala padawana, Dextera Jonese, a s Jessiem si po nějakém čase našli byt nedaleko Chrámu, kde spolu žili, když se zrovna nacházeli na Coruscantu. S padawanem se vydala na Tatooine, kde rozmetali podzemní plantáž na kierenenské rosnatky, na nichž otročily unášené jawské děti a lovily z masožravých květů kierenenské perly.

22 BBY

Se svým padawanem nalezla v Údolí němých výkřiků na Gil'Ope Gilgaaladovo kopí. Následně na planetě Feresh V zabránila Kel-Morijskému těžebnímu syndikátu probudit supervulkán Tottovův hrb. Tím se ale jak ona, tak Dexter stali personae non gratae a šlo jim silně o krk, než se dostali z planety a předali důkazy Chrámu a Republice. Na Feresh V došlo ještě k incidentu, kdy její padawan neuhlídal své city k ní a pokusil se ji znásilnit, čehož pak sice litoval, ale nešlo to vzít zpět. Celá událost ji dost vzala, ale horší bylo, že na setkání s radou, kde měli shrnout jejich misi na Fereshi, nedorazila a Dexter tam mistrům řekl o jejím vztahu s Jessiem. Hned druhý den dostala ultimátum, buď ukončí jejich vztah nebo budou vyloučeni z Řádu. S pocitem zrady zabodla Dexovi do ruky vidličku a oznámila mu, že už není jejím padawanem.
Seznámila se s Derkem a Woallcem Con-Denyzzem, se kterým se spřátelili poté, co s ní a Jessiem popil u nich v bytě. Oba milenci se při tom shodli, že se nechají vyloučit z Řádu a budou žít po svém. Na oficiální vyjádření před radou měli ale ještě tři dny.
Den nato zjistila od Derka, že má nějaké pochybné problémy s Klatooinianem jménem Gun'di a šla v jeho stopách až do nočního klubu Diagonální řez v Petržalce. Málem ji tam odhalil trandoshanský vyhazovač Ussk, na kterého se pokusila použít oblbnutí Silou, ale dobře to dopadlo. Ukecala ho a dostala se až ke Gun’dimu, od kterého se dozvěděla, že Derk mu dluží hromadu kreditů za prohrané hry sabaccu a že vlastní nějaký přívěšek, který mu byl drahý. Než s tím nějak mohla naložit, zkouřila se v rámci krytí hašišem a obratem se dostala doprostřed přestřelky dvou znepřátelených gangů, Zitranských mozkoletů a Tymiánských ostrohřibů. Překotně uprchla, ale stihla vzít i Derkův přívěsek. Vrátila ho Derkovi a přesvědčila ho, aby o svém problému řekl svému mistrovi, který mu s ním jistě pomůže.
Letět na Geonosis by bývala odmítla, protože to měl být její poslední den v Řádu, ale když zjistila, že Champbacca letěl, cítila, že je její povinnost se tam vydat taky. Letěla tedy s mistrem Yodou, Woallcem, stínem Arssadrim a jeho padawanem na Kamino vyzvednout klonovou armádu. Na Kaminu se setkala s Chlouppkem, se kterým se přidala k průzkumné jednotce Gama-88, se kterou po výsadku za nepřátelskou linií zničila podzemní továrnu droidů. Při boji pak zachránila jednotku klonů, ale sama byla téměř zabita výbuchem granátu. Na povrchu zemřel Dexter Fox, který se sem dostal tajně v kufru Champieho lodi a snažil se nějak odčinit, co udělal na Fereshi V.
Po rekonvalescenci jí byla odmítnuta žádost o informace, kde se nachází Jessie, a byla nasazena zpět do akce. Díky tomu se dostala na Oxirf'lanier, kde byl její tým rozprášen Algernnon de Bray, samozvanou lady ze Sithu. Smrti nebo zajetí unikl jen Hawky. Velitel Ooze byl brzy popraven a na hraní tak Algernnon zůstala jen Jessica. Ta byla několik dní mučena, několikrát znásilněna a lady z ní s pomocí sithského artefaktu získala zajímavé informace ohledně dění v galaxii. Při jejím mučení Algernnon sáhla i po bvaliském jedu a celou dobu si to moc užívala. Jess by tam byla zemřela, kdyby Hawky neopravil vysílačku z jejich raketoplánu a signál nezachytil Chrám. Vyslán byl stín Ruuki s Majesticem, kterému byla ale Jessica putna, upřednostnil odlov temné lady a nechal rozbombardovat celou planetu. Naštěstí se o ní krátce nato dozvěděl i Champbacca, který přiletěl také a se svou novou padawan, mistrem Denyzzem a Wyrrgym ji zachránil. Když se z toho v chrámové ošetřovně, kam ji Wyrrgy přišel navštívit, vzpamatovala, pozval ji Champie do tajné enklávy na Miu Leptonis IV. Na cestu se vydala s mistrem Foxem, jeho těhotnou přítelkyní a Tyrkusem, ale během mezipřistání na Palau VI se jejich cesty rozešly a ona se do cíle dostala sama.
Jess se pak stala učitelkou obrany proti černé magii a s traumaty, která si přivezla od Algernnon, se vyrovnávala totálním nasazením do všeho, co dělala. Pokud měla chvíli klidu, propadala záchvatům úzkosti. Terapeutku jí začala dělat Joyce. Lempix začal experimentovat s rekonstrukcí její tváře a navrhl i další zákroky.
Společně s Champiem letěla ještě v prvním roce války klonů na Kashyyyk, kde její exmistr zjistil, že má syna Simbaccu. Společně porazili otrokáře a vrátili se domů. Na Joycino doporučení ji Champie nasměroval k tomu, aby se ujala Simby jako svého padawana. Začala s jeho výcvikem, společně vybrakovali prastarou knihovnu na Arkanii a začali se věnovat vykrádání hrobek.
Rovněž navštívili Taris a další planety a během osvobozování Azoamu z konfederačního područí zajali Kunpi Tai a zrekvírovali Šerifa.

21 BBY

Po Vánocích se mezi ní a Joyce vztah rapidně zhoršil a šly si po krku jak praštěné krávy. Následkem toho se tak dostala do zápisu v Akademické knize hříchů. Se Simbaccou pokračovali v létání po galaxii a vykrádání starých hrobek a mauzoleí a domů vozili artefakt za artefaktem. Po incidentu, kdy napadla Vallu, vzala Simbu a rozhodla se na vlastní pěst prozkoumat poslední známou lokaci, kde se nacházel Chlouppek. Nohy je dne 6. 4. zavedly na Vicik a hlavního města Armogaz. Náhoda tomu chtěla, že při prohlídce města nedaleko nich došlo k požáru pekárny a činžovního domu, ze kterého se Jess podařilo zachránit syna místního guvernéra, ke kterému byli po získání vyznamenání za chrabrost od starosty převezeni na večeři. Nešlo to tam špatně, guvernérova manželka si oblíbila Simu, ale guvernér prokoukl, že je Jessica minimálně bývalá rytířka Jedi, a zavolal hraběti Dooku, aby si pro ni přiletěl. Jess se Simbou ale stihli z jeho pracovny zjistit info o tom, že na planetě Chlouppek skutečně byl, a to i s B’lim. Se Simbou se pak dali na útěk a nakonec se jim podařilo uniknout, a to hlavně díky kotačkám, které si Jess docela oblíbila. Z Viciku vyrazili na Rodii za Mamá, zjistit další info o B’lim. Tam se dozvěděla smutnou zprávu, že její zelený strejda se z Viciku nevrátil živý a Chlouppek musel být buď zabit nebo zajat separatisty. Po příletu domů se omluvila Valle a s Joyce se místo hádek pustily do oficiálního vztahu.
Chlouppek se zachránil sám a dal o sobě vědět, ale protože byla Jess se Simbou mimo, letěl ho vyzvednout Champie, se kterým se ale na tři měsíce někde zasekli. Když se vrátili a padl návrh, že by se to mělo oslavit vypálením nějaké dobroty, navrhla Jessica použít chlupaté housenky, které se daly v okolí najít a jejichž jed měl psychotropní účinky.
Dovedla Simbu úspěšně k tomu, aby si dokázal sám sestrojit svůj vlastní světelný meč. O nějaký čas později pak zavítali na Dantooine, kde Simba zabil v sebeobraně prvního neřáda. Zapila to bourbonem, i když jí nechutnal.

20 BBY

Během jarních prázdnin navštívila s Joyce Alderaan a se Simbaccou pak Tatooine, kde se seznámili s šamankou Utitaiou a vyřídili kraytského draka, který tam dělal neplechu.
Po jedné z výprav byla Jessica kontaktována svou dávnou kamarádkou Nikki, že potřebuje pomoc. Se Simbaccou tedy vzali Rychlý dráp, doletěli na Talus, kde zjistili, že je Nikki v pokročilém stádiu těhotenství, a cestou na Miu Leptonis IV ji odrodili. Porod to byl komplikovaný, Nikki zemřela a Jessica jen díky šamanským radám svého otce zvládla zachránit její dceru. Začínala se s pomocí celé enklávy o holčičku jménem Emily starat.
Na Magna Cortax se Simbou našla holocron mistra H’orna, ze kterého se Champbacca dokázal naučit techniku očišťování kyber krystalů.
Během cesty Jungle Jetem je s Chambaccou a Simbaccou na nějakou dobu spolkl vesmírný slimák.

19 BBY

Champbacca ji seznámili s uhlobaronem Ignáškem.
Po zjištění, že Konfederace útočí na Kashyyyk, byla v plánovaném výsadku z Jolly Jedie, ale kvůli malé poruše dopila s Champbaccou poslední placatku experimentální housenkovice a doletěla v Jungle Jetu. Pomohla s otrokáři v Karrambaculleku a poté se setkala s tátou a Wyrrgym. Při pomoci s jejich úkolem zneškodnit odpaliště pyrogelových hlavic byla vlastně první, kdo zaslechl kloní komunikaci těsně po rozkazu 66, a došlo jí, co se děje. Chlouppek s Wyrrgym pádili do Kachirha, ona s ostatními do Karambaculleku, varovat je před nebezpečím. Pak se i s Chlouppkem střetli v jeho chatě v Zemi stínů pod Tyrvrarrem. Vypili tam banánovici a odpočali si po náročných událostech.
Po uklizení Jungle Jetu do Churrova tajného skladu byla zajata klony a poslána na Agler, kde ji chtěl kapitán Vairan použít jako návnadu na Woallca, který se na palubě ukrýval. Plán nevyšel, neboť byla schopná klony během letu zabít a poté se ztratit na lodi. Lokalizovala ztraceného a těžce raněného mistra a s pomocí jejích třech nejoblíbenějších chlupáčů a jedné mysteriózní veverky se jim podařilo v Silver Fletcheru uniknout z Agleru až na Jolly Jedie a vrátit se na Miu Leptonis IV.

Občanská válka

Skrývala se v enklávě a pokračovala se Simbovým výcvikem.

18 BBY

Při druhé výpravě na Tatooine se Simbaccou ochutnala ambrozii. Vzala ho také na galaktické mistrovství v pojídání vindaloo, které vyhrál.

17 BBY

Poprvé se někomu, konkrétně Joyce a Champbaccovi, svěřila s tím, že se ji Dexter pokusil před pěti lety znásilnit. Joyce ho chtěla letět vykopat a ještě jednou zabít, Champbacca se napil na to, že se mu to nepovedlo.

16 BBY

V rámci vykrádání hrobek se Simbaccou navštívila Dxun a znovu se tam shledala s Jessiem, který tam cvičil Asyrka. K ničemu dramatičtějšímu nedošlo, jejich vztah byl věcí minulosti.

15 BBY

Champacca byl během návštěvy Kuatu zajat inkvizitorem Hazzarem. Když se Cae Vitthar podařilo zjistit, kde přesně ho drží, Jess s Chlouppkem se za pomoci mistra Denyzze vydávajícího se za inkvizitora a předávajícího Jessieho, kterého povolala na pomoc, pod rouškou jeho iluzí dostali až k Champbaccově cele, ze které ho dostali. Při úniku z Karafuta pak zkřížila čepel meče s mnoha inkvizitory různých sil a mimo jiné přesekla Honndarsovi bederní páteř. Naneštěstí byla přesila obrovská a mistr Denyzz i Jessie se obětovali, aby Jess s Champiem a Chlouppkem, který Champieho nesl, získali čas. Denyzz byl nakonec zajat Ruukim a Jessie, než aby padl do zajetí, přetížil svůj světelný meč a odpálil ho společně s hrstí granátů. Citadelu to málem položilo a v pronásledování pokračovala už jen hrstka nejodvážnějších inkvizitorů. Jakožto Yussiho nejlepší studentka z duhových rytířů si poradila se všemi, ale vyčerpáním zemřela v raketoplánu cestou z Karafuta domů na Miu Leptonis IV.
Byla pohřbena nedaleko enklávy na břehu jezera se svým světelným mečem a na místě pak rostla kashyyycká třešeň, ale udržovanější symbolický hrob bez těla měla i na Paloučku padlých na Jolly Jediovi.