Jeffry

Jeffry byl Ishi Tib z Tibrinu, obchodník. Bavilo ho smlouvání a ochotné protistraně byl schopný udělat velmi dobrou cenu, měl přehled o svých produktech a jednou za čas si rád dopřál trochu Janxovky s příměsí slané vody.

Historie

Vyklubal se roku 44 BBY ve společné líhni na domovské planetě a v komunální školce i škole se učil velmi dobře. Než nastoupil na vysokou školu, rozhodl se procestovat s batohem kus galaxie, aby případně našel inspiraci k dalšímu životu.
Nedostal se přitom ani za hranice sektoru Hadar a hned během první zastávky na planetě Parada byl tak mocně inspirován tamními kolovými stroji, že se rozhodl živit jejich výrobou a prodejem.1 Nechal se tedy zaměstnat místním závodem na jejich výrobu, přispěl svou inteligencí k rozvoji odvětví a nakonec se dostal i k tomu prodávání, což mu vydrželo dlouhá léta. Zatímco v počátcích mu Impérium nijak zvlášť nevadilo, pokračující útlak mu pomalu ale jistě snižoval příjmy a v roce 6 BBY byl prakticky odkázaný na úspory.
Při hledání nového zdroje příjmů navštívil Pokladnici luxusu a dostal tam od jednoho obchodníka s tryskami, co chtěl odcházet do důchodu, nabídku, aby odkoupil jeho živnost a pokračoval v ní. Jeffry zvážil všechna pro a proti a i když na to padl zbytek úspor, nakonec do toho šel2 a nelitoval. Na Pokladnici luxusu už zůstal, vyšvihl se na respektovaného obchodníka s tryskami a uzavřel i několik zajímavých obchodů přímo s Kel-Morijským těžebním syndikátem, takže problémy s placením nájmu rozhodně neměl a mohl si dovolit i občasnou modernizaci inventáře.
Na stanici byl přítomen i 3. 8. 0 ABY, kdy prodal trysky za osm set tisíc kreditů Leele. Účastnil se také pozdější předváděčky projektu Krtek, nicméně neinvestoval do něj nic, protože se obával jeho zneužití.