Jeff Breen

„Kdo?“12345
- prakticky každý, před kým padlo Jeffovo jméno

Jeff Breen byl exhibicionista, kašpar a nějaký čas kuchař v enklávě na Miu Leptonis IV.

Jméno: Jeff Breen
Rasa: člověk
Rok narození: 48 BBY
Planeta narození: Dantooine
Rok úmrtí: 4 BBY
Planeta úmrtí: ?
Barva očí: šedomodrá

Vzhled

Vlasy špinavě blond, šedomodré oči, vysoká atletická postava, kůži ukazoval podle nálady, někdy i na požádání. Boty nosil tak akorát velké.
Na první pohled nesnesitelný frajírek, pokud jste nebyli žena. Ty to zpravidla pochopily až po seznámení.

Povaha

Extrovert, sebevědomý, pozornost mu nevadila, arogancí maskoval jinak celkem vlídnou povahu. Byl svolný k nezávazným radovánkám, založením oportunista, snadno se začal nudit. Neuměl vycházet s penězi. Co neutratil za nutné vybavení (zbraně, součástky apod.), to utratil za jídlo. Ačkoliv se prezentoval jako totální pako, ve skutečnosti byl docela inteligentní, zejména pokud šlo o ušetření vlastní práce. Miloval flirtování, vaření a míchání drinků, z vyzkoušených povolání ho nejvíc bavilo pašování alkoholu.

Rodina

Otec byl kuchař a vlastnil několik dantooinských restaurací, o matce není známo nic.
Manželka Nina Michaelis, která si ponechala svoje příjmení, syn Dwayne Breen.
Adoptovaná kytka Bob.

Důležité vztahy

  • Mia Mahariel, kolegyně, bez které by se určitě tak vysokého věku nedožil.

Dovednosti

Neovládal Sílu, ale vzhledem k tomu, že byl většinu času roztěkaný do té míry, že to hraničilo s hyperaktivitou, bylo téměř nemožné ho Silou ovlivňovat.
Slušný pilot, výborný střelec, výjimečný kuchař (jeho specialitou byla omeleta z vajec zalaac), bývalý cirkusový akrobat a samozvaný gigolo.6 Uměl tak dokonale předstírat práci, až mnozí v jeho okolí úplně zapomněli, že existuje. Navíc v tom byl konzistentní a skoro si od flákání nebral volno,7 tedy až na ten týden, který omlouval optofobií.8

Životopis

Před rozkazem 66

Narodil se na Dantooinu v rodině kuchaře a vlastníka několika místních restaurací. Pravděpodobně by ho čekal dlouhý a nudný život kulinářského mistra a následovatele v otcových šlépějích, kdyby se nenechal zlákat Montyp Ythonovým létajícím cirkusem a pár let s nimi necestoval. Ve chvíli, kdy se cirkus rozpadl, se živil všude možně.
V roce 23 BBY se nacházel na neznámé planetě, kde mu na spící přechodnou známost stropem propadla Mia Mahariel. Na následující období spojili síly, při pašování alkoholu havarovali s její lodí kdesi v divočině a nějakou dobu si pak společně odpracovávali cestu do civilizace.
Poté se přesunuli na Bespin, kde Mia provozovala opravnu lodí a Jeff jí sháněl zakázky a rozptyloval. Když se v Oblačném městě objevil Jungle Jet, najala si Miu na jeho prohlídku Nina Michaelis a Jeff se stylizoval do role mechaniččina agenta. Když následně přišla nabídka dlouhodobější spolupráce, Jeff souhlasil a následně se oba přesunuli na Miu Leptonis IV. Po krátkém rozhovoru s Champbaccou mu byl svěřen post kuchaře a pak už toho dělal stále méně a méně9 a i velmistr na něj rychle zapomněl.10 O zahajovací noci se vyspal s dcerou administrátora Dantese.
Nějakou dobu po nástupu mu byl propůjčen Rychlý dráp, aby měl v čem létat na nákupy. Během nich mimo jiné sehnal pro akademiky v Otoh Mandassa vejce zalaac a pro Miu jednoho varactyla. Upekl i narozeninový dárek pro slečnu Brannigan, ale když následně z dortu vyskočil, trochu toho litoval.11
Po většinu války se někde zašíval a studenti i profesoři na něj pomalu zapomínali, ale nějakou dobu před vyhlášením rozkazu 66 mezi ním a Ninou přeskočila jiskra tak silná, že z toho byla Arkaniánka během chvíle těhotná. Vesměs se ale mělo za to, že jí to prospělo.12 Když většina akademiků vyrazila bránit Kashyyyk, zůstal Jeff se svou těhotnou partnerkou v enklávě.

Občanská válka

Do rozpadu akademie setrvával na postu neviditelného kuchaře13 a miláčka školnice,14 zkusmo pomáhal s péčí o potomka a občas se předávkoval feromony Joyi Brannigan.15 Když pak na akademii letěla flotila Inkvizice, prchl Jeff na Rychlém drápu společně s Ninou, Dwaynem a Miou na Kuat, na jehož měsíčku si poslední jmenovaná založila servis vesmírných lodí.
Nějaký čas před bitvou o Yavin ho žena opustila, neboť asi vystřízlivěla, a nechala mu syna na krku. Oba Breenové se přidali k jednomu z kočovných cirkusů a dokud Jeffa čtyři roky před bitvou o Yavin neodpráskl otec jedné ze zneuctěných dcer, měli se docela dobře.

Expandované universum

V původním kánonu bylo všechno úplně hrozně dramaticky jinak. Jeffovi a Nině se tam místo syna Dwayna narodila dcera Jenna.16

d20

Scoundrel 9
Hide +20, Pilot +15, Tumble +15, Craft (food) +14, Balance +10, Craft (cocktails) +10, Move Silently +10, Bluff +10
Dodge, Point Blank Shot, Mobility, Skill Emphasis (Craft (food), Hide), Improved Initiative, Shot on the Run