Jeckl Nommod

„Čo bolo, to bolo, terazky som v piči."
- Jecklova poslední slova před popravčí četou

Seržant Jeckl Nommod byl člověk z Vortulo VII, důstojník 132. obrněné divize imperiální armády. Nebyl ošklivý, ale byl malého vzrůstu, jeho hlas byl nepříjemně vysoký a nohy měl mírně do O, přičemž si tyto kosmetické nedostatky kompenzoval prořízlou pusou, nemalými ambicemi a neovladatelným záletnictvím. Byl to egoista s nutkáním dokazovat ostatním včetně svých přátel svou mužnost, příležitostný alkoholik a silný kuřák.

Historie

Jeckl Nommod se narodil v roce 36 BBY do rodiny střední třídy na Vortulu VII, která ničím výrazně nevybočovala ze stínu svých sousedů. Rodina byla nejvíce pyšná na znalosti chovu treranských králíků a vojenskou kariéru jejich pradědečka Gildeberta Nommoda. Jeckl si díky tomu přál stát se také vojákem, ale kvůli jeho malému vzrůstu ho od toho jeho rodina odrazovala a on svůj sen na nějakou dobu uložil k ledu a věnoval se chovu králíků.
Vznik Impéria viděl jako příležitost, neboť silně militarizovaný režim téměř okamžitě nastartoval verbířské akce po celé galaxii s úmyslem co nejdříve vyměnit veterány z klonových válek. Jeckl se tak už v roce 18 BBY přihlásil na imperiální akademii a pro své fyzické předpoklady byl přiřazen k pluku tankistů. Navzdory mírným problémům s egoismem pak výcvik dokončil v běžném termínu a stal se plnohodnotným členem mobilního tankového praporu spadajícího pod 132. obrněnou divizi.
V následujících letech se účastnil několika ostrých střetů a za setrvalou příkladnou službu, potlačování nepokojů a zničení odbojové skupiny na Zufatu Prime byl v roce 11 BBY povýšen na seržanta a velitele praporu. Krátce nato však utrpěl těžké poranění nohy a byl převelen do imperiálního pracovního tábora Nihlus Hollow na Fisupu VI, kde po dobu rekonvalescence působil jako asistent velitele Curze Mirona.
Velitel Miron v roce 10 BBY za neznámých okolností zemřel a Jeckl přebral jeho pozici. Jen pár měsíců nato v táboře proběhla vzpoura vězňů, při které se Jeckl stal rukojmím Wyrrgyho a jeho bandy a spoutaný a odkázaný jim na milost opustil planetu jejich ukořistěnou lodí. Čekal smrt, ale byl vypuštěn v odpadkovém modulu nedaleko vesmírné oázy SpaceFoam ještě před opuštěním sektoru. Zachránil ho imperiální raketoplán a po výslechu a dokončení léčby nohy byl opět přiřazen ke svému sboru. Za vzpouru v táboře nebyl nijak potrestán, stal se velitelem výsadkových sil na ISD Nightsky a v následujících letech provedl množství manévrů na Ugiva Cortax.
V roce 7 BBY byl součástí výsadku, který doprovázel inkvizitora Honndarse na Miu Leptonis IV. V prvotních fázích operace velel jednomu z AT-AT a se svými jednotkami obklíčil starou enklávu, načež byl svědkem bitvy a sestřelil několik cílů, které jako iluzi vytvořil Woallc Con-Denyzz. Když bylo po všem, odcestoval s Nightsky na Coruscant a u příležitosti návštěvy galaktického města si u admirality podal žádost o přeložení na nějaké akčnější místo.
Jakožto válečnému hrdinovi mu bylo vyhověno, z Nightsky byl uvolněn a v následujících letech vystřídal několik působišť, kde se příležitostně dostal do ostré střelby.
V roce 4 BBY, během výkonu služby na planetě Idigaro, poznal v davu skupinu složenou z těch, kteří utekli z jeho tábora, a těch, které zahlédl v bitvě na Miu Leptonis. Nahlásil je a i jeho přičiněním byli všichni zatčeni a předhození před rychle svolaný imperiální tribunál, který vedl moff Werner Ronif a v němž Jeckl vystupoval jako korunní svědek. Po nečekaném sledu událostí se skupina osvobodila, zabila moffa i spoustu dalších imperiálů a unikla. Jeckl přežil, ale následné vyšetřování jej obvinilo z toho, že napomáhal skupině ve vraždě moffa Ronifa, a byl mu udělen trest smrti před popravčí četou, který byl vykonán ještě téhož roku. Stal se tak obětí justičního omylu.