jawa ragú

Jawa ragú byl masitý pokrm původem z Mon Gazza. Jednalo se o směs jemně nakrájených plic, jazyka a srdce prakticky libovolného hospodářského zvířete a kořenové zeleniny dle preferencí kuchaře. Vše bylo zalito hustou, jemně pikantní omáčkou tmavě hnědé barvy a obvykle podlité nějakým tmavým vínem. Výsledný pokrm se podával s bílým pečivem. Ačkoliv si to díky názvu mnozí mysleli, nepocházel z Tatooine a Jawy nejen neobsahoval, ale neměl s nimi společného ani nic jiného.

Historie

Původní recept pocházel z Mon Gazza, kde bylo ragú oblíbeným jídlem nadšenců do kluzákových závodů. Ačkoliv ho původně prodával jediný kuchař, který na dotaz, z čeho pochází maso, plácl první kravinu, která ho napadla, později se jeho prodejem zabývalo hned několik stánkařů a objevilo se i na jídelníčku kamenných restaurací.
Díky pašerákům a závodníkům se pak ragú dostalo do širšího povědomí galaktické společnosti, přičemž se s ním šířila i městská legenda o původu masa, která mu dala jméno.
V posledním století fungování Republiky bylo k dostání i na Coruscantu, přičemž se stalo oblíbeným pokrmem Dextera Jonese.