Jameen Hassan

Jameen Hassan byl snědý člověk z Rori. Měl značný přehled o literatuře, filosofii a politice, ale byl poněkud cholerický a na spoustu lidí působil svýma temnýma očima krajně nedůvěryhodně. Nesnášel alkohol v jakékoliv formě a nepil ani Robbie Bubble.

Historie

Narodil se roku 49 BBY v Narmle na Rori a po absolvování základní školy začal pracovat jako prodavač smíšeného zboží v obchůdku jeho rodičů. Po večerech ale hodně četl, zejména knihy filosofické a politické, a plánoval, že jednoho dne odejde, udělá si pořádné vzdělání a bude šťastný. Jeho rodičové mu v tom však bránili, on se musel dál živit podřadnou prací a bylo pro něj svátkem i to, když mohl vyjít za hranice města.
V roce 19 BBY mu zemřel otec a sama matka ho již doma nedokázala udržet, nicméně než si sbalil věci a odtáhl, odehrál se převrat a vyšší vzdělání se štemplem diktatury Jameena zas tak nelákalo. Setrval tedy v krámku, staral se o matku a připravoval se, že jednou obchod převezme a vystuduje, až Impérium padne. Dával mu rok, maximálně dva.
Roku 10 BBY byl stále vládnoucím Impériem už natolik zhnusen, že začal formovat vlastní buňku povstalců, do níž okamžitě přibral Goona a další. Zpočátku bojovali hlavně s lokálními pytláky, kterými byli nezřídka znudění důstojníci říše, a při jednom takovém zásahu potkal Simbaccu. Jameen ho toho docela dost naučil a vnukl mu nápad, že bojovat s Impériem není až tak špatný nápad.
V roce 7 BBY vymyslel způsob, jak povstalcům získat větší množství výbušnin, a vyrazil na tajnou misi na nedaleký Enarc. Zradily ho ale boty, jejichž zvuk na kovové střeše1 upozornil ostrahu, Jameen byl o něco později obklíčen jednotkou stormtrooperů a po chvilce neúspěšného vyjednávání odpálil hromadou náloží sebe, stormtroopery i celý objekt. Velení nad zbytkem buňky po něm převzal Simbacca, který z nich v následujících letech vybudoval Kaadu Squad.
V lese na palubě Jolly Jedie mu vybudoval symbolický hrob, do kterého nebylo co pohřbít.